Wednesday, April 4, 2012

Wordless Wednesday : Sticker Addict

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

Ermm... dia suka suruh beli sticker...
Lepas tu suka tampal-tampal kat dalam buku dia...kereta dia, beskal dia... mainan dia..
Nasib baik dia tak tampal kat dinding rumah... Tapi..kalo meja solek mama...huhu..penuh sticker kartun dia kat sekeliling cermin.

TAPI KALI NI DIA 
JUMPA PORT TERBARU UNTUK STICKER 




hUhu... tenggok senyuman dia...
cair hati mama... tak jadi nak marah.


TENKIU BUAT RAKAN BLOGGER SE-NEGERIKU
ATAS AWARD INI

Sekian.... 
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

81 comments:

MaryaYusof said...

As salam LyAfrina,

Selamat Pagi! Yelah, anak buatlah apa shj lepas tgk die senyum mmg xjd nak marah kan? ;)

Ena said...

heheh..

memg cair..

budak2 memg suka sticker kan.. kalo irfan tampal abis 1 badan.. uhuhu..

Huda said...

wah berderet sticker kat kaki tu, hehe..sama je cam anak kita, pastu tak larat nak marah, biar je..

Aine Ainun said...

Hehee, bkan asya je tau, bdak2 lain pun suka buat mcmtu..;)

biarlah, yg pting perkembangan emosi yang baik..

Sy pun dpat award tu;)

mama irfan said...

x pa nampak cantik ja dia lekat camtuh...

Cik Awin said...

asya...asya...penuh sticker kat kaki tu ye...

Kamalia said...

haha..sangat comel letak kat kaki..
bebudka kat rumah ni pun sama jugak camni,dah ahbis kaki, kat muka pun nak letak..;p

LYAfrina said...

MaryaYusof :

waalaikummussalam...
itulah... nk mrh mmg x jadi kan.. mungkin kerana anak2 ni bidadari syurga..jd bila nmpak dia snyum..bercahaya j..trus hati sejuk

LYAfrina said...

Ena :

itulah..agaknyer mmg bdk2 sebaya mereka..addict dgn sticker kan

LYAfrina said...

Huda :

itula..mula2... tgk dia main tmpl2 kat buku j sticker tu.. bi;a tgk dia tmmpl kt kaki tu.. ada gak mrh.. tp last xjadi marah lak..bila dia kata " mama jgn mrh asya.." hik2..

wan nurul hezrina said...

alahai budak tomei asya..suka sgt main stiker.gaknya sebulan lya beli bpe gulung stiker?hehehe.mesti nnt nak bukak/tanggal dr kaki sakit sbb tarik bulu roma=)dlm byk2 stiker mesti ada kartun yang dia paling suka.mcm merah dia suka kartun channel disney junior kat astro mcm timee time,dibo dragon,mickey n paling suka little einstain yang ada rocket2.hehe.tapi tak jupe lagi stickernya=)

inazamri said...

asya nak bgtau mama dia ..yg dia ni kreatif sebenarnya.

eB ezrin said...

ha ha ha
k la kalo asya wat g2...
kalo aeriah & aed len plk... tlg tampal bukak... tampal balik, bukak balik. tensen nengoknyer. hu3

Kakzakie said...

Hihi... asya tak nak tampal kat pipi montel tu ke? Cute je dia buat kat kaki...

Lya belikan Album utk sticker collection. Plain aje dan boleh alih-alihkan stickernya. Album ini boleh simpan lama. Anak kakak sebab dia juga stickers collector...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

habis kaki kamu asya...

AdaM Hawa said...

lor.. sepesen ngan anak² abg.. sampai pipi pun dilekatkan..

kakcik said...

Hehehe.. dah terlebih kreatif tu. :)

NzA said...

xpe dik, adik tampal je kt mana2....mama xkan marah tgk semyuman comel adik tu....kan mama!!!!.

Neeza.Areef said...

budak2 mmg suka sticker
tp tu lah tampal kt mana2 jek
klu anak2 akak dkt almari diorg..penuh!

che mid said...

ha ha ha strategik betul tempat tampal menampal tu... nasib baik bulu kaki tak panjang, kalau tak satu hal pulak nak menaggalkannya nanti.

...sWeeT uMi... said...

hehehe cam tu la perangai budak kan..ada je perkara br yg diorg buat...shomel dia senyum cam tu...gaya pun cam gaya model ekekkkee

syawalsimpsons said...

terbaik la taruk kat kaki...kikikiki...mmg port baik tu..pastu nak bukak balik tu..mau menjerit tu..kkkikikiki...

asya dah baik//alhamdulillah...

mummY daniSha said...

hehee samela ngan cha cha!suke main sticker...=p

rasp said...

hehehe comei betul dia senyum tu...
mmg tak leh marah2....
stailo tu tampal kat kaki....
kreatip pun iye....

asya leh geng dgn sapphire suka sticker...
cuma sapphire tak suka tampal2 tempat lain kecuali kat dlm buku sticker dia....
legaaaaaa hati i :D

fazilzura said...

wakakakak anak daro sapo le ni .. smp ke kaki dia tmpal nye..

KhaiRin : anies said...

sek baik tmpl kt kaki kalu tmpl kt dlm kete...abes la...

Intan Payung said...

alalalala..comey..da mcm muke liyana jasmay da..beshnye dpt gegurl..~

CtAyue said...

comel nya asya main tampal2 sticker. kt kaki pun jadik. anak sy pun kalau sticker nih mmg merata lah.tp dia suke tampal kt lantai..nk marah budak2.biar jelah diorang nk happy kan.nk tunjuk kerativiti diorang..hehe

Umie Naziera said...

perangai sama dg adik2 saya,haha..kdg2 tu dyorang saja nk mengusik saya dyorang lekatkan sticker tu dkt tgn saya..hehe,geram2!!

mimie.. said...

ehehehe sangattt comel..lebih2 lagi gambar yg last tu ^_^

Lynn said...

Hahaha..kelakar betul si kecik nie..Teringat Najah pun macam tu..semua tempat dia nak tampal pas tu dia boleh plak isytiharkan..kawasan yang dia tampal tu kawasan dia..macam2 kerenah dorang kan..anak mama..hehe

L said...

huhu,adik L gini r. abiz satu badn L dia tampall.. huuu

jom tambah ilmu.=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/04/kalau-lah-kita-faham.html

Hanis Azla said...

he..he.. bijak dia cari port baru.. manis sungguh senyuman dia.. sampaikan mama tak jadi nak marah kan.. he..he..

IntaNBerliaN said...

wah asya.. habis satu kaki dia tampal sticker..hihii

rieda_ffya said...

hahhaa..leklok je dia kat tampal kat betis...xpe sya..teruskan usaha menampal tuh..hiii

maszmadi said...

alahai asya..... situ pon bleh jadik port sticker yerk.. hehe

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

sama la ngan alya dak asya ni lya..
alya dop napok pintu gobok ye tampal, pastu siyek.. adesss...

ritu kena warning, nk tepek di cermin kete.. hambooooiii.. x dop tempat dh kali.. huhuhu

aanie said...

hahaha.....penuh kaki dgn sticker...
nanti x sakit ke bila nak cabut??

norhidana said...

hehehhe senang2 tampal kt kaki sndiri yek asya... hehehhehe
tp syg je tampal kt kaki tuh tak blh simpan...

lieyalatif said...

keh keh keh ...bijak2..... panjang akal asya yeak..... hepi la tu dpt jalan ngan penuh sticker kat kaki tu yeak heheeheh alah lya takpe, jgn dimrahkan ....tu menunjukkan die kreatif tu heheeheh

~aSHa~ said...

kita ni abis duit tuk anak jer kan...

Marsha~ said...

comel sgt tangan dia rasa nak kunyah2 je.. hahahah

::NureeN:: said...

ehhehe... mcm ellesya la sticker lekat kat bdn jgk..
klau kat tmpt lain slalu dia letak kat mainan ja, meja krusi tak.. ;)

qemaishak said...

hihi sakit nak cabut tu...anak2 makin besar makin banyak akalnya..

|| NaFiRaa || said...

hahahaha.. asya2~
gelak jek zura pagi2 nih~ ingatkan doa tampal kat port mana.. kat kaki dia rupernya.. :))

Citarasa Rinduan said...

sama mcm umai..
suka tampal mana tempat, skrang ayu suruh dia hias almari dan basikalnya...

hehhehehe

Kazman / Sue said...

haaa3x... ada2x sajer kreatifnya yee....

m.u.l.a.n said...

sama lah yg kat rumah ni.. dah habis port, kaki & tangan ditampalnya..

Click here untuk buat Sushi..

marinahunny said...

hahahaha lawak lah asya ni ehhehehe..

lawa la baju asya tu :)

Mama Balqis BPB said...

sama la dengan anak saya...suka tempek sticker...yg tak tahannya pg tempek kat skrin tv...siap kena marah kalau sy cabut...huhuhu

Zie said...

Eeee anak mama ya sorang nii. dah mcm robot... tampal2 kat kaki lah... hehehe

Zue AnnaLeeya said...

ape nak buat... bdk2 mmg suker sgt dgn sticker kan????
samalah mcm airel...
abis peti ais seme ditampalnya... huhu....

Ibuhani said...

sib baik dia tampal kt kaki sendiri x kt kaki mak dia...hehehe...

azzey said...

blh jd duta sticker nih..makin chumel dia ye lya..:)

Fieza79 said...

hehee...mmg cair tgk wajah manis asya...sgt la manis anak dara ni...geram plk tgk hari makin hari kemain comel lagi...

cntik gak gaya lekat sticker kat kaki..fesyen tuu...hehe

Cik Rose Cute said...

hahaha habis sticker di letak kat kakinya....kelakar asya...bagi senyuman mengoda kat mama biar cair hihihi..

Myra Jay said...

Tu dia aih, sampai penuh kaki dengan sticker ha... :)

Ann Ishak said...

memang terbaeklah port tu...boleh geng dengan cik ann nih, nanti cik ann tampak dekat pipi pulak mesti comel kan

izan mama mia said...

hihihih...habis ditampal kat kaki pulak yer...gelagat anak sering buat kita terkenang masa kita kecil dulu dan....tertawa kita akhirnya dengan keletahnya....lya mmg seorang ibu yg penyayang...

Kancil 8349 said...

wah,...gembiranya dia

Cho Zila said...

akak dah tak belikan stickerni sebab masalahtuler mana2pun nak ditampalnyer.. tak gunakan baik2.. merayu macamanapun .. no ... no.. no.. frustjer muka diaoarng ...

anisalya said...

tak apa la. dia suka. nasib baik tak tampal kat mama.

Puan Kutu said...

alahai budak comel nie penuh sticker kt kaki..klu aiman ditampalnya sticker dekat dahi ibu.pengsan!haha..

.:fyzz:. said...

ala2..baek port asya tuh..hehe
tp nnti bila tarik msti sakit skit kan..kna bulu roma..

leh cair tgk senyuman manja dia..tak jadi nk mrah kan.lya

Fai Shaklee said...

salah satu cara kanak2 berfikir. kreatif. good girl ;)

pssttt: kak, ade jer suplemen untuk minda/iq kanak2 ;)

kasihredha said...

tak sakit ke waktu buka sticker tu...hihi

ct rahani said...

hahaha.. memang leh cair tgk senyum asya.. sweets.. :)

Rtp Farra Arisha said...

aaahahaha anak kecil memang suka main yang aneh2 je. hehehe

Izan Ishak said...

haha... comel3!!! teringat masa kembar kecik2 pun suka lekat stiker kat kaki camtu.

ogyep yummy mellow said...

ingatkan anak ogyep je ada hobi ni... tak keseorangan lah kita ya...

fieda said...

amboi..habis dia lekat kat kakinya ye...ni kalau maira nmpk sah2 jadi ikutan jgk ni..hihihi..

fieda said...

amboi..habis dia lekat kat kakinya ye...ni kalau maira nmpk sah2 jadi ikutan jgk ni..hihihi..

amElyn said...

amboi, nak jadi apa tu??? =))

Karukord Jagau's said...

hahahha ank saya masa kecik2 dulu mcm tu jugak....sume nk tampalnya..

mamalieyna said...

waa byk komen lya..hee~

wohho...port baru eh ..pandai dia..hikhik..

Nazayiena said...

Samalah ngan anak Kak Nurul suka tampal sticker nie kat botol susulah,kat badan pun ada juga.....

mama hani said...

comelnya.....

MamaEma said...

hehehe,..mama tak marah asya..nanti asya tampal kat lain pulak yer..hehehe...

kayyana said...

hehehehe..comel btul die letak sticker tu.. penuh kaki die.. hehehehe

intan_blur said...

sesuai..sesuai..hahahahah
nak gelak kan tgk perangai budak2 nih..nak marah pun ade..nak tgelak pun ade..hehhe

dakcik said...

haha..kreatip..;)
kalo comel2 mane thn nk marah kan..