Thursday, April 26, 2012

Takdir Terindah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Takdir Terindah.... Mengimbau sedikit memori sewaktu kehadirannya. Lagi pun bila tengok ramai kawan2 dapat baby baru... lagi membuak-buak perasaan ni.. Mama rindu sangat kat asya masa baby! Kebetulan, pic2 ni saya tak pernah share lagi kat sini, sebab waktu kelahirannya saya masih belum bergelar blogger. Jadi, sayangnya kalo saya tak abadikan kenangan itu disini.

Takdir terindah..... walaupun sewaktu kehadirannya penuh kedukaan, kesakitan, kepedihan dan kesedihan... Namun...dialah takdir yang terindah.

Takdir terindah.... sesungguhnya takdir allah swt itu indah sekali. 
Dikurniakanmu dalam kehidupan ini. takdir ilahi yang membawanya ke dunia. Takdir yang menyatukan kami yang memberikan sejuta kekuatan dalam diri.

Takdir terindah... siapa sangka.....
 allah swt takdirkan dia untukku disaat aku tidak ditakdirkan untuk memilikinya.

Ramai yang berkata..asya dah besar... kenapa tak bagi adik??
Kenapa?? Jawapannya... saya TAK BOLEH MENGANDUNG SEBAB SAYA SAKIT ;-)
Kecuali...TAKDIR ALLAH SWT yang menentukannya.. Saya sentiasa menanti keajaiban itu sekali lagi.

Sesungguhnya inilah TAKDIR TERINDAH.
Setelah menangisi saat hampir kehilangan mu...
 Muncul keajaiban yang tidak dijangka...
Subhanallah... Betapa Agungnya Kuasa Ilahi!

Sekian.... 
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

62 comments:

Adylia Qarissa said...

terharu bila dkna baca ayat 'TAK BOLEH MENGANDUNG SEBAB SAYA SAKIT ;-)'

buat mata dkna berlinangan.. Syukur alhamdulilah, asya ada sebagai penguat semangat...

ogyep yummy mellow said...

Subahanallah... comelnya... teringin lah pulak rasanya... tapi, cukuplah... dah 6 orang... hehehe...

Masya said...

SEMOGA ADA KEAJAIBAN ITU.. SY PUN SELALU ORG TANYA MCM TU.. TP BKN SY SAKIT... JAUH SEKALI MERANCANG... DAH BELUM REZEKI SY AGAKNYA.. JANJI SY BERUSAHA SEMOGA ALLAH S.W.T MAKBULKAN SUATU HARI NANTI... BAM BAMNYA ASYA KECIK² MACAM AMIR JUGAK.. GERAM TGK PIPI DIA...

izan mama mia said...

sesungguhnya..anaklah takdir terindah untuk kita...saya cukup memahaminya dek penantian yg panjang...biar mereka bertanya,anggap saja mereka mengambil berat tentang kita walau hakikat,kita sendiri yang rasa...:) senyum bila teringat detik indah saat detik pertama jadi mama..
Asya mmg comel.

Izan Ishak said...

sangat comel asya masa baby... kuasa Allah takde sapa pun yg boleh sangkal kan lya... takdir terindah yg membuatkan semua org gembira dgn kehadirannya.

moga asya terus membesar menjadi anak yg bijak dan cemerlang!

Riny said...

in-allah..allah sentiasa merancang terbaik buat kita semua..mane tau ade rezeki akk nnt.....akk mmg org yg tabah...semoga ade krezeki 1 hr nnt..:)

Rosidah Binti Muhamad said...

Anak adalah permata hati kita, bekalan akhirat nanti.. Syukur dgn khadiran asya ni kan, ssgt comel...hanya Allah dpt memberikan keajaiban itu dan masa adalah penentu..
Saya akan doakan yg terbaik buat mama asya dan asya yg comel..

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Asya adalah Takdir & anugerah terindah Buat Lya sekeluarga...
Insyallah moga ada keajaiban itu...Moga Asya membesar dgn sihat & menjadi anak yg bijak pandai...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam lya..comelnya Asya masa baby..ia akan menjadi anugerah trindah buat lya & suami.Bersyukur masih punyai zuriat sendiri...brbanding insan2 diluar sana yg kurang bertuah utk menjadi seorang 'MAMA'.
Semoga Asha membsr menjadi anak yg solehah...semoga dia menjadi permata yg sungguh bernilai bg lya sekluarga.Aminnnn

Kakzakie said...

Bersyukur atas 'miracle' yg allah kurniakan pada Lya... ada lagi yg punya kesihatan sihat berbanding Lya tapi tak punya satu pun...

♥ Cmª shIemª♥ said...

Alhamdulillah..Dah semakin besar asya..comel..mase baby,rambut spike tu mahal btl.. ^_^
Tahniah lya..u are super mom~
I’m really proud of you :)

celebration of love said...

insyaallah, klu asya boleh lahir, adik asya pun boleh. bnyk kan berdoa ye dear....

ch@ said...

hohooo, asya takde kelopak mata yg comelsssss sgt. syukur Lya punya seorang ini, dialah racun dialah penawar. kita mmg tak sanggup nak baca pengalaman Lya bersalinkan asya buat kedua kalinya. cukup, kita baca sekali, setengah kotak tisyu habis. apapun Lya, drpd orang yg belum dikurniakan zuriat, awak lbh beruntung :D

Tina Othman said...

sabarlah lya, tiada yg mustahil di dunia ni dgn izinNya, yg penting banyakkan berdoa dan sentiasa positif ye

syukur sekurang2nya lya ada asya, ada setengah org langsung tak diberi peluang untuk jadi ibu

LydSunshine said...

Speechless. All the best utk Lya.

LydSunshine said...

Speechless. All the best utk Lya.

IntaNBerliaN said...

comelnya asya..

apa2 pun, tetap bersyukurkan.. dari org lain yg blm ada cahaya mata.. mmg betoi2 takdir terindah utk lya..

lieyalatif said...

tu la lya....lya beruntung sebab Allah perkenankan impian lya....itu lah racun, itu lah penawar...syukur kan alhamdulillah....semoga asya menjadi anak bijak dan solehah dan menurut kata lya dan hubby....

lya jgn sedey2 yeak....yg tak paham tu mungkin mereka tak bace kisah lya yg dulu....ape2 pun lya kuat yeak....

mummY daniSha said...

alhamdulillah..kelahiran asya membawa sinar kebahagiaan kan?insyaALLAH.x ada yg mustahil lya...doa byk2...sy doakan awak sihat selalu,amin

Saya Disini said...

comelnyer

Fieza79 said...

insyaallah Lya..mana tau tetiba ada rezki...segala perancangan dan penentuan adalah dari Allah..kita mampu berserah je di smping berusaha...

|| NaFiRaa || said...

tersentuh plak baca n3 lya nih.. :)

bam bam nye asya masa lahir..:)

rieda_ffya said...

syahdu bile bace entri Lya...xleh mengandung sbb sakit...sakit ape Lya..?kalo x keberatan share la..sekurang2 nye sesama wanita kite bisa memahami...tabahkan hati Lya.. Allah yg tetapkan nya Lya...sabar ok..

norhidana said...

suke tgk gmbr asya masa bby comei sgt, mata sepet heheeh...
Lya, biarlah org nk ckp pe,jnji keluarga kite memahami apa yg kite rasa...

tp kalu Allah mengkehendaki insyallah asya ada adik lg

intan_blur said...

comelnyee bby nih..
insyaAllah..kite hny merancang Allah menentukan..moga2 ade keajaiban kat situ nnt

Nens Collection said...

xpe lya..ketentuan Allah kita xleh nk agak...kalo die bg lagi sorang..alhamdulillah kan..
bila dibandingkan muka asya masa bb dan besar sama je kan..hehe..cute asya!

♥MAMASYAZA♥ said...

sgt comel, yup betul hanya allah yg dpt memberikan keajaiban. mana tahu satu hari nanti, akan berlaku satu lagi keajaiban. insyallah

inazamri said...

cepatnya masa berlalu...dan kini asya semakin membesar.Semoga mama asya lebih dimurahkan rezeki,apepun tetap bersyukur kerana dikurniakan anak secomel asya.Mungkin ada hikmah disebaliknya..

Che Rosliza Che mat said...

Asya time baby ya...tembannya....pasal lipstik tue...cik rose betul2 nak tau hihihi

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

asya memang takdir terindah buat lya dan fain sekeluarga

lelamaisara said...

Moga ad keajaiban berlaku...Allah maha besar...bersabarlah....sekurang2 kamu ada asya yang comel ni....:)

eima said...

nk dapatkan asya dulu pun nyawa dah 50-50..antara hidup dan mati ... tp klu ajaiban tu berlaku lagi itu kuasa Allah.... aku sentiasa mendoakan ko lya

MamaEma said...

terharu sungguh kata-kata mama asya...Alhamdulillah rezeki itu ada..

Myra Jay said...

InsyaAllah moga keajaiban itu akan sekali lagi muncul dalam hidup Lya, tp Lya kena jaga kesihatan jugak tau..

etiey.com said...

salam lia...

apa pun alhamdulillah dengan rezeki yang allah kurniakan. insyaallah ada rezki pasti datang lagi...\

sakit juga pilihan dariNya....

.:fyzz:. said...

kenangan terindah yg sukar diungkapkan dengan kata2 kelahiran asya kedua melengkapkan hidup lya suami isteri..syahdu ja kan..insyallah Allah maha kaya..bukan rezeki hari ini mungkin di esok hari..

kayrul-shah said...

sama la kita Lya, dulu masa baby, takde blog lagi, bila dah ada blog nie baru la masukkan...

dah ada baby kecik nie, kalau boleh tiap2 hari nak citer pasal dia..dah citer pasal abang long plak terbengkalai..hehehe

insya-allah jika allah izinkan, keajaiban akan muncul jua...

Azian Elias said...

masa berputar cepat sangat.. semuanya cepat..tak pe tak dapat baby lagi.. yang ada tu dijaga dan dibelai saja lahh..ALLAH knows better.

maszmadi said...

moga ada keajaiban dari Allah untuk hambanya sekali lagi.. insyaallah

Cik FaRiZaM said...

comey nye dia time baby, dah besar pon comet :) ikut muka papa ke mama ni????

ieda said...

geram tgk kan
wajah asya masa kecik dan skrg x jauh beza .. hurmmm alhamdulillah lya diberi peluang memperolehi anak .. bersyukurlah sementalah ramai lagi diluar sana yg masih menanti dan menanti kehadiran takdir terindah ini .. ;)

Zie said...

Alhamdulillah, ada juga walaupun seorang.... syukur....
Jagalah amanah Allah ini dengan sebaiknya....

Pokok Manggis Depan Rumah said...

tak pe.. yg comel ni dah ada.
ada hikmah semua yang berlaku.
Allah ada.. :-) kuatkan semangat akak :-)
Pokok Manggis Depan Rumah

Syira Qahira said...

salam

sedih membaca coretan ini, saya doakan semoga ada keajaiban di dunia ini untuk akak..

wanie amerie said...

kalo lya x bole mengandung sbb sakit, tp saya sebaliknya..
saya mmg nak sgt2 peknen utk gantikan keguguran sblom ni..tp ternyata belom rezeki..sma2 kita nntikan, keajaiban Tuhan..InsyaAllah..

salwana nordin @ che'wa said...

salam perkenalan..

nice blog :)

selalu baca kisah asya yg super duper cute!!!

comel lote ana dara mu :)

Puan Kutu said...

kesusahan dan kepayahan itu membuatkan asya anugerah terindah buat lya.Alhamdulillah lya dpt juga merasa perasaan menjadi seorang ibu.bayangkan org yg tak punya anak dan tak mampu ada anak,mereka sgt rugi kan..

Ren Din said...

LYA seorang yang kuat. Dan apapun yg berlaku, Asya bukti kekuasaan Allah menyayangi Lya sekeluarga. Dan sye pasti ada hikmah di sebalik yang berlaku selama ni. Allah tu Maha adil kan? Teruskan jadi seorang yang kuat. Kamu sumber inspirasi kami tau =)

Dieyna said...

takdir terindah yang mmg indah.. semoga asya membesar menjadi anak kebanggaan lya dan fain

Gieyana said...

comel asya....alhamdulillah dpt gak lya bergelar ibu..sm mcm sy gak..byk yg asyik dok tnya bila nk dpt lg srg..bkn x nak, cuma Dia belum izinkan..moga Lya tabah dgn dugaan Allah k..

ieja amieja said...

mmg setiap pasangan yg berkahwin menantikan saat2 yg terindah ini..
kadang2 pelik jg kan pada org yg suka buang ank mcm buang ank kucing je kat tepi longkang tuh..

Prince of Noob said...

comelnya baby asya... harap sabar hadapi dugaan ini. saya pernah alami dugaan yg lebih teruk dari ini. semoga Allah merahmati awak dan family... btw done follow - noob

Jendela Hati said...

comey masa baby... moga sabar dan tabah ye

mamalieyna said...

ALhamdulillah...syukur...sekurang2nya Lya bertuah sbb merasa tuk bergelar seorang 'Ibu' utk budak comel ni....Indah kan...

tak semua org dpt merasa nikmat tu, wlu ada kisah disebalik kelahiran Asya yg comel tu..^_^

*kenangan abadi selamanya~Allah maha mengetahui segalanya..Maha kuasa dan Maha Agung~

..::..aRe-Na..::.. said...

bertuah asya dpt sorang ibu yang kuat
mcm lya...asya memang takdir yg terindah..comei & cerdik orgnya..moga lya tabah..

So Shy Lady (SSL) said...

memang indah!

tringat dlu akk pnh tanya soklan bila asya nk dpt adik tu....
Ya Allah t.tahu plak k adaan lya tapi kuasa Allah siapa dpt mduga, kan! syukur ats nikmatNYa

Zana Adieyza said...

insyaAllah ada perancangan yg lebih baik dr Allah.. semoga terus kuat menghadapi hari2 mendatang..

Ujie said...

Alhamdulillah..Allah kurniakan jua seorang.
Saya sndiri blm dikurniakan walau seorang..tapi saya yakin Allah lebih tau apa yg terbaik utk hamba-Nya.

Lily@MamaZaraZareef said...

sebak sgt bc entry lya ni..syukur Allah kurniakan zuriat yg sgt berharga ni buat lya dan suami..semoa lya terus diberikan kesihatan dan kekuatan utk terus besarkn asya dgn penuh kasih syg ya

Salina@IbuAqil said...

"TAK BOLEH MENGANDUNG SEBAB SAKIT!!" nasib kita sama lya.. namun ina yakin.. Allah swt dah tetapkan yg terbaik buat kita.. Segalanya RAHSIA DIA yg maha berkuasa.. Sama2lah kita berdoa moga ada keajaibannya.. AmiN!!!! TC Lya..

anisalya said...

ada seorang ni pun dah cukup buat ubat sedih tu kan... ada hikmah kenapa kejadian yang Allah turunkan buat kita macam tu.

Ummi Iman said...

Alhamdulillah ada juga sorang. Saya walaupun tiada anak sendiri syukur sgt ada iman sbg ganti