Thursday, December 2, 2010

Nyaris-nyaris nak jadi HULK


Kelmarin dah nak jadi HULK...
Tapi SABAR jadi rupa LYA balik..
hehehehee

"Inilah kelemahan saya, xreti nak marah2 org. Susah jugakkan"

" Sebabnya, kelmarin patutnya saya jumpa pakar.. Appoitment saya pukul 8am. Sebelum 8am memang dah terpacak situ dgn harapan, cpt la blh masuk ofis.. Tapi bygkan org2 y appoitment kul 9-10 dah blh jumpa doc. No angka giliran y selepas saya pon dah masuk bilik doc. Bila tnya kat kaunter, katanya rekod perubatan saya x jumpa lagi.. Ok, xpe.. saya sabar walaupun time tu sy mmg xlarat sgt dah. Sampai nak pitam+muka pucat, sampaikan mak cik kat situ bg kerusi bg saya duduk. Last2.. saya mmg xtahan & mula nak muntah2.. Fain tanya balik kat kaunter & jawapannya msih sama--> TAK JUMPA.

Xkan dari pukul 8 -12 cari rekod perubatan saya x jumpa. Bagi alasan sbb, saya warded bln 10 baru ni, jd xtau kemana rekod tu.. Boleh terima k?? Sebab dah xtahan, badan ni dah mula lembik terus Fain ambik buku appoitment saya & balik. Maka saya xtau la mcmana pasal jantung saya. Patutnya kelmarin tahu plan2 seterusnya. Xpela, buat appoitment lain. Cari biar jumpa dulu rekod tu.

Persoalannya??? Macamana rekod saya boleh x jumpa?? Biasanya simpan kat Bilik Rekod @ Klinik Pakar @ Wad.. Tapi kenapa x jumpa??? Saya nak tau sgt2 pasal jantung saya ni :-(... Kalo doc nak marahkan sy utk appoitment seterusnya marahla.. bukan salah saya, tp rekod perubatan tu x jumpa.  Kalo org ada d tempat saya pun akan marah. Sebenarnya kalo keadaan saya stabil kelmarin, smpai kul 5 pun sy tunggu. Tapi saya betul dah nak pitam2.. jd sebelum berlaku lbh baik blah dulu. Ekeli, bkn saya sorang je y rekod xjumpa2.. Ada beberapa org lg. Lagi dasyat amoi tu, mengamuk sakan sbb dtg dr pukul 7 pg lagi.


~ SENYUM~

19 comments:

zue @ annaleeya said...

blh bygkan lya hok kecik molek tetiba jadi hulk... hehehehe...

mcm mana buat keje klu rekod seme ilang... mmg terukla... klu akak kat situ mmg kenelah staff kt situ... tak tau wat keje ker???

Ena said...

tu lakan..
ena pernah juga dihilangkan personal file tapi bukan kat spital la.. kat opis.. tak tau mana deme letak.. ish!! geram la jugak sbb time tu semua geng yg masuk seklai dah pun kompem.. ena jekk tak lepas2 sbb personal file ilang.. tak patut betul!

az rina a.k.a jaijina said...

ya ampun lya, mu boleh balik aje ke? kalau aku tu mmg dah hangin satu badan dah tu..aku ni hot tamper sikit, siap lah aku sembur staff kat situ jugak..ni kalau kene ngan laki aku, lagilah..

LYaFRINA said...

zue @ annaleeya:

hbis terkoyak rabok la baju lya bila jd hulk..

y sedihnya, rekod tu penting pasal masalah kesihatan lya.. lg2 kelmarin nak tau plan seterusnya bkaitan jntung ni.

LYaFRINA said...

Ena :

itula.. pttnya mde2 y penting mcm ni kna la simpan btl2 kan

LYaFRINA said...

az rina a.k.a jaijina:

lps ni kna mtk tlg mu r, bg pihak aku. aci x?? aku x reti la..

ciK mOt ©™ said...

hurmmm...pelik...
patutnya derang kenna standby rekod tu awal2 lagi kan...haihh...

koklie's said...

lya, bende mcm ni pernah terjadi kt arwah mak i, then after die operate rahim die cos cancer trus xde folowup sbb rekod ilang dan diorg xde kol for another appointment akhirnya cancer tu attack balik dan mak i meninggal... sistem diorg mmg teruk...

Dilla Ady said...

mmg seksa kalu tunggu giliran kt klinik pakar nih..

slalu dilla akan amik half day...jdi kite tak la gelisah menunggu dan pikir keje kt ofis..

kella said...

teruknya! perkara cam tu memang tak patut jadi! tu yang leceh tu ngan spital kerajaan ni!

sib baik la diorang yang keja kat situ tu! kalo tak! terima lah hulk mengamuk kat situ! hehehehe

sabar ye lya.. ada hikmahnya tu...
nt jgn lupa bgtau apa keputusannnya ya..

take care.. :)

LYaFRINA said...

ciK mOt ©™:

spatutnya mcm tu.. mcm klinik pakar htaa.. dia mmg dh settle sehari sblum appoitment.. beza dgn y ni.. pelik tu nape blh x jumpa??

LYaFRINA said...

koklie's:

susahkan.. bkn nk mburukkan gov.. tp dia blh bg sistem tu ok kan. Rekod2 tu semua penting buat lya & bg sesiapa saja y sakit .. kalo x, kemudian hari mmg ssh.

tp mcm arwah emak awk tu, dah tau kan mmg ada kanser, sptutnya mmg tgungjwb spital buat appoitment baru.. knp blh jd cam ni??

LYaFRINA said...

Dilla Ady:

dilla, kalo siatem tu sistematik sbnarnya ok j.. masalah bkn krn tgu lama. kbiasaannya dlm 2jam paling lama wktu kt mnunggu utk jumpa doc..

y mjadi msalah sekarang, rekod perubatan lya xtau kemana.. dan lg xjumpa, mcmana nk jumpa doc??

LYaFRINA said...

kella:

itula.. tp apa2 pun, hosp kerajaan j y mampu. snbnarnya, bkn la semua x ok. tp kbykan sistemnya blh diperbaiki..

terutama rekod pesakit.. knp smpai mcm tu?? mcm hosp gov kat kuantan , ok jer.. walaupun ramai sgt2,, tp konsisten.

biasa lya g klinik pakar ni x pnah lg rekod xjumpa.. tp kali ni, knp mcm tu?? alasan sbb lya warded bln 10, jd rekod xtau mana.. knp blh jd g2??

munna said...

mmg lah org gomen ni.. takde sistem ke simpanan rekod diaorg..

munna selalu gak kena macam ni kalau bawak mak munna pergi jumpa pakar mata .. mesti alasan file belum jumpa... sepatutnya diaorg dah ready sebelum pesakit sampai.. kan diaorg gak yg bagi date.. patutnya sehari sebelum dah susun file pesakit yg dtg jumpa doc besoknya...

LyNn HaMzAh said...

jangan la jadi HULK...takut lynn nanti...huhuhuh...

MamaYatie said...

ya Allah, sabor jer la..tak baik betul dia org ni tau..so, masa arrange utk next appt nnt Lya sound jer dia org siap2, rekod saya dah jumper ker belum??? (jahat la Mama ni kan..mengapi2kan pulak!)

Cik Jue said...

boleh pulak gitu...sakit hatikan kalau jadi camgini....

Cik Jue said...

boleh pulak gitu...sakit hatikan kalau jadi camgini....

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (135) WEEKEND (111) in N.A.T.U.R.E (98) Kata HATI LYA (96) About Me (77) M.A.K.A.N.A.N (75) AIDILFITRI OR AIDILADHA (71) MyHappyFamily (71) INFO (67) MACAM2 ADA (57) Asya's School (56) Friend (56) M.E.M.O.R.Y (53) Sinopsis (51) CAREMONY (50) Ramadhan (49) DapurLyaBerasap (47) Shopping (47) Birthday (46) Love IS Cinta (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) Jom Singgah (42) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) F.A.M.I.L.Y (39) My L.O.V.E (39) Check-Up (33) NuFF (33) CINEMA (32) D.I.A.R.I (32) Let's Eat (32) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (29) H.O.L.I.D.A.Y (28) Video (27) MamaAsya (26) S.A.N.T.A.I (26) Tempat Makan Best Di Kemaman (26) Tempat Makan Best Di Terengganu (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Beauty N Health (23) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (19) Do It Yourself (18) Villafasyafrina (18) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) I care..U Care.. We Care (16) Novel (15) mama+papa+fasya (15) Artis (14) Bento Asya (14) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Papa Asya (12) Medical (11) TUTORIAL (11) fasyafrinatraveltales (11) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) KuMeowww (9) PETUA (9) DecobyLya (8) Idea Bento (8) Travel (8) Deko VillaCintaku (7) Parenting (7) mama+papa (7) Ulangtahun Perkahwinan (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Family Day (3) Lyafrina's Instagram (3) Public Holiday (3) Tempat Makanan Best Di Kuantan (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1) Mamalovefasyafrina (1)