Monday, July 13, 2009

Mommy To Be : PART 4

Selepas menerima rawatan di HKL,, aku dipindahkan semula k Hosp Besar Kuantan... Dan ditempatkan di wad biasa. Masa 2 sawan aku semakin kurang menyerang, tetapi, dari hari k hari kaki kanan aku semakin lemah dan tidak berdaya. Akhirnya,, aku mengalami paralaise pada kaki kanan.. Di wad aku masih meneruskan rawatan sprti biasa.. Hari2 makan ubat,, masuk ubat (x ingat dh name ape) melalui drip. Tp tiap kali masuk ubat 2, tangan aku akan atau bahagian tmpat ubt dimasukkan akan mengembang seperti belon dan rase sakit yg amat sgt.. Hari2 ambik darah..Mmg meletihkan n membosankan. Tp ini hakikat yg harus aku trima..

N, buat masa ini kandungan aku masih selamat drp digugurkan, n aku nekad utk mempertahankannya. Baby aku aktif, selalu menendang,, tp kalu bby terlalu aktif aku plok yg jd sesak nafas.. Tp ape yg aku perasan tiap kali dimasukkan ubat melalui drip,, baby dlm perut aku mesti bergerak kuat..Maafkkn mama syg,, mmg baby aku kesakitan..Itu aku tau, sbb doktor sdah memberri penerangannya. Mama cuba utk tidak menyakitkan baby, tp.. mama x mampu nk menghalang, sbb tanpa ubat 2 keadaan mama akn jd teruk. Mama tau baby mama tabah dan kuat.. Dan mama tau baby mama sama2 berjuang dgn mama utk trs hidup..MAAFKAN MAMA .

Masa trus berlalu,, akhirnya aku dibenarkan pulang ke rmh.. mmg aku terlalu happy. Sepanjang tempoh itu, aku duk kt rmh mak mentua, cz mama kna jaga abg ang yg same sakit. Mmg rase sdikit sdih, sbb slama ni tiap kali aku skit msti mama yg jaga aku. Tp xpe aku faham mmg keadaan complicated mase 2.

6 comments:

mama c'fa said...

hye awk... sybas coz awk jd mama yg tbah n bby yg cekal.... smoge awk bhgia bsama mereke yg trsyng ok....saya trut sdih n smpti alhmdllh awk da slmt n bby pun smkin membesr ngn sht kn.. pepun ujian itu dtg dri allh s.w.t

Anonymous said...

TERHARU BACA KISAH HIDUP AKAK...TP SYUKUR AKAK DGN BABY BAIK2 JE, SEMOGA AKAK LBH KUAT UTK HADAPI UJIAN HARI ESOK......BAHAGIA BERSAMA KELUARGA.

mama ieqa said...

syabas.... terharu betul baca kisah awak,,, semoga Asya akan menjadi anak yang kuat dan tabah seperti mama dia...

Puan Kutu said...

asya tabah sama seperti mamanya..:)

IntaNBerliaN said...

asya pasti membesar sbgai ank yg sgt tabah..

9n0L4 said...

patutlah asya nak jadi doktor. dari dlm perut lagi rupenye die survive utk jage mama die. :)

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (137) WEEKEND (115) in N.A.T.U.R.E (99) Kata HATI LYA (98) MyHappyFamily (82) About Me (77) M.A.K.A.N.A.N (75) AIDILFITRI OR AIDILADHA (74) INFO (67) Asya's School (60) MACAM2 ADA (57) Friend (56) M.E.M.O.R.Y (53) CAREMONY (51) Ramadhan (51) Sinopsis (51) DapurLyaBerasap (50) Love IS Cinta (47) Shopping (47) Birthday (46) Jom Singgah (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) F.A.M.I.L.Y (41) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) My L.O.V.E (39) CINEMA (35) Check-Up (33) D.I.A.R.I (33) Let's Eat (33) NuFF (33) H.O.L.I.D.A.Y (32) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (29) MamaAsya (28) Tempat Makan Best Di Kemaman (28) Tempat Makan Best Di Terengganu (28) mama+papa+fasya (28) Video (27) S.A.N.T.A.I (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Beauty N Health (23) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (20) Do It Yourself (19) Villafasyafrina (19) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) I care..U Care.. We Care (16) fasyafrinatraveltales (16) Bento Asya (15) Novel (15) Artis (14) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Papa Asya (12) Medical (11) TUTORIAL (11) DecobyLya (10) Deko VillaCintaku (9) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) KuMeowww (9) PETUA (9) Idea Bento (8) Travel (8) mama+papa (8) Parenting (7) Tempat Makanan Best Di Kuantan (6) Ulangtahun Perkahwinan (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Lyafrina's Instagram (4) Family Day (3) Mamalovefasyafrina (3) Public Holiday (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1) de (1) ma (1)