Wednesday, December 7, 2011

Ketawa Dalam Tangisan

Assalammualaikum & Salam Sejahtera Semua !

Masih sambungan kisah kelmarin,  Fain balik jer terus bersiap ke klinik. Sampai je klinik bila gtau problem2 saya.. Tapi doc kat situ memang dah sedia tahu keadaan saya. Lepas tu terus doc check tekanan darah & jantung. Katanya saya mesti pergi hospital dengan segera sebab tekanan darah terlalu rendah iaitu 70/50. Dan keadaan jantung saya sgt lemah. Dan doc tu siapkan surat untuk saya ke spital. Takut akibat keadaan saya y lemah tu akan beri effect pada paru2 & buah pinggang. Saya x sangka seserius tu keadaan saya. Patutla saya nak tdo pon dalam keadaan duduk dengan sesak nafasnya. Saya ingat nak pergi emergency room semalam. Tapi... ntah... last2 x pegi. Kebetulan asya lak demam panas. Macam2 ujian dalam satu masa. Fain pon bz kebelakangan ni. Tunggu esok kot baru ke spital, sebab hari Jumaat kat sini weekend, kalo kna warded pon.. xdelah kacau waktu kerja. Semua nak kena fikir. X best gak asyik cuti sokmo.. Mungkin inilah kehidupan saya.. selalu ketawa..selalu senyum..tapi dalam hati penuh dengan tangisan :-(

Gambar kesayangan saya sewaktu lepak di stadium weekend lepas
Kesayangan mama yang selalu menghiburkan hati ini.
Mama doakan asya cepat sembuh yer.. serba salah mama nak ke spital bila keadaan asya mcm tu.

Pose wajib asya.. 
Mesti ada aksi tangan & senyum macam ni.

Wanita ini...
Yang selalu senyum dalam tangisan. 

Pengalaman hidup ni.. membuatkan diri begitu tabah mengharunginya.
Sentiasa mencari kekuatan dalam diri. Sentiasa mencari keajaiban dalam hidup.

Hari ni saya tetap masuk ofis.. Sebab saya rasa lebih ok. Rasa sayang nak ponteng kerja sokmo sebab cuti tahunan saya dah habis. Cuti MC saya pon habis. Habis semuanya sebab saya masuk spital & ulang alik ke spital. Jadi yang tinggal cuti MC warded jer. Semua cuti MC & Tahunan saya habis kerana saya @ asya sakit. Jadi..bila cuti @ MC jer kena potong gaji.. Biasanya sebulan mesti  4 hari kena potong gaji..Bayangkan..lari budget perbelanjaan saya ni. Sebab tu la.. saya terpaksa tangguh dulu appoitment jumpa doc.. Bukan x pentingkan kesihatan.. tp kena fikir d sudut lain. Kena tunggu start awal tahun depan la... ada cuti MC & tahunan. Moga-moga tahun depan keadaan saya lebih baik dari tahun ni. Amin.

31 comments:

MamaEma said...

semuga dijauhi dari penyakit yang berbahaya...

mamalieyna said...

harap lya n asya bertmbh baik kesihatannya..take care..

hanya itu yg mampu, berdoa spy kwn2 sentiasa sihat hendaknya..dan tabah harungi cabaran dan dugaan hidup..

pnsusu said...

lya...semoga cepat sembuh ya dear..

moga ALLAH permudahkan urusan lya,,amin

nurbeena said...

semoga cepat sihat, doakan akak juga yer.

Mujur majikan masih membenarkan cuti tanpa gaji. kalau kt tempat akak mungkin dh kena berhenti...(mengikut notis yg baru dikeluarkan)...seday

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

moga tahun depan lahi baik dari tahun ini....insayallah

che mid said...

Che Mid faham situasi Lya.. Pergi kerja pun elok juga, ada bende lain boleh fikir selain dari pasal sakit kan. Take care..

sue zainun said...

insyaallah..aminnn

Lelaki Ini said...

cumel2!

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Moga cepat sembuh Lya..bgitu juga dengan Asya..Moga Lya Tabah & Kuat untuk menghadai dugaan dariNya..

::NureeN:: said...

moga lya lebih tabah & insyaALLAH semuanya OK :)
comel la asya.. mmg pandai posing

lianalovekhairi said...

semoga cepat sembuh ya LYA....

wan habibah said...

kuatkan semangat lya.. insyaAllah ada bahagia menanti...

Phat said...

lya semoga anda sentiasa kuat harungi dugaan ini..be strong k

KhaiRin said...

syukur dpt majikan sebegitu..

wan nurul hezrina said...

moga allah bg kekuatan pd lya dlm mengharungi banyak dugaan...semoga lekas2 sihat=)

mamashikin said...

berat mata memandang,berat lagi bahu yang memikul kan..harap lia bnyak bersabar..dugaan sungguh..insyaallah, lya akan sembuh..

Totie@Tomy said...

moga lya makin sihat dan cepat sembuh..untung asya dapat mama yang betul2 ambik berat...kuatkan semangat lya..

Fieza79 said...

alahai kesian Lya..hrp keadaan Lya baik2 je..dn hrp asya pn cpt sembuh..

munna said...

ALAHAI..BERSABAR YE lEA.... SEMOGA LEA SIHAT SENTIASA YE.. DAN ASYA LEKAS SEMBUH YE

Dilla Ady said...

tak mo la sedih2 ye dear...dilla bace entri ni rase sebak pun ade..

dilla doakan takde pape kt lya n asya..sumenye sihat2 sampai bile2 ye?

eisyaawie said...

semoga lya cepat sembuh ye...

|| NaFiRaa || said...

moga lya dan asya bertambah sihat k.. take care tau~

ct rahani said...

amin.. hanya mampu doakan yg terbaik utk lya & asya.. sabar ye dear..

maszmadi said...

ameen..... moga tahun depan dan tahun2 seterusnya memberi sinar terang buat lya n family..... k

IntaNBerliaN said...

smg lya mkin tabah hadapi semua dugaan ni... n smg lya n asya kmbali sihat..

mamaNoriz said...

amin ya rabbal alamin...

semoga Lya terus tabah dan kuat
yea...

sesak nafas bila baring tu mmg berkait dgn jantung dan darah rendah ek?

alamak, akak pun ada simtom cam tu gak...huhuuuu

eB ezrin said...

samer ar dear, sesak napas kalo nk pikir psl emergency leave. dh la blom abes taun. msh ader hari lagi nih. hu3/
ps: tc yer. mater eB mkn blur la. hu3

Myra Jay said...

Sabar ye, tu semua dugaan kerana Allah sayangkan kita..

Take care ye.

nurazzah8 said...

Salam perkenalan,

akak doakan agar adik dan sayang adik akan sembuh seperti sediakala...InsyaAllah Amin.

Kak Azzah8
http://nurazzah8.blogspot.com/

anisalya said...

insyaAllah...dipermudahkan semua hendaknya..

kayrul-shah said...

moga lya cepat sembuh tau

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (137) WEEKEND (115) in N.A.T.U.R.E (99) Kata HATI LYA (98) MyHappyFamily (82) About Me (77) M.A.K.A.N.A.N (75) AIDILFITRI OR AIDILADHA (74) INFO (67) Asya's School (60) MACAM2 ADA (57) Friend (56) M.E.M.O.R.Y (53) CAREMONY (51) Ramadhan (51) Sinopsis (51) DapurLyaBerasap (50) Love IS Cinta (47) Shopping (47) Birthday (46) Jom Singgah (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) F.A.M.I.L.Y (41) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) My L.O.V.E (39) CINEMA (35) Check-Up (33) D.I.A.R.I (33) Let's Eat (33) NuFF (33) H.O.L.I.D.A.Y (32) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (29) MamaAsya (28) Tempat Makan Best Di Kemaman (28) Tempat Makan Best Di Terengganu (28) mama+papa+fasya (28) Video (27) S.A.N.T.A.I (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Beauty N Health (23) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (20) Do It Yourself (19) Villafasyafrina (19) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) I care..U Care.. We Care (16) fasyafrinatraveltales (16) Bento Asya (15) Novel (15) Artis (14) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Papa Asya (12) Medical (11) TUTORIAL (11) DecobyLya (10) Deko VillaCintaku (9) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) KuMeowww (9) PETUA (9) Idea Bento (8) Travel (8) mama+papa (8) Parenting (7) Tempat Makanan Best Di Kuantan (6) Ulangtahun Perkahwinan (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Lyafrina's Instagram (4) Family Day (3) Mamalovefasyafrina (3) Public Holiday (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1) de (1) ma (1)