Sunday, April 17, 2011

Cicak Berkepala 2

Mungkin ini salah satu kuasa Allah. Mungkin juga peringatan utk kita, bahawa tiada siapa y lebih Agung melainkanNya. Dengan itu, pelbagai makhluk ciptaan Allah di muka bumi ini pasti ada makna disebaliknya. Dan, seumur hidup saya di dunia ni, seingat saya mmg x pernah lagi melihat binatang y pelik2. Sampailah, malam Jumaat baru2 ni, terdengar bunyi y agak pelik.

Bila check.. rupanya ada sekor cicak dalam cawan plastik air y dibeli kat pasar malam y x digunakan lagi. Cawan  tu mmg dah nak buang. Lepas tu mmg x ambik port lagi. Sampailah, time saya nk buang cawan tu, saya tgk cicak tu mcm bergerak pelik.. macam nak bergerak berlawan arah... satu nak kedepan.. satu nak kebelakang. Bila saya tgk cicak tu,punyalah terkejut, rupanya cicak tu berkepala dua. Dimana, dibahagian ekornya juga kepala cicak & mempunyai mata. Terus saya panggil Fain.

Lps tu, saya mula terfikir, mcmana cicak ni blh ada dlm cawan tu. Yang pasti cicak tu mmg x boleh keluar sbb cawan tu y tinggi. Saya cuma yakin..ianya kuasa Allah. Pasti penuh makna disebaliknya. Saya ada ambik pic cicak tu... Tapi saya x berani lagi nak upload dlm entri saya ni. Saya takut sebenarnya. Agaknya, blh ke saya upload pic tu??? Selain tu, corak cicak tu macam lain skit. Biasanya, cicak kaler putih kan...



** AGAK-AGAKNYA... BOLEH TAK SAYA UPLOAD PIC TU ???? **

9 comments:

munna said...

nak tgk cicak tu Lya .....

Farra Dhelina said...

upload je lah lya..nk tgok! hehehe..tu lah ciptaan tuhan kan..

Sofya said...

nak tengok gak... upload la

ieda said...

eiii seram je akak membaca nya dik .. ermmm entahlah .. tapi kita manusia nie naluri ingin tahu memang besar :)

ejulz said...

kun fa ya kun.. :)

Jangan lupa terjah n komen k.. :) "alhamdulillah.. CPK ONE FC menang!!! huHu "

~aSHa~ said...

nak tgk..
tapi mesti org tak bagi sha tgk...untuk dlm keadaan skrg...uhuhu

Zaidah said...

upload ajelah lya....sebagai peringatan sesama kita....

lizz said...

upload la pic tu...nak tgk gak rupanyer

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

uploadlah lya...boleh kongsi keajiban allah pada semua...

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (139) WEEKEND (115) in N.A.T.U.R.E (99) Kata HATI LYA (98) MyHappyFamily (82) About Me (77) M.A.K.A.N.A.N (75) AIDILFITRI OR AIDILADHA (74) INFO (67) Asya's School (62) MACAM2 ADA (57) Friend (56) M.E.M.O.R.Y (53) CAREMONY (51) Ramadhan (51) Sinopsis (51) DapurLyaBerasap (50) Birthday (49) Love IS Cinta (47) Shopping (47) Jom Singgah (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) F.A.M.I.L.Y (41) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) My L.O.V.E (39) CINEMA (35) Check-Up (33) D.I.A.R.I (33) Let's Eat (33) NuFF (33) H.O.L.I.D.A.Y (32) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (29) Tempat Makan Best Di Terengganu (29) mama+papa+fasya (29) MamaAsya (28) Tempat Makan Best Di Kemaman (28) Video (27) S.A.N.T.A.I (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Beauty N Health (23) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (20) Do It Yourself (19) Villafasyafrina (19) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) fasyafrinatraveltales (17) I care..U Care.. We Care (16) Bento Asya (15) Novel (15) Artis (14) Papa Asya (14) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Medical (11) TUTORIAL (11) DecobyLya (10) Deko VillaCintaku (9) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) KuMeowww (9) PETUA (9) mama+papa (9) Idea Bento (8) Travel (8) Parenting (7) Ulangtahun Perkahwinan (7) Tempat Makanan Best Di Kuantan (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Lyafrina's Instagram (4) Family Day (3) Mamalovefasyafrina (3) Public Holiday (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1) TERENGGANU (1) de (1) fasyafrinavacationtime (1) ma (1)