Tuesday, August 16, 2011

16.8.2003-16.8.2011 : U & ME FOREVER :-)


16.8.2003

FAIN : saya nak... nak dot dot..
LYA : amende dot dot dot??
FAIN : Dot com dot my..
LYA : &%#)@#%&%
FAIN : I Love U..... Saya nak.... awk dalam hidup saya..
LYA : uwaaaa (dlm HATI)..---> sy terkejut...tersentok karung..


16.8.2011

Hari ini genap 8 tahun usia percintaan kami berdua. Syukur alhamdulillah, walaupun sepanjang bersama terlalu banyak dugaan & rintangan yang menyakitkan, memeritkan, memenatkan dan macam2 dari mula kenal.. hingga ke alam cintan-cintun yang penuh trajedi jan-dec hinggalah ke alam perkahwinan.. Namun cinta kami tetap kukuh & kekal hingga sekarang.

Semuanya kerana takdir yang menemukan. Perkenalan saya dengan Fain terjadi apabila Fain cumalah menemani kawan dia  yang merupakan sahabat saya menziarahi saya kat rumah. Time tu saya masih dikerusi roda. Baru belajar nak berjalan. Itu pun dengan bantuan org. Baru nak pulih dari lumpuh...

Dan saya tak sangka dari pertemuan pertama tu dia dah jatuh hati kat saya. Sebab mmg xde y special dlm diri saya. Kalo nak kata cun...jauh sekali..Dah la lumpuh. Dan saya masih igt muka Fain saat tu, memang dia nampak gelabah sgt.. Dan yang paling ketara time dia minum air, sampai terketar-ketar tangan. Dan dia ni memang sgt2 pendiam...Tapi dalam diam ada bisanya...Hehehhe

Imbau balik kisah 8 tahun yang lalu... saya x pernah menduga saya bersama dengan dia...dan masih bersama hingga sekarang. Sebab semasa saya menerimanya dulu hati saya kosong...dan saya sendiri tak pernah yakin dengan mana2 lelaki pon dgn keadaan sy mcm tu. Walau setitik pun saya x pernah letakkan harapan yang tinggi.. Tapi saya hairan sgt2,.. macamana saya boleh terima Fain?? Saya tak pernah ambik serius dgn kata2 Fain. Mungkin sebab tu dulu saya terlalu banyak lukakan hati dia. Kalo nak diceritakan memang terlalu panjang ranjau antara saya & Fain. Hubungan sy x mcm couple lain...blh dating situ sini.. kiter berdua banyak dating kat dalam wad.. 

Tahun Pertama :
Fain... sentiasa mencintai & menyayangi.
Saya... masih cuba mencari rasa cinta & sayang
Panggilan Fain Untuk Saya : Sayang
Panggilan Saya Untuk Fain : Awak

Tahun Kedua :
Fain.. semakin menunjukkan kasih sayang tp... hubungan kami benar2 diuji pada tahun ni. Hanya mereka...mereka dan....mereka yang terlibat yang tahu.
Saya.. mula mencintai & menyayangi...Mula sedar...
Panggilan Fain Untuk Saya : Sayang
Panggilan Saya Untuk Fain : Awak

Tahun Ketiga :
Fain.. Kasih sayang & cintanya makin membara..sampai htr rombongan cik kiah
Saya.. Cinta saya untuknya mula mekar.. semekarnya..akhirnya kita jadi suamisteri
Panggilan Fain Untuk Saya : Sayang
Panggilan Saya Untuk Fain : Awak

Tahun Keempat:
Fain .. memberikan kasih sayang yang x berkesudahan..sentiasa disisi saya saat saya sakit. Memang saya sakit teruk. Walau sesaat dia x pernah tinggalkan saya sendirian.
Saya.. Mula rasa yang sy memerlukan Fain 100% untuk menyokong saya mengharungi ujian hidup ni.Saya nak dia selalu disisi saya.. 
Panggilan Fain Untuk Saya : Sayang
Panggilan Saya Untuk Fain : Awak

Tahun Kelima :
Fain..Kasih sayangnya pada saya berlipat ganda..xpernah kurang malah makin melimpah.Tahun ni menyaksikan Fain seorang suami yang sgt tabah..Menanti isterinya & anaknya sedar dari koma.
Saya..Tahun ni begitu samar dalam hidup...sebab banyak perkara yang terlepas dr ingatan. Tp apa yang pasti saya tak pernah lepas dari kasih syg Fain. Dan bertambah indah dengan kehadiran asya.
Panggilan Fain Untuk Saya : Sayang
Panggilan Saya Untuk Fain : Awak

Tahun Keenam :
Fain..Saya nampak sesuatu yang sgt istimewa dalam dirinya. Dia bukan saya sebagai suami..tapi dia juga papa & mama buat asya.. Dia yang banyak mengambil tugas seorg mama.
Saya.. Kehidupan terlalu bahagia dgn kehadiran asya. Tp saya banyak tinggalkan dia sebab selalu skit & masuk wad.
Panggilan Fain Untuk Saya : Sayang
Panggilan Saya Untuk Fain : Awak

Tahun Ketujuh:
Fain..dia menjadi super papa!! Dia sgt penyayang. Dia lebih memahami asya... Segalanya dia boleh baca.. 
Saya..Super duper happy dgn suami yang sentiasa ada disisi saat susah, senang & sakit.
Panggilan Fain Untuk Saya : Sayang
Panggilan Saya Untuk Fain : Awak

Tahun Kelapan (2011) :
SAYA AKAN MENCUBA MENJADI ISTERI YANG TERBAIK BUAT FAIN. SAYA TAU DIA SORANG JER YANG SANGGUP MENJAGA SAYA. SAYA TAU..DIA SORANG JE YANG DAPAT MENYAYANGI SAYA SEADANYA.. YA ALLAH..KEKALKANLAH HATINYA UNTUK MENCINTAIKU HINGGA KE HUJUNG NYAWAKU. Abang..... i love u... 

31 comments:

::NureeN:: said...

moga kebahagian milik lya, fain & asya.. jodoh lya & fain telah ditentukan olehNYA.. fain mr right lya ;)

♥cikmOt♥ said...

alhamdulillah, moga kekal hingga ke ujung nywa....amin

lia said...

selamat hari couple...

;p

lama da ek couple, akak baru masuk tahun ke7

MrS. F!zA said...

moga jodoh kamu berdua kekal hgga hjg nyawa dan berbahagia selalu..insyaallah

~izan~ said...

semoga kalian berbahagia ke akhir hayat.lya,nnt turun kuantan bgtahu la bila kot berjodoh kita jumpa hehe

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alhamdulillah..moga jodoh & kebahagian kekal abadi selamanye..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

moga jodoh ini kekal sampai bila2...aminnnnnnnnnnnn

mummy_ayu said...

sweet nya....semoga Lya & Fain bahagia, happy & bersama selamanya..amin

ieda said...

alhamdulillah dikk semoga kekal sehingga ke hujung nyawa muu dik !

Nurzairul Isma said...

tahniah...semoga cinta lya dan fain sentiasa mekar dan kekal hingga ke akhirnye..

Nurzairul Isma said...

tahniah..semoga cinta lya dan fain terus mekar dan kekal sehingga ke akhirnya...

kella said...

semoga lya dan fain kekal bahagia .. semoga sentiasa dirahmati Allah juga.. =)

dinor's family said...

semoga bahagia sokmo.....smp ke syurga....

Cik Rose Cute said...

hihihi very sweet lya....setiap jodoh dan pertemuaan itu di tangan Allah...SEmoga Lya Dan Fain Sentiasa Sihat selalu serta bahagia hingga ke akhir hayat Amin...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

CINTA korang sungguh dasat. kina blm penah jumpa pasangan suami isteri yg mcm nie. Untung lyn dapat suami mcm fain. sanggup terima lyn dlm lyn sakit. Oleh itu kina memanjatkan doa agar CINTA korang akan bahagia selamanya. semoga lyn dijauhi penyakit yg menyakitkan....amin.

Lelord said...

semoga rasa cinta dan sayang kalian sentiasa harum mewangi

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

Semoga Allah merahmati kamu berdua..ameen.....

~aSHa~ said...

Alhamdulillah..semoga bahagia hingga ke syurga...jadi ketua bidadari ye

eB ezrin said...

sweetnyer. tahniah :)

sifu im said...

wahh dh 8 tahun.. tahniah

Ena said...

seperti selalu.. i'm touched...


Moga ikatan itu kekal hingga ke syurga.. Amin

mama tims said...

Alhamdulillah tahniah..semoga berkekalan sampai bila2..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

amazing!!!!!
suke baca n3 lya.. bestnyer!!!!
bertuah Lya..
& semoga kebabgian itu kekal menjadi milik kamu ber-2 selamanya yer.. =D

Salina@IbuAqil said...

Semoga Lya & Fain berpimpin tangan menyusuri sungai2 indah di Syurga.. Sambil menikmati buah2 yang ranum di sana.. Amin!!!!!

MamaYatie said...

semoga kasih sayang & cinta kalian berdua berpanjangan & berkekalan hendakNya..amin!

mamashikin said...

susah nak cari cinta sejati seperti fain kan lya..semoga lya dan fain berbahagia...sampai ke syurga..

Semut Senyum said...

lya..syahdu nye alg bace... emh, jodoh tu dah ditetapkan Allah. Dia dah aturkan mana yg terbaik utk kita. Lya salah seorang yg bertuah... dari jauh alg mmg mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan dunia akhirat utk lya sekeluarga... aminnn

AkmaFaizal said...

Moga berkekalan hingga ke syurga. Insya Allah. Amin

Sofya said...

aik... sudah tukar panggil abang yer...
alhamdulillah.. semoga jodoh kalian kekal sampai ke syurga

Aisumi Chan Kawa'i said...

alhamdulillah.. semoga berkekalan.. both of you sangat sweet kak ^___^

QASEHNYA RANIA said...

semoga jodoh akak akan berkekalan hingga alam syurga..amin...

sya tahu akak seorang yg kuat dan tabah..;p

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (132) WEEKEND (104) in N.A.T.U.R.E (95) Kata HATI LYA (94) M.A.K.A.N.A.N (75) About Me (72) AIDILFITRI OR AIDILADHA (71) INFO (67) MyHappyFamily (64) MACAM2 ADA (57) Friend (56) Asya's School (54) M.E.M.O.R.Y (52) Sinopsis (51) CAREMONY (50) Ramadhan (49) Shopping (47) DapurLyaBerasap (46) Love IS Cinta (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Birthday (44) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) Jom Singgah (41) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) F.A.M.I.L.Y (39) My L.O.V.E (39) NuFF (33) CINEMA (32) Check-Up (32) D.I.A.R.I (31) Let's Eat (31) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (28) H.O.L.I.D.A.Y (28) Video (27) S.A.N.T.A.I (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Tempat Makan Best Di Kemaman (24) Tempat Makan Best Di Terengganu (24) Beauty N Health (23) MamaAsya (21) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (19) Do It Yourself (17) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) VillaCintaku (17) I care..U Care.. We Care (16) Novel (15) Artis (14) Bento Asya (13) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Papa Asya (12) Medical (11) TUTORIAL (11) fasyafrinatraveltales (11) Deko VillaCintaku (10) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) PETUA (9) Idea Bento (8) KuMeowww (8) Travel (8) mama+papa+fasya (8) Parenting (7) Ulangtahun Perkahwinan (6) mama+papa (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Family Day (3) Lyafrina's Instagram (3) Public Holiday (3) Tempat Makanan Best Di Kuantan (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1)