Thursday, April 8, 2010

SAYA MAHU BLOG SAYA DI JELAJAH OLEH BEN ASHAARI



Sape yang x kenal dengan BEN ASHAARI.. Satu nama yang x asing lagi dalam dunia blogger..
Serius pada asalnya saya ingatkan BEN adalah blogger biasa saja.. Bibit2 pertemuan saya dengan BEN adalah didalam Komuniti Geng Blogger.. Time tu saya pening kepala duk mikir kenapa blog saya xleh PING dalam Geng Blogger.. Dah berhari-hari... Sampai la saya round2 dalam Geng Blogger tu.. Terjumpala dengan Blog ni.. Kalo xsilap Ben ada mention untk menjawab pelbagai pertanyaan berkaitan dengan blog (saya pon dah xingat... tapi lebih kurang g2 ar).. Terus saya leave mesej pada Ben... Alhamdulillah... x lama pon lps tu saya dah dpt jawapan daripada Ben.. Saya xpasti sama ada ben masih ingat saya @ x?? hehehehhe.. Tapi kan baru2 ni saya perasan kat follower saya, ada pertambahan & lagi terkejut orang yang follow saya itu adalah BEN ASHAARI.. Thanks Ben...

Ok..berbalik pada tajuk...

Saya mahu blog saya di jelajah oleh BEN ASHAARI kerana :-

-Saya ingin ideal bernas dari Ben utk memantapkan lagi isi2 kandungan , susun atur & dekorasi blog saya..

-Saya ingin pendapat Ben berkaitan perubahan yang harus dilakukan ke ats blog saya..

- Saya ingin pelbagai tip2 di dunia blogger.. Sbb sy masih terlalu mentah d dunia ni..

-Saya ingin peningkatan TRAFFIC di blog saya.

-Dan paling penting... saya mahu blog ini dejelajah oleh BEN, kerana ingin memohon bantuan dari BEN untuk menyebarkan kisah HARYANI, bagi mengutip dana utk memberi bantuan bg perubatannya. Ini kerana BEN mempunyai ramai komuniti . Utk makluman semua Haryani kini diwarded di HUKM Kubang Kerian.. Sesiapa yang berada di sekitar tu, ziarahla Haryani. Keadaan kesihatan Haryani kini semakin merosot &membimbangkan.

Untuk makluman semua, Ben dah mjelajah banyak blog dalam segmen JELAJAH BLOG dan DIARI BLOGGER PERANTAU ... Hasilnya , ramai blogger lama ni g tengok lalu memfollower blogger tersebut ..
Ini adalah salah satu usaha  untuk memperkenalkan blogger baru ...Jika anda ingin dijelajah oleh Ben Ashaari silaKLIK SINI


~~> Sekali tengok muka BEN ni mcm JIMMY SHANLEY pon ada..
~~> Ben dalam blog saya byk ttg asya(anak saya), kesihatan(sbb saya ni sakit), ttg makanan(saya slalu promote restoran y saya pergi), ttg tempat2 bersantai n mcm2 lagi kot.. Tapi paling banyak ... ttg asya la kot.. hehehe..

19 comments:

miemiey said...

OOO....BARU KMIE TAU SIAPA DIA BEN NI....BAGUS LAA NIAT MURNI LYA TU TUK MEMBANTU HARYANI...TGI SUNGGUH IMPIAN LYA DALAM BLOGGER NI KAN....

LYaFRINA said...

Miemiey:-

meh ar join skali.. promote...promote.. heheheheheh
enjoy dgn dunia blogger k.mie.. tp lya xde ar ar nk cari publisiti.. cuma ada target j dlm dunia ni.. traffic..traffic...

**psl haryani tu.. mmg btl2 ikhlas..

Siti said...

siti tak kenal pun sapa Ben ni. Ni la pertama kali dengar nama dia...hehehe...lepas ni nak gi gak la jelajah blog dia..

mamalieyna said...

hehe..eina pun first time dengar nama tu, sbb tk join geng blogger..ada masa nk terjah la jugak!

bagus niat murni asya ni..moga ramai yg membantu!

mamalieyna said...

eh tersebut nama anak pulak, lya! apa daa...^_^

LYaFRINA said...

SITI:-

heheheh.. kita org baru2 ni mybe kurang kenal sikit kot.. tp kalo org lama2 dh dlm dunia ni mmg knl dgn si ben ni .. n hasil blogwalking lya... ermmm.. blh tahan femes gak ben ni.. siti ... pegi ar skodeng blog ben ni.

-----------------------------------

MAMALIEYNA:-

heheheheh... ben ni ada gak tubuhkan satu komuniti.. apa ar. x ingt da.. jom ar join skali GB ni.. bgus..
heheheheh.. sebut asya pon ok.. mudah-mudahan asya ni suka tlg org bila dah beso nanti.

Ain said...

betul la, muka ben ni ada iras jimmy....hehehe...

insyaallah akak akan bantu haryani setakat yang mampu....

moga beliau cepat sembuh...

mamaaerish : said...

sungguh murni niatmu itu... eb sokong... u go girl.. :)

Mak Su said...

hah? nak gaks! nak gaks!

Mak Su said...

kena masuk geng blogger?
alaahhhhhhh, kena blocked, tak leh masuk?

so, tak leh buat posting ni ker? frust

zida said...

la. ramai ke lagi tak kenal dgn bro ben ashaari tu? hehehe. sila la berkenalan :)

salam ziarah.

CT Umaimah said...

Baru semalam saya jumpa Blog Ben A. Hari ini terjumpa plak blog LYaFRINA.. akan saya sebarkan berita di atas. Moga dipermudahkan jalan untuknya..

Azrul Hisham said...

salam ziarah...

blog ni dipromote oleh ben...so saya datang ziarah....hehe :)

LYaFRINA said...

AIN:-
tu la.. muka mmg mcm jimmy shanley kn.. sama jer.. just ben berisi skit..

-----------------------------------

EB :-

thanks eb... love u!!

-----------------------------------

MAK SU:-

mak su, just buat posting j.. xjoin gb pon xpe.. tp kalo blh join lg byk faedah..

-----------------------------------

LYaFRINA said...

ZIDA:-

hehehhehe.. kebanyakan blogger2 baru xkenal g dgn ben ni zida..

-----------------------------------

CT :-

thanks ct,, nanti lya g blog ct plok. Tq.. sama2la kt bantu haryani yer..

-----------------------------------

AZRUL :-

heheheheh.. thanks cz sudi dtg.. ka

Aiza said...

sokong akk ! keke

neodmarco said...

Salam ziarah dari facebook ke blog ben hingga ke sini..adoiii letih dah ni,jauh tu jalan,Kopi'o' 1.hehe:D

Mak Su said...

yahuu, dah buat. thanks Lya

http://ceritakosong.blogspot.com/2010/04/saya-mahu-blog-saya-dijelajah-oleh-ben.html

LYaFRINA said...

AIZA :-

thanksss...

-----------------------------------

NEODMARCO:-

waaa.. jauh pjalannan.. tp xpe..jauh pjalanan, luas pmandangan.. dtg lg yer.. nanti sy jln kata wk plok.. tunggu!!

-----------------------------------

MAKSU:-

heheheh.. gud luck maksu..
nanti lya terjah yer..

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (139) WEEKEND (115) in N.A.T.U.R.E (99) Kata HATI LYA (98) MyHappyFamily (82) About Me (77) M.A.K.A.N.A.N (75) AIDILFITRI OR AIDILADHA (74) INFO (67) Asya's School (62) MACAM2 ADA (57) Friend (56) M.E.M.O.R.Y (53) CAREMONY (51) Ramadhan (51) Sinopsis (51) DapurLyaBerasap (50) Birthday (49) Love IS Cinta (47) Shopping (47) Jom Singgah (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) F.A.M.I.L.Y (41) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) My L.O.V.E (39) CINEMA (35) Check-Up (33) D.I.A.R.I (33) Let's Eat (33) NuFF (33) H.O.L.I.D.A.Y (32) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (29) Tempat Makan Best Di Terengganu (29) mama+papa+fasya (29) MamaAsya (28) Tempat Makan Best Di Kemaman (28) Video (27) S.A.N.T.A.I (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Beauty N Health (23) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (20) Do It Yourself (19) Villafasyafrina (19) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) fasyafrinatraveltales (17) I care..U Care.. We Care (16) Bento Asya (15) Novel (15) Artis (14) Papa Asya (14) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Medical (11) TUTORIAL (11) DecobyLya (10) Deko VillaCintaku (9) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) KuMeowww (9) PETUA (9) mama+papa (9) Idea Bento (8) Travel (8) Parenting (7) Ulangtahun Perkahwinan (7) Tempat Makanan Best Di Kuantan (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Lyafrina's Instagram (4) Family Day (3) Mamalovefasyafrina (3) Public Holiday (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1) TERENGGANU (1) de (1) fasyafrinavacationtime (1) ma (1)