Tuesday, July 27, 2010

Kenangan bersama AIN..

Kerana terlalu mencintai dunia blog..
Akhirnya dapat update dgn bantuan Fain di malam hari..
Tq... Kerana Fain begitu menyokong saya meneruskan segala minat saya.


Sehari selepas keluar wad, saya menerima kunjungan Ain yang sanggup datang dari jauh untuk berjumpa saya.. Sesungguhnya, saya cukup2 terharu..sebak & segala macam y ada. Saya sedar saya x keseorangan. Rupanya ramai yang bersama saya. Dan satu perkara penting... betapa saya menderita, masih ada yang lebih derita lagi.

Atas kesedaran itu, timbul kesyukuran dihati. Kerana saya mempunyai pendorong yang KUAT untuk melawan segala cubaan hidup walaupun ada yang memang x mampu tertanggung. Sangat2 x tertanggung. Ain terima kasih kerana sudi bersama menjenguk lya, walaupun menempuh perjalanan yang agak jauh. Bersama itu Ain juga membawa satu form yang mungkin dapat membantu saya meringankan bantuan perubatan yang bakal menyusul selepas ini. Sebab terlalu banyak ujian2 yang akan dilakukan selepas ni. Mybe bermula bulan 8 ni.

Tapi apa yang malunya, keadaan saya ketika ain datang. Dengan mata yang dah senget tu.. Dengan keadaan saya yang sangat2 x t'urus. Harap bila sihat bpluang jumpa lagi. Selain itu saya ucapkan jutaan terima kasih atas keprihatinan AIN, ASHA & ZATI kerana berusaha keras mewujudkan tabung untuk membantu saya membiayai perubatan saya. sesungguhnya saya betul2 terkejut akan kewujudan tabung ini. Sebab memang xde sape2 bagitau saya. Saya tau pun selepas keluar wad dan kat rumah buka lap top ternampak ramai y buat n3 tersebut.

Ketika itu hanya tuhan y tahu. Mengalir air mata kerana cukup terharu. Betapa ramai y ingin membantu. Sebenarnya, saya merasa segan & serba salah. Tapi saya amat2 menghargainya, sebab ianya benar2 akan membantu saya. Jutaan terima kasih buat semua kawan2 blogger y sanggup memberi sumbangan itu. Betapa besar pahala yang dikurniakan tuhan atas niat ikhlas & murni itu. SESUNGGUHNYA TANGAN YANG MEMBERI LEBIH BAIK DARIPADA YANG MENERIMA.



Keadaan mata yang x dapat dibetulkan... Betul kata asha, ain memang cantik kat luar. Macam anak dara. Slim jer. Rasanya nampak saya dan ain boleh jadi sebaya dah. Lama gak ain bersama saya ketika itu. Banyak perkara yang kami kongsikan. Sampaikan x sedar masa berlalu. Ain terima kasih. Lya x tau nak kata macam mana. Tak terluah dengan kata2.

Dikesempatan ini, saya ingin ucapkan jutaan terima kasih kepada  Asha , k.miemiey, Oya , liyatie & ramai lagi..( minta maaf, saya x dpt ingat n pasti siapa y datang. saya sebut mana yang saya tau ) selama saya berada di ICU & WAD. Sebenarnya, saya tau bila diberitahu Fain & baca di blog. Tapi sedikit terpinga-pinga bila baca di blog & FB ttg apa y saya cakapkan serta gambar saya. Tiada apa y dapat diingati langsung. Saya x dapat mengingati siapa2 y melawat saya. Y cuma ingat hari nak keluar wad, kawan2 ofis datang melawat. Selainnya saya cuba utk ingat tapi satu pun x dapat ingat. Maafkan saya, semuanya kerana saya berada dibawah sedar & mungkin kesan ubat y banyak.

Kesan lebam yang makin pudar. Dikedua-dua belah tangan lebam hitam y amat dari atas hingga ke bawah. Ngeri melihatnya. Belum termasuk dibahagian kaki, penuh lebam2. Dan paling sakit di bahagian leher, sakit nk tidur n ditekan. Urat dibahagian itu juga menggeras & bahagian celah peha kesan drip jenis apa ntah. Ada kesan jahitan disiti...sgt menyakitkan. Agaknya, kalu dah xde tempat mcmana nak masukkan drip lagi???


--> Malam tadi jumpa asha , tq asha kerana menjadi pendengar y setia.
--> Janji untuk lebih bersemangat memulakan kerja.. SEMANGAT..SEMANGAT!!!

31 comments:

Rizziela said...

Selamat kembali lya.semoga semakin sembuh hendaknya

Zaidah said...

semoga lya terus kuat menghadapi dugaan ini...ramai yang menyokong lya...

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

Alhamdulillah sis dah sihat kembali.. sumi sentiasa doakan yang terbaik utk sis dan keluarga.. jaga kesihatan k ;) <3 sayang sis..

maszmadi said...

lya, smoga smakin sihat n kuat yerk..

Ena said...

Alhamdulillah..
terubat rindu nak baca n3 lya nie..
lya yg penuh dengan semangat
Semoga terus bersemangat ye.. ;D

mommyYen said...

Thx God lya dah kembali sihat..emotional support dari blogger fren or family will make u more stronger..sgt kagum dgn ketabahan kamu..

az rina a.k.a jaijina said...

mmg betul org cakap blog ni tempat nak luahkan isi hati..ade org jadikan bolg tempat melepas perasaan..aku tau mu mmg minat giler dgn dunia blog..tu pasal sakit2 pon sanggu update blog kan..

ape pon, jage diri sebaik mungkin..kesihatan diri mesti diutamakan..kim salam sayang buat asya ye..asya kene jadi anak yg kuat untuk membantu mamanya..miss asya..

mummy_ayu said...

alhamdulillah lya makin sihat...welcome back!!!

mummy_ayu said...

alhamdulillah lya makin sihat...welcome back!!!

iem said...

lya, smoga smakin sihat n kuat yerk..

Ain said...

terharunya baca n3 lya ni....

kami akan terus sokong lya dan berharap sangat2 lya cepat sembuh...

seronok dapat jumpa lya tempoh hari. thanks sudi terima kunjungan ain dan layan celoteh ain yang non stop tu...

salam peluk cium untuk asya dan mama lya k....

rindu dan teringin nak jumpa family lya lagi....

Fieza79 said...

alhamdulillah...Lya dh kembali menulis blog..
semoga Lya akan terus bersama kami dan yg pasti jgn lupakan fieza ye...

Farra Dhelina said...

smga makin sembuh ye lya!

mamalieyna said...

Alhamdulillah...moga Lya akan kembali pulih sepenuhnya! dan kuat serta tabah menghadapi dugaan hidup..ramai yg sokong n doakan Lya! Insyaallah berkat doa kawan2 kan..

mama zharfan said...

semoga cepat sembuh. my prayers are always with u :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alhamdulillah..Moga Lya kembali sihat sepenuhnya..& kuat utk menghadapi semua dugaan..Kami sentiasa berdoa yg terbaik buat Lya..

AngahSayang2314 said...

ya allah lya tuhan telah beri kejutan pada lya 1 nikmat ygtak dapat dilupakan ya allahhhhh..

lya selamat kembali kepada dunia blogging hehehe

kella said...

komen pertamaku setelah lama bercuti..hanya untuk lya..

gembira mendengar perkhabaran positif dari lya! macam tu lah!
kami rakan2 lya sentiasa doakan yang terbaik untuk lya dan keluarga!
semoga kesihatan berpanjangan hendaknya..

:)

take care ya lya!

nanti kita jumpa lagi!

panjang umur boleh bersua muka juga!

:D

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

Lya, saya kagum tengok semangat Lya.nanti boleh kasik no phone lya tak kat email saya eisya_81@yahoo.com.Kebtulan balik kemaman boleh jenguk lya jap.Baru ni balik kg, tapi sekejap sngt.

p/s:kuatkan semngt, jangan lupa makan ubat tu yek.

zue @ annaleeya said...

Alhamdulillah... lya dah smakin pulih... tak sabar nak baca cloteh lya lagi dan nak tgk krenah asya... take cre lya..

b.O.n.d.a said...

semOga lya terus sihat & tabah
kami di sini menyOkOng & mendOakan lya =)

mama_iris said...

lya......jangan rasa terhutang budi ok......doa semua org semoga lya sembuh cpt2 je ok......ni time lya.....time org lain....time Nurul...blom taw lg......:-)

~aSHa~ said...

tak terkata lya...

asha pun dlm keadaan binggung jugak dua tiga menjak ni...tak tau nape...macam2 difikirkan...

tapi takpe..

asha sedia menjadi teman lya...kalo smlm kita ada ksempatan maybe kita boleh borak2 pjg...

semoga lya terus kuat tuk hari2 mendatang..

'NuReeN' said...

alhamdulillah lya dah semakin kuat N kembali berblog.. kwn2 blog semua sentiasa mendoakan untuk kesihatan N kesejahteraan lya..

banyakkan rehat k.. mkn ubat on time..

miemiey said...

semoga lya lebih cepat sembuh dan bersemangat menghadapi apa yg mendatang...

apa yg penting ubt sawan lya jgn tinggl tau...

Mama Hanim said...

Alhamdulillah.. Lya dh sihat kan.. slmt kembali berblog..

semoga lya terus tabah dan bersemangat jalani kehidupan mendatang.. take care lya..

LyNn HaMzAh said...

lya, happy sangat sebab lya dah mula bagi komen kat entry lynn...rasa mcm lya dah kembali semula...hope ada peluang utk lynn untuk bertemu dengan lya pula lepas nie...

alyyani said...

walau tak pernah bersua muka. alya tau ramai yg menyayangi lya di luar sana. lya kuat. harap lya sembuh sepenuhnya ye. i;m sure you will. insyaAllah..

rynas said...

teringin nak membantu Lya tapi apakan daya. harap Lya tabah dan lebih kuat ya

.cikfasya.(◕‿◕✿) said...

semoga lya cepat sembuh tau..:)

Nurshahfamily said...

DOA WE ALL SENTIASA MENGIRINGI LYA... AMIN...

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (137) WEEKEND (115) in N.A.T.U.R.E (99) Kata HATI LYA (98) MyHappyFamily (82) About Me (77) M.A.K.A.N.A.N (75) AIDILFITRI OR AIDILADHA (74) INFO (67) Asya's School (60) MACAM2 ADA (57) Friend (56) M.E.M.O.R.Y (53) CAREMONY (51) Ramadhan (51) Sinopsis (51) DapurLyaBerasap (50) Love IS Cinta (47) Shopping (47) Birthday (46) Jom Singgah (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) F.A.M.I.L.Y (41) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) My L.O.V.E (39) CINEMA (35) Check-Up (33) D.I.A.R.I (33) Let's Eat (33) NuFF (33) H.O.L.I.D.A.Y (32) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (29) MamaAsya (28) Tempat Makan Best Di Kemaman (28) Tempat Makan Best Di Terengganu (28) mama+papa+fasya (28) Video (27) S.A.N.T.A.I (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Beauty N Health (23) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (20) Do It Yourself (19) Villafasyafrina (19) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) I care..U Care.. We Care (16) fasyafrinatraveltales (16) Bento Asya (15) Novel (15) Artis (14) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Papa Asya (12) Medical (11) TUTORIAL (11) DecobyLya (10) Deko VillaCintaku (9) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) KuMeowww (9) PETUA (9) Idea Bento (8) Travel (8) mama+papa (8) Parenting (7) Tempat Makanan Best Di Kuantan (6) Ulangtahun Perkahwinan (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Lyafrina's Instagram (4) Family Day (3) Mamalovefasyafrina (3) Public Holiday (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1) de (1) ma (1)