Sunday, May 20, 2012

Bila Isteri Menangis

Assalamualaikum & Salam Sejahtera


Bila isteri menangis
ada sedih luka terhiris
ada berontak perang krisis
ada sayu jiwa terguris
ada singgung dalam gerimis

Bila isteri menangis
kau perlu di depan menyapanya
kau perlu di belakang mendokongnya
usah biar dia sendiri memikul resah
usah ajar dia sendiri melawah kesah

Bila isteri menangis
lagunya mesti kau dengar
kaulah nyawa keliling pinggang
kaulah tiang dia berpegang
jangan tinggal dia keseorangan


Sekian.... 
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

22 comments:

Che Rosliza Che mat said...

Puitisnya....Tersentuh rasa hati...

iizza said...

pandai berpujangga juga cik lya kita ni rupanya..hehe

memang beruntung la kalau dpt suami yang sentiasa menjadi tulang belakang kita saat genbira dn menangis kn..:)

pena rozie said...

jg seorang isteri byk kene kuat semangat..........

Gieyana said...

Mood kdg2 ada up n down..moga hati senantiasa tabah..:)

anisalya said...

suka simpan dan menangis sendiri. ak suka dipujuk. huhuhu...

IntaNBerliaN said...

bila kita menangis.. kita perlukn suami utk ada disisi kita...

Rosidah Binti Muhamad said...

Amboii..bagus nye klu luahan ini dpt di baca oleh suami..dan alangkah indah nye klu dia paham serta mengpraktiskan nyer..huhuhu...
Dlm mimpi jer kot..

ieda said...

huhuhu sedih ..
payah org lelaki nak paham
kenapa isteri menangis ..:(

Karukord Jagau's said...

Akan terus belajar memahami....... :(

Ina Haireina said...

nangis sorang2 je... huhuhuu..

Zie said...

Kalau saya menangis emmm memng teruk... sebb tu hubby tk suka bgi zie menangis... emmmm

rieda_ffya said...

wah...terharu bace lyaa...

Granny Hani said...

menangis adalah bahasa hati Sang isteri..Bahasa rajuk, bahasa resah dan bahasa gundah.

Umie Naziera said...

betul2 tacing walaupun sy ni bukn seorang isteri lagii

Salmiza said...

alaaa jgn cedeh2 ye...:)
senyummm

m.u.l.a.n said...

kalau terkecil hati, mesti senang je air mata ni keluar..

Dieyna said...

akak mudah menangis... huhu

mummY daniSha said...

hati wanita ni unik..sukar dipahami..kdg2 mulut kata lain tp kat hati lain heee

inazamri said...

airmata ni mmg dicipta khas untuk kita org ppuan.

mama aini said...

ehem..hati seorang wanita & isteri..
selalu sensitif..

eima said...

wahhhhhh ..... speechless la... sgt puitis

Cik Aini said...

terharu bila baca..
tr rs nk cepat2 kawin.huhu