Thursday, January 5, 2012

Proses Pembedahan Batin

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

Jutaan terima kasih saya ucapkan buat semua rakan-rakan yang banyak support saya serta fedback yang saya dapat dari entri " Pembedahan Batin " baru-baru ni. Dan saya juga ucapkan terima kasih buat salah sorang blogger yang ingatkan saya ttg pembedahan batin ni agar tidak terpedaya dengan penipuan & kehilagan ribuan ringgit. Dan terima kasih kerana sudi kongsikan sekali v-deo pembedahan batin dibawah untuk rujukan saya.

Bila saya tgk v-deo ni... Serius ..saya sgt2 ngeri melihat proses pembedahan batin yang ditunjukkan dalam video ni..

Ok..kali ni saya nak share macam mana saya melalui pembedahan batin baru-baru ni. Memang jauh beza dengan cara pembedahan batin di dalam video ni. Takde menggunakan sebarang alat atau pon melakukan pembedahan real macam tu..melainkan menggunakan surah. Selain tu.. tempat saya terima rawatan ni tak menetapkan harga untuk jalani rawatan tu... Semuanya atas ikhlas dari hati..

Bersama saya yang menemani saya sepanjang proses tu ialah Fain, Mama & MIL.. Tempoh proses pembedahan tu dalam 10-15 minit jer. Dan sebelum proses pembedahan batin dijalankan, saya disuruh mengucap 2 kalimah syahadah sebanyak 3 kali & selawat ke atas nabi sebanyak 7 kali. Semasa proses dijalankan, saya hanya terbaring di katil (macam hospital jer)...dan tutup mata. Dan semasa proses pembedahan batin dijalankan, hanya dengan membaca surah al-quran. Sambil tangan org y merawat saya memegang di bahagian yang bermasalah. Saya difahamkan... setiap penyakit ada surahnya. (teringat racangan nasi lemak kopi o..dimana pusat perubatan darul syifa pon menggunakan surah untuk rawat pesakit). Sepanjang proses tu... memang rasa seakan boleh rasa denyut2 laju mengalir di bahagian y disentuh,.. Ada rasa2 macam elektrik... saya x reti nak tafsir macamana.. Tapi ianya x menyakitkan...tapi .. ada rasa. Selepas selesai... sy perlu berehat selama 1 jam di katil yang disediakan selepas proses tu. Pada hari yang sama dengan saya ada 3 orang yang turut mejalani proses ni. Dan seorang tu ada ketumbuhan dalam otak,.. tapi dah ok dengan izin allah swt selepas beberapa kali mecuba kaedah altenatif ni.

Beberapa jam lepas proses ni..memang badan terasa letih macam betul2 lepas jalani pembedahan sebenar. Dan saya muntah banyak kali... beserta lendir-lendir & darah-darah beku lama. Rasanya darah beku kesan dari luka akibat tiub intubator. Setakat ni... ada sedikit perubahan +ve... Apa-apa pun, saya berdoa pada tuhan... hanya Dia yang menentukan segalanya. Jika ianya berkendak saya sembuh.. sembuhlah saya. Semuanya denga izin Allah.. Saya sebagai manusia, hanya mencuba n berusaha untuk mengubati diri.. Asalkan ianya x melanggar hukum syarak.

Setakat ini dulu perkongsian dari saya.. Insyallah..saya akan update dari masa ke semasa sebarang perubahan atau pun kesan selepas mencuba cara alternatif ni.. Buat masa ni, biarlah saya cuba dengan cara ni dulu, sebab saya dah agak fedup ke spital. Salah satu faktor... tubuh saya memang dah tak kebal nak terima treatment mahupun setakat injection.. Semua semua urat saya dah hancur... bahagian yang ada untuk ambik darah/masuk ubat/cucuk just bahagian leher & celah kankang.. Urat-urat bahagian tangan & kaki dah hacur. Huhu.. klo boleh ambik gambar, nak je tunjuk urat kat tangan ni.. Ntah apa2...tak nampak rupa dah...

UPDATE 2016
**Saya Mohon Maaf Pada Sesiapa Yang Bertanya Tempat Saya Berubat Ni...
Tempat Ini Sudah Tidak Beroperasi Kerana Pemiliknya Sendiri Mengalami Masalah kesihatan**

57 comments:

S.U.R.I.A.T.I said...

Be strong dear...sememangnya kita harus berusaha sedaya mungkin. ada hikmah yg Dia dah sediakn ats segala kesakitan yg Lya lalui..insyaAllah..

Masya said...

awak seorg yg kuat semangat, setiap kali sy baca entry awk hati saya akan tersentuh.. saya doakan awk cpt sembut amin...

Ena said...

kita kena sentiasa berusaha buat yg terbaik utk diri kita ataupun sesiapa saja asalkan ianya masih tidak melanggar syariat..

semoga lya akan pulih seperti sediakala.. amin

IntaNBerliaN said...

moga segala usaha lya ni berhasil.. Insyaallah...

eB ezrin said...

msk2 jerk, stunned, canteknyer blog u skarang. i lioke :)

pnsusu said...

semoga cepat sembuh lya....

"YA ALLAH..YA RAHMAN ..YA RAHIM...SEMBUHKAN LYA YA ALLAH...AMIN"

ubaidillah zulkefli said...

semoga Allah menyembuhkan kamu aminn..

Cik Rose Cute said...

semoga lya sembuh dengan mengubat cara alternetif nie....Amin..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

lya harus kuat....
insayallah dengan izin YANG MAHA ESA...lya akan sembuh...kak jue doakan yang terbaik bual lya dan keluarga..

sue zainun said...

insyaallah..semoga alternatif yang dijalankan mendapat hasil yg positif..cuma berhati2 la sb kdg2 ada yg xbtl,yg syirik,, yg tipu..sue pun pernah laluinya bila cuba sembuhkan Amira..mcm2 jumpa org..mcm2 kaedah..kdg2 ustaz2 pun meragukan..last2 sue pergi darulsyifa jer..kat situ baru la su yakin..
*semoga lya terus kuat :)

klik! klik! ceritaku! said...

ketabahan awak.. kekuatan awak.. buat saya terfikir.. adakah saya mampu menjadi seperti awak..

Nazayiena said...

Memang kita digalakkan cuba berubat cara alternatif islam selain moden...semoga Lya akan sembuh.

Izan Ishak said...

alhamdulillah kalau dah ada perubahan yg +ve ke atas lya... izan doakan lepas ni prosesnya akan sentiasa berjalan lancar...

mummy_ayu said...

pernah dgr pasal proses macam nie.tapi tak tau mcm mana caranya..bila Lya cerita nie..baru tau..

apa pun..semoga Lya terus sihat key...

KhaiRin - anies said...

semoga kembali sembuh seperti sediakala..
aminnn

~aSHa~ said...

lya buat kat mana..nanti share la tmpt nye..mana la tau ada org nak pg ke...

Mama Zharfan said...

be strong yer lya...me doakan lya cepat sembuh.amiin

::NureeN:: said...

Alhamdulillah.. moga lya terus tabah & kuatkan semangat ya.. nureen doa dr jauh :)
lya nureen x dpt la tgk video tue sbb kat opis ni kena block.. apa2 pon t c yerr...

@e_da said...

lya teruskan menulis ya.. sy doakan agar awak terus sihat dan pulih... kuatkan semangat k

Kella said...

Bertabah lah lya..
semoga dengan alternatif ini.. sakit lya aka bertambah sembuh hendaknya.. insyaAllah.. kita doakan..

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

semoga cpt sembuh lya!
jgn lakukan kije berat2 yer..
rehat byk2..

lya wat pembedahan batin ni kat mane yer?
ada satu tempat lg, klinik swasta .. klinik Dr Razin bukit Payong, trg ok gak tp bkn batin.. ramai yg 'sekun' situ, tp ongkosnye mahal la sket compare gov. ..

Myra Jay said...

Takpe Lya, yg penting kita berusaha untuk berubat..

Mcm myra dan suami pun sedang berusaha pelbagai cara dan kaedah bg mendapatkan zuriat :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Alhamdulillah ada tanda2 +ve..
moga Lya kembali sembuh dengan rawatan ini..Insyallah..

munna said...

INSYAALLAH...HARAP2 ADA KESAN POSITIVE PADA LYA....

|| NaFiRaa || said...

moga Allah memberkati usaha lya.. dan mendapat izin penyembuhan dariNYA..amin

Kakzakie said...

Setiap kali baca N3 Lya hati kakak tersentuh. Sayu, sedih bercampur-baur. Besar ujian Allah berikan. Mujur Fain dan Asya ada sebagai penguat semangat.

Kakak doakan Lya cepat sembuh dan asya boleh dapat teman bermain...

Cik Awin said...

awin doakan lya cepat sembuh ye...

lianalovekhairi said...

semoga cepat sembuh.......

MamaYatie said...

walau apa jua cara, selagi tak melanggar syariat dan akidah kita boleh berusaha kan..mana tau berkat doa & ayat suci al Quran,kesakitan dpt dikurangkan...Semoga Lya cepat sembuh yer

fieda said...

semoga segala usaha akan diizinkan olehNYA..kuatkan semangat ok..

mamashikin said...

ohh macam tu ..sy ingat pun mcm bedah real..sb ada kt klantan dulu..mmg bedah guna pisau..tp anehnya pesakit tak sakit pastu luka sembuh mcm biasa...
tak sure plak ada lagi ke tak bomoh tuh..
kuat semangat lya..isyaAllah awk akan sembuh..

Dilla Ady said...

ngilu pulak bile lya britau pasal urat kaki tangan tu..

lya usaha jek cara mana pun yg penting kite da ikhtiar tuk sembuh..dilla doakan lya cepat baik ye..

...sWeeT uMi... said...

kuat kan semangat ye lya....apap pun cara berubat yg kiter amalkan selagi tidak melanggar hukum tidak salah utk kiter cuba berikhtiar dgn nya....

ieda said...

insyaallah dikk
kalau kita dah usaha buat yg terbaik , sure kita berjaya .. lya jgn takut dan be strong ..
akak x nak tgk huhhu serammm ! ..

MaryaYusof said...

Salam... semoga cepat sembuh...sy first time ke sini & xtahu kamu sakit ape... ape2 pun kite berikhtiar selagi x melanggar syariat... salam kenal & follow di sini~

maszmadi said...

insyaallah semuanya akan baik2 belaka dengan izinNYA...

Salina@IbuAqil said...

insya'allah lya!!
yg pntg kita usaha, tawakal & berdoa..
selebihnya serah saja pada Allah swt..

CT said...

akk dh melalui banyak phase...kena kuat dik...:)

CIK JATT said...

insyaAllah lya, yang penting kita usaha kan. lepas tu doa dan tawakal. mudah-mudahan lya sembuh. be strong k lya
cantik la blog baru lya:)

Puan Kutu said...

selagi lya usaha Insyallah pelung utk sembuh terbuka luas..be strong..sy juga selalu tersentuh bilabaca entri yg melibatkan penyakit lya..sentiasa tabah ye lya..

mohd said...

boleh tak saudari e-mail tempat saudari pd saya tempat rawatan batin saya ingin nak cuba rawatan ini...

PARK DEAN (LSB) said...

Assalamualaikum... Boleh emel pd saya tempat rawatan batin puan berubat tu tak?

PARK DEAN (LSB) said...

Boleh saya dapat kan alamat tempat perubatan tu tak?

PARK DEAN (LSB) said...

Saya juga nak cuba ikhtiar bedah batin tersebut. Boleh tak puan emelkan alamatnya?terimakasih.

Rein Noorein said...

Boleh emailkan alamatnya..

fatin amalina said...

Mak saya ada batu karang.. ada sorang ni dia toreh guna pisau lipat kat belakang mak saya ayah saya ada disebelah.. dia membaca ayat al quran, selawat, .. mak sy ckp rasa sakit sikit.. selepas selesai mak saya kena berpantang makan.. smpai skrg mak saya tak sakit batu karang dah..org yang perawat mak saya ialah perempuan..
luka mmg ada luka.. mcm tu je la.. di kelantan..

alif mazlan said...

As Salam..bole bagi alamat tempat berubat tu..t.kasih

avaciii cinderella said...

Bagitahu tempat rawatan ni puan.. tq

avaciii cinderella said...

Bagitahu tempat rawatan ni puan.. tq

faziemah said...

Salam boleh sya thu dimana pust rawatan ni.. ayah sya bru disahkan ketumbuhan dikpla.. sya buntu tk thu mna nk tuju.. sya tkot jdi yg tdak diingini slpas oprte dhospital.. sya nk cuba bwa ayh sya pgi tmpt rwatan yg sis pgi..

din type R said...

Kat mane tempat puan berubat ni ye..

Fadzilah Hamzah said...

Bole bgtau tmp rwtn ni..tq

Fadzilah Hamzah said...

Bole bgtau tmp rwtn ni...tq

Unknown said...

Assalamyalaikum puan.Bole bgtau tmp rwtn ni. saya nak berubat bapa saya. Tolong saya.t kasih

Doktor Lintah said...

ada yg tahu di mana rawatan batin seperti ini ada?
Boleh share tak
Sangat memerlukan bantuan

Doktor Lintah said...

boleh share di mana rawatan batin ni
Tq

Doktor Lintah said...

boleh share di mana tmpt rawatan ini?

KiSah HiDup KiTa :

My Girl (199) Asya's Story (135) WEEKEND (114) in N.A.T.U.R.E (99) Kata HATI LYA (96) About Me (77) M.A.K.A.N.A.N (75) MyHappyFamily (75) AIDILFITRI OR AIDILADHA (71) INFO (67) Asya's School (57) MACAM2 ADA (57) Friend (56) M.E.M.O.R.Y (53) CAREMONY (51) Sinopsis (51) Ramadhan (49) DapurLyaBerasap (48) Shopping (47) Birthday (46) Love IS Cinta (46) PERISTIWA (46) H.A.D.I.A.H (45) Photoshoot (44) Singgah Rasa (44) Jom Singgah (43) Blogger (40) C.O.N.T.E.S.T (40) F.A.M.I.L.Y (40) My L.O.V.E (39) CINEMA (34) Check-Up (33) NuFF (33) D.I.A.R.I (32) Let's Eat (32) XTVT (31) OFFICE GSSB (30) SPECIAL DAY (30) Asya's Friend (29) H.O.L.I.D.A.Y (28) Video (27) MamaAsya (26) S.A.N.T.A.I (26) Tempat Makan Best Di Kemaman (26) Tempat Makan Best Di Terengganu (26) TenangJiwaBatin (26) Blog Cahaya Hatiku (25) I love ISLAM (25) Beauty N Health (23) Isu (20) PLAYground (20) Throwback (19) mama+papa+fasya (19) Do It Yourself (18) Villafasyafrina (18) Jom Jalan-Jalan (17) My Hobby (17) I care..U Care.. We Care (16) Bento Asya (15) Novel (15) Artis (14) Fotografi (13) Pregnant (13) Membesar Bagaikan Juara (12) Papa Asya (12) Medical (11) TUTORIAL (11) fasyafrinatraveltales (11) Ganu's Word (9) Kata2 Hikmah (9) KuMeowww (9) PETUA (9) DecobyLya (8) Idea Bento (8) Travel (8) Deko VillaCintaku (7) Parenting (7) mama+papa (7) Ulangtahun Perkahwinan (6) L.U.C.K.Y (5) Ofismate (5) Tempat Makanan Best Di Kuantan (4) Family Day (3) Lyafrina's Instagram (3) Public Holiday (3) DIALOG (2) HOTEL (2) T.A.G (2) BekalMama (1) KamarBeraduFasyafrina (1) MY JOBs (1) Mamalovefasyafrina (1)