Saturday, June 30, 2012

KHAS UNTUK TATAPAN PARA SUAMI

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Jumpa dalam FB
Dan..menarik untuk dikongsi..

*
*
*

JIKA seorang isteri menangis di hadapanmu, itu bererti dia tidak dapat menahan lagi. Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan menyerahkan seluruh hati & hidupnya untukmu. Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kecuali di depan orang yang sangat dia sayangi. Dia akan menjadi lemah!

Wahai suami-suami, jika seorang isteri pernah menangis keranamu, tolong pegang tangannya dengan penuh kasih sayang & pengertian. Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu di sepanjang hidupmu walau di saat kau terpuruk terlalu dalam. 

Wahai suami-suami, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan mensia-siakan pengabdiannya. Mungkin, kerana perbuatanmu, kau merosak kehidupannya. Saat dia menangis di hadapanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh ke dalam matanya. Dapatkah kau lihat & kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu?

Sekian.... 
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

39 comments:

Misz Mieza said...

I'm so touched baca entri ni.. Walaupun me not a man.. Btw, nak sharelah.. Bagi cik asben baca.. Thanks for sharing! ^_~

BeRRy MuMMie said...

salam kenal feel free follow bck

N.Aima K said...

ni mcm mn ni kalau emaknya nangis tengok tv? hmmm

fieda said...

elok bagi suami2 kita semua baca ni..

Cik Penguin_Solehah said...

so sweet =')

Si Matatajam said...

Tersentuh hati M baca n3 ni.. Hu hu..

Dieyna said...

comel je kata2 ni.. para suami patut baca ni

Yana Libra said...

pernah baca english version punya..huhu..mmg touching~~

ieda said...

akk ada buat juga ..
dpt dari email ..
sedih kan
andai suami memahami huhuhuh

Kunang-Kunang said...

Pada para isteri,

Kesetiaan mu dalam membahagiakan keluarga, Allah janjikan ganjaran pahala yang besar di akhirat nanti.

Arina Shamsul said...

hehehe..ni harus suruh suami saya baca ni..hihi

izz iizza said...

ada yg untuk para-para isteri lak x..:)

lelamaisara said...

tersentuh hati ku ini...:)

Asfaliza Mohd Yatim said...

haah kita selalu kalau sedih nangis depan suami. dpn org lain tak blh nak kuar air mata ni

Sari Yusa Ibrahim said...

dari 10 org lelaki bergelar suami, agaknya berapa ramaikah yg akan mempraktikkan ini ya.. urmmmm, hiks

Misya Mialen said...

suka klu ada suami yg nangis sbb sygkan isteri.;)

Che Rosliza Che mat said...

Lelaki yg sepatutnya kena baca nie hihihi Nice Info Lya...Cuti ganu hari nie..

maszmadi said...

wahai suamiku, bacalah entry lya ini.....

cendol said...

touched! haha hee Cendol takdak laki ponn hehehehueueue

~Sweet Honesty~ said...

sweety xdop suami..achaner tuhh??

m.u.l.a.n said...

pernah jumpa dulu kt email dulu & thanks for sharing again...

Zie said...

Airmata teman seta wanita...

mama aini said...

assalam lya..semuga suami2 diluar sana dpt berkongsi derita & `kesakitan` seorg isteri !!!..sob2x..

Ena said...

Nice sharing...

Menangis bersama2 adalah lebih baik.. :)

kasihredha said...

kena kasi husband baca ni

Yumida said...

tersentuh bc kata2 tu...

dyabunga said...

dya pun cm cik sweety,,,hihih...xde suami lgi

9n0L4 said...

dgr la tu fain weiii. hehe.

Miss BaNu said...

mmg menarik...tersentuh hati..tpi sy pun same kes ngan cik sweety dan cik dya hehe

mamalieyna said...

simple tapi menusuk ke kalbu..bagus tuk suami baca ni..hee~

pernah menangis depan suami time2 pregnant jer, hehe.. mudah benar kecik ati time peknen.. =p

MulutPayau said...

para suami perlu baca ni....

Lukman Hakim said...

Subhanallah..
Postingan yang sangaaaat bermanfaat..
ilmuku jadi bertambah..
terima kasih banyak.. :)

IntaNBerliaN said...

suami2 patut baca n tahu ni.. :-)

MamaEma said...

kena salin dan printkan ni..hehehe

wan nurul hezrina said...

hehe adalah jugak nanges kena sakat dek suami..tersentuhnya dengat bait ayat2

♥ Cmª shIemª ♥ said...

touhcing..

Masha Meisters said...

wow.....masha xpernah nampak mak nangis kecuali pada hari2 yang membahagiakan dye...mase adik masha kahwin 2 thn lepas :)

Solehah Shamsuddin said...

biasalah tu.wanita mmg senang menangis.tp pe yg solehah tau,lelaki mmg xbleh tgk seorang wanita mnangis didepannya.

anisalya said...

ada jugak baca ni kat fb.