Monday, November 1, 2010

Ada cerita disebalik 31.10.2008

31.10.2008,

2 tahun yang lalu.. Ketika itu sedang sarat mengandungkan Asya. Dan saya hanya berumah di hospital. Time ni dah sedar dari koma pun. Demi menyambut hari istimewa yang tersayang pada 31.10.2008, saya berhempas pulas merayu-rayu pada doktor supaya benarkan saya pulang pada 30.10.2008. Biarpun sehari... Lepas dipujuk rayu, last2 petang tu sy dibebaskan jugak.



hadiah istimewa buat Fain. Toyota Passo kereta idamannya.. Aiiii x mampu i.


Wowwww... saya happy!! Rasa bebas dari penjara. Hari keluar wad saya request nak makan macam2.. Nak laksa terengganu, sate, & macam2 yang mengarut lagi. Memang saya makan habis-habisan hari tu.. Ermmmm.. macam nak celebrate birthday sy plok... Tapi, bagi saya 2008 detik yang terindah. Malam tu kita berdua flashback semua kenangan lama. Detik indah menyambut hari lahir Fain yang ke-24. Walaupun x ada hadiah, xkemana-mana just duduk di dalam rumah. Tapi itulah detik yang teristimewa & indah dalam hidup kita.

Agaknya memang masin mulut saya.... Saya memang betul2 keluar wad hanya utk meraikan hari lahir fain y ke 24. Dan keesokkannya 31.10.2010, Fain belikan saya 5 biji roti canai kosong. Saya xtau nape.. sejak akhir2 tu saya suka makan roti canai, padahal sebelum ni mmg saya x makan roti canai... Saya makan dengan penuh perasaan.. Tiba2 saya rasakan something mengalir. Saya tak tahu sama ada terkencing atau apa. Sbb due date asya lagi sebulan lebih. Lepas salin kain, tba2 mengalir lagi..


tapi hadiah ni paling bermakna untuk fain

Last2.. atas desakan mama, saya dibawa semula ke hospital walaupun saya berlari anak x nak pegi. Sbb mmg tahu, kalo pegi msti kena tahan semula. Dan x syak lagi, saya terus dimasukkan ke wad. Dan mengejutkan, hasil pemeriksaan doc mengatakan ianya ialah air ketuban....... Aiyokkkk, mana mungkin!! Masih terlalu awal.


---> terima kasih buat semua rakan blogger y wish & doakan y baik2 buat fain & kami sekeluarga di enti sebelum ini .

5 comments:

ieda said...

manarik cite nieh :)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ehehehhe..pastu camne? cite la lagi..:D

LYaFRINA said...

ieda :

hehheehe.. tq

LYaFRINA said...

rose :

tunggu!!!

kella said...

comey sungguh anugerah illahi pada lya dan fain tu.. asya...
smoga asya besar nanti dia akan ingat mamanya yang bertarung nyawa melahirnkan nya..

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (137) WEEKEND (115) in N.A.T.U.R.E (99) Kata HATI LYA (98) MyHappyFamily (79) About Me (77) M.A.K.A.N.A.N (75) AIDILFITRI OR AIDILADHA (71) INFO (67) Asya's School (59) MACAM2 ADA (57) Friend (56) M.E.M.O.R.Y (53) CAREMONY (51) Ramadhan (51) Sinopsis (51) DapurLyaBerasap (49) Shopping (47) Birthday (46) Love IS Cinta (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Jom Singgah (45) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) F.A.M.I.L.Y (40) My L.O.V.E (39) CINEMA (34) Check-Up (33) D.I.A.R.I (33) Let's Eat (33) NuFF (33) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (29) H.O.L.I.D.A.Y (29) MamaAsya (28) Tempat Makan Best Di Kemaman (27) Tempat Makan Best Di Terengganu (27) Video (27) S.A.N.T.A.I (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Beauty N Health (23) mama+papa+fasya (23) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (20) Do It Yourself (19) Villafasyafrina (19) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) I care..U Care.. We Care (16) Bento Asya (15) Novel (15) Artis (14) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Papa Asya (12) fasyafrinatraveltales (12) Medical (11) TUTORIAL (11) DecobyLya (10) Deko VillaCintaku (9) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) KuMeowww (9) PETUA (9) Idea Bento (8) Travel (8) Parenting (7) mama+papa (7) Tempat Makanan Best Di Kuantan (6) Ulangtahun Perkahwinan (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Lyafrina's Instagram (4) Family Day (3) Mamalovefasyafrina (3) Public Holiday (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1) de (1)