Friday, March 11, 2011

Alhamdulillah... 10.3.1985 - 10.3.2011

Assalammualaikum.. Lama betul saya x jengguk sini. Dan terima kasih buat semua kawan2 y selalu ingat saya. Banyak komen2 y baru saya baca & approve tadi:-) .Ingatkan dah x ada kesempatan utk buka blog ni. Banyak peristiwa yang menimpa saya kebelakangan ni. Selepas n3 terakhir saya sebelum saya menyepi baru-baru ni, saya bukan menghilangkan diri.

Hakikatnya, selama saya menyepi baru-baru ni kerana dimasuksukkan ke dalam ICU y saya bertarung nyawa saat itu. Saya hidup ketika itu hanyalah kerana intubation iaitu alat sokongan hayat/mesin bantuan pernafasan. Saya x tau macammana semua terjadi, cuma apa y saya ingat saat saya dibawa ke ER sebelum saya terus x sedarkan diri. Bila dah sedar jer terasa sakit habis di dalam keronkong, dada & perut kerana mesin bantuan hayat tu. Ya Allah, saya x sangka saya akan  laluinya lagi. Kali terakhir dulu sewaktu pregnantkan asya, dimana hayat saya juga bergantug 100% pada intubatur tu.

Saya x mampu utk berkata apa-apa melainkan mengalirkan air mata, selain ketakutan menyeluungi diri. Syukur, kerana apabila keadaan kembali stabil pakar mula extubate alat bantuan hayat tu. Sakitnya hanya Allah y mengetahui. Hingga ke hari ini saya masih berehat. Masih keluar darah2 akibat luka2 kesan mesin bantuan hayat tu. Bibir saya pun banyak luka2 kesan plater tiub2intubator tu. Apa2 pun y menimpa, saya akan terus kuatkan semangat. Setiap org ada ujiannya tersendiri. Cuma saya di uji dgn cara begini.

Buat masa ni, mungkin saya x xtif mcm dulu sbb kena bagi tumpuan pada diri y sedang nak recover ni. Tapi kesemua kwn2 saya terus kekal dlm hati & ingatan. Dan jika ini n3 terakhir... tolong doakan kesejahteraan saya :-)


SYUKUR KE HADRATMU ILLAHI
KERANA TERUS DIERI KESEMPATAN UNTUK MENIKMATI KEHIDUPAN HINGGA KE SAAT INI.

10.3.1985 Saya dilahirkan & Hari Ini 10.3.2011 saya terus bernafas ke angka 26 tahun.

HAPPY BIRTHDAY TO YOU
ALYANI BINTI AMRAN
0N
10.3.2011

--> tqvm buat FAIN utk kek surprise tu.. Sgt2 menghargainya. Dan terima kasih kerana sentiasa setia disisi saya & membahagiakan hidup saya y semakin kosong ini:-(.. I LOVE U SO MUCH

38 comments:

Gieyana said...

Hepi Birthday yer dear...moga dmurahkan rezeki dan senantiasa berbahgia dgn yg tersayang..:D

THE LEKAT LEKIT STORY said...

h[[y bithday lya... sy doakn yg terbaik buat lya

MrS. F!zA said...

happy besday lya..moga bertambah usia lya, bertambah lagi ksh syg antara suami dan anak pada lya.

get well soon lya

munna said...

happy birthday LYA... semoga terus di berikan kekuatan melawan dugaan ini... birthday Lya sama dgn anak kak munna Yasmin

wanie_kashfi said...

happy birthday lya...semoga lya dpt sambut banyak lagi b'day lepas ni...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

sedihnya baca..sian lya..semoga lebih tabah..nak cakap byk pon takleh sbb lya sorang je yg merasai camne sakitnya...

moga Allah permudahkan segalanya..Amin yarabbal alamin...

akak dah wish kat FB semalam..nak wish lagi ari ni..hepi besday..semoga panajng umor dimurahkan rezeki berlipat ganda..aminn

LyNn HaMzAh said...

happy birthday lya...lynn doakan lynn sentiasa sihat dan dipanjangkan umur...

mama_iris said...

saya pon sayang awak,alyani amran...=)
happy birthday...

Shorbaini said...

alhamdulillah ko dah sihat walaupun belum sepenuhnya.. semoga cepat sembuh yer :)

selamat hari jadi yani. semoga panjang umur, murah rezeki dan bahagia selalu amin..

Fieza79 said...

hepy besday Lya...moga terus sihat lps ni..rindu Lya tau...

moga sumanya baik2 je utk Lya...

emma said...

Happie bday lya.. Semoga tabah menghadapi hari-hari yang mendatang... Saya doakan yang terbaik untuk lya..

Nureen said...

hepi belated besday lya.. sori lmbt wish.. moga kesihatan lya bertambah2 baik.. AMIN..

dakcik said...

sedih saya bace..anyway lya mmg kuat semangat..semoga Allah permudahkan segalanya..


hepi birthday lya! semoga sentiase bahagia bersama keluarga tersayang..

mummy_ayu said...

HB Kat sini..
Happy buzzday Lya..semoga panjang umur, murah rezki, sihat & ceria selalu disamping family tercinta....

MamaYatie said...

happy birthday Lya..syukur Alhamdulillah dengar Lya makin sihat!!

Normaliza said...

Happy bday..semoga berada di dalam lindungan-Nya setiap waktu..amin.

ibunaznoy said...

hepy besday Lya..

smoge dipanjangkan umur & dimurahkan rezeki..hope Lya tabah & sabar mengharungi liku2 hidup ini..

mamalieyna said...

happy besday lya..moga kesihatan terpelihara...take a rest, take care dear!

nyum2x..sedapnye kek, eina next week monday! ^_^

✿ etiey erywan ✿ said...

happy birthday lya... moga panjang umur dan terus diberi kekuatan.

p/s semalam baru teringat lya. tertanya sendirian, apa citer lya sekarang...

Zaidah said...

appy besday lya...semoga lya cepat shat...

p/s klu ini merupakan n3 terakhir lya...akak akan doakan kesejahteraan lya dan akak harap ini bukan n3 terakhir lya

Rizziela said...

syukur alhamdullilah..semoga lya kembali sihat...dan xtive seperit selalu

Cma Shiema said...

selamat hari lahir lya..
semoga sentiasa berada dlm lindungdan allah yg esa.....

lemangcute yang Kosong said...

lya sayang..lemang doakan agar lya terus kuat dan sihat..kuat yer kya..lawan penyakit tu..bertahan dan terus berjuang..doa lemang sentiasa ada untuk lya....selamat hari lahir lya...

malarang_kak said...

tabahkan hati dan kuatkan semangat ya.semoga cepat sihat k...

Nureen said...

td nureen call lya, tp fain kata lya tdor sakit kpala.. saja ja nk tanya khabar.. ;)

Yan said...

Happy belated birthday Lya. Mudah2an ALLAH sentiasa memberikan kekuatan kepada Lya..

maszmadi said...

happy 26th birthday lya.. semoga lya semakin sihat, tabah n kuat for your lovely fain n asya...

ieda said...

eppy bday dikkk
semoga adik berbahagia , sihat dan ceria selalu .. kami2 doakan yg terbaik buat lya .. insyaallah ..
betul kata lya setiap org diberikan dugaan yg berbeza2 .. semoga liya tabah dan terus kuat yaaa dik ..

Ema said...

selamat hari lahir ...... semoga terus kuat....

Ena said...

Happy birthday buat lya lagi sekali..
Moga terus kuatkan semangat dan dipermudahkan segala urusan.. Amin

Dilla Ady said...

sori lya, lambat lak wish..tak perasan lya ade wat entri baru..

hepi belated besday..

be strong n ceria2 selalu ye!

mama rifQy said...

hepi besday dear!!! semoga Kuat yeee!!

nurie said...

Hepi besday...semoga awak tabah hadapi dugaan yer....semoga sumenya dipermudahkan..amin..

EiJa ZaQuaN said...

Happy B'day Lya..
Alhamdullillah masih dipanjangkan usia..moga lya terus dipanjangkan usia dan dilimpahi rezeki serta diberikan kesihatan yg baik dari ALLAH S.W.T..AMIN

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

happy bezday lya..semoga allah panjangkan umur lya..sihat sejahtera selalu...demi asya tersayang teruskan perjuangan....

shah-kayrul said...

semoga lya terus kuat menghadapi semua dugaan ALLAH...

makdara TERdiva said...

selamat ulangtahun lya..walaupun terlambat wish,sesungguhnya MDT rasa sungguh2 terharu dan menahan sebak saat menatap bait2 dalam blog ni..

Sofya said...

Wah! tarikh lahir kita sama la...
Hapi belated besday k..
Semoga awak cepat sihat.. dan bahagia selalu..

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (135) WEEKEND (114) in N.A.T.U.R.E (99) Kata HATI LYA (96) About Me (77) M.A.K.A.N.A.N (75) MyHappyFamily (75) AIDILFITRI OR AIDILADHA (71) INFO (67) Asya's School (57) MACAM2 ADA (57) Friend (56) M.E.M.O.R.Y (53) CAREMONY (51) Sinopsis (51) Ramadhan (49) DapurLyaBerasap (48) Shopping (47) Birthday (46) Love IS Cinta (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) Jom Singgah (43) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) F.A.M.I.L.Y (40) My L.O.V.E (39) CINEMA (34) Check-Up (33) NuFF (33) D.I.A.R.I (32) Let's Eat (32) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (29) H.O.L.I.D.A.Y (28) Video (27) MamaAsya (26) S.A.N.T.A.I (26) Tempat Makan Best Di Kemaman (26) Tempat Makan Best Di Terengganu (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Beauty N Health (23) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (19) mama+papa+fasya (19) Do It Yourself (18) Villafasyafrina (18) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) I care..U Care.. We Care (16) Bento Asya (15) Novel (15) Artis (14) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Papa Asya (12) Medical (11) TUTORIAL (11) fasyafrinatraveltales (11) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) KuMeowww (9) PETUA (9) DecobyLya (8) Idea Bento (8) Travel (8) Deko VillaCintaku (7) Parenting (7) mama+papa (7) Ulangtahun Perkahwinan (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Tempat Makanan Best Di Kuantan (4) Family Day (3) Lyafrina's Instagram (3) Public Holiday (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1) Mamalovefasyafrina (1)