Sunday, June 17, 2012

S.K.A.N.D.A.L

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Dah lewat giler update.. sebab boring.. tadi dah ke ofis, tak sampai 1/2 hari balik sebab badan lemah giler. Demam panas..dan tempat jahit operation aritu bengkak.. Pasal tu la demam kot. Mood pon..ntahhhhh..kelaut. Buat balik kerja ofis kat rumah, tapi xde mood nak hadap. Tadi ke spital.. check2 skit.. rupanya darah naik melambung.. Doc suh g spital besar.. Tapi.. tapi.. BIARKAN AJER LA. Bosan dah main dengan spital ni.. Biar je la takdir menentukannya. Ajal maut ditangan tuhan. Kesian...muda-muda dah ada darah tinggi.

Topik hangat~~~> SKANDAL

Pernah tengok situasi ni didepan mata?? Saya ada melihatnya didepan mata.. Saya melihat si isteri menangis didepan mata saya... saya melihat kekecewaan si isteri tersebut.. Kerana SKANDAL sampaikan sanggup tinggal anak bini semata-mata untuk berseronok .. Ermm dunia, manusia yang mula lupa diri. Manusia sekelip mata berubah.. dan serius.. saya sendiri tak sangka si suami y selama ini dijulang boleh jadi sekejam itu, ada skandal sesama rakan ofis.  Manusia berubah sekelip mata.. saya cuma doakan buat sahabat.. semoga engkau terus tabah.. Dan mungkin kerana terlalu banyak kekecewaan... tiada maaf lagi buat si suami.Si isteri    sudah hilang kepercayaan pada sisuami.. Saya pasti..setiap yang berlaku ada hikmahnya.. Sahabat... saya selalu ada untuk awak. Teruskan bersemangat demi anak tersayang. Saya menulis ni sekadar melepaskan geram atas apa yang menimpa sahabat saya. Dan dalam masa sama memberi saya pengajaran..supaya sentiasa berhati-hati dengan LELAKI.

APA KATA ANDA TENTANG 
S.K.A.N.D.A.L ??

Sekian.... 
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

35 comments:

CtAyue said...

mintak jauhlah dgn masalah2 macam ni..dugaan rumahtangga yang macam ni sgt berat nak dihadapi sbb dh byk sgt dgr dr pengalaman org.tgk depan mata pun pernah..mmg hati senang nak berubah kan..sentiasa berdoa lah utk suami kita moga hatinya tetap utuh utk kita & kita juga utk setia pd suami kita.

Dieyna said...

Jaga kesihatan diri lya... pentingkan diri sendiri dulu tau...

Cik Aini Lavender's said...

mintak d jauhkan dari kita suma kan.dunia dh akhir zaman,manusia pun hilang pertimbangan..

Ayuni said...

hm, pelik....

mama aini said...

assalam lya..jaga kesihatan & jgn lupa makan ubat ya sayang..ehem skandal?..inilah asam garam kehidupan..setiap yg terjadi adalah dugaan dlnm rumahtangga..semuga kawan lya tabah menghadapi setiap ujian..hanya allah yg mengetahui segala2nya..sayangi dulu diri sendiri lbh dr orang lain..mungkin dgn cara ini kita kurang terasa pedih bila hati terluka.. :(

izan mama mia said...

minta dijauhkan benda2 yg tak elok pada rumahtangga kita,..
insyaallah selagi doa kita panjatkan dan selalu membelai kasih ...insyaallah rumahtangga selamat...
skandal ni mmg perosak... parasit

mg cpat sihat lya..

Si Matatajam said...

Ala kesiannya kat Lya...... Sabar ye... Semoga kesakitan tu dpt menghapuskan dosa yg lalu... Take care my dear friend.

~Sweet Honesty~ said...

minta dijauhkan dgn dunia skandal.. nauzubillah...

Chic Na said...

sgt takut dgn citer2 mcm ni. semoga dijauhkan. :)

wan nurul hezrina said...

skang dunia akhir zaman..selalu tgk kat ceritajer.real life adalah sorang dua..moga Allah bg pertunjuk pd mereka.amin

kak tini (umialya) said...

x suker..

Nur Emilya said...

hmm, semoga si isteri tabah dengan dugaanNya. Moga si suami mendapt hidayah untuk kembali ke jalanNya amin.

ratu siput said...

RS pun ada darah tinggi bila peknen.lepas beranak dah takde...dan kadang2 ada.mmg tak makan ubat pun sbb ntahlah...tp takut jugak sebenarnya kalau pergi dlm keadaan tak bersedia.terus teringat kat anak2.lya jaga kesihatan.takble berserah cmtu je k.sian asya nanti.skandal?emm nak salahkan sesiapa pun tak boleh juga.just doakan yg terbaik utk mereka.

mummY daniSha said...

kat tempat keje sy pun pena jadik..masa tu bini die dlm pntg plak tu..memang kesian sgt kat dia...semoga ALLAH jauhkan rumahtga kita dr benda2 mcm ni....

ieda said...

looor lya nie .. kenapa x ke hsp .. jgn macam tuu dik .. kang risau demam bertambah teruk lya kan lemah tuu ..

jgn berputus harap dik , x baik .. allah x suke .. akk punnn x suke .. sok kena ke hsp dikk .. check ok ..

minta di jauhkannlahhh dari semua ini dlm rumahtangga .. semoga kehidupan kita dilindungi allah selalu .. ada je pernah dgr kawan2 alami situasi macam nie .. fuh minta dijauhkan

Cinta Misteri said...

Seriously....ini baru sahaj berlaku (opppssss actually dah bertahun cuma CiM jer diamkan) tapi skang dah tak tahan. meh citer skit....

Kat opis Cim ada satu pompuan S****L taktau nak catogorykan sbg apa lagi. Dah kawin anak 4 laki dia cikgu. skang ni sdg skandal dgn laki org anak 2. diorg bercinta jarak jauh so confirm lakii bini memasing takleh hidu. baru2 ni si pompuan S cakap kat laki dia opis antar gi kursus kat KL, yg si jantan sana cakap kena gi stocktake kat JB. haaaa bagus lah tue, tapi diorg jumpa kat KL.

CiM dah tak tahan sgt coz wife si jantan keparat tu kawan2 kita di blog ni juga (jengjengjeng....rahsia). dan CiM kenal ibu mertua si keparat ni kat blog ni juga (jengjengjeng....rahsia). ada antara u all melawat & komen kat N3 bonda baru2 ni.

CiM call terus bonda tue bagi tau skandal menantu tak guna dia tue. tak tahan laaa, asyik mengutuk anak bonda gemuks laaa, pengotor laaa, selekeh laaa, sengal laaa, kat pompuan S****L tue (geram dah ni). si pompuan ni bangga giler sbb ada org syg lah katakan, belikan itu ini...eeee meluatlah. CiM email kat bonda gambar pompuan miang ni dan bgtau mereka akan jumpa di mana pukul berapa. hurmmmmm....nasiblah.

Yang kesiannya kawan kita tue baru shj melahirkan anak, so bonda belum sampai hati nak bgtau anak dia kecurangan menantu kurang hajar dia tue. Bonda kata kat CiM,,, padanlah asyik saja tak cukup duit, rupanya ada simpan betina.

nauzubillahhhh...

Minta kita semua dijauhkan dari hal2 mungkar ni. Kita bukanlah menjauhi syurga, tapi selangkah saja akan keneraka kalau buat kerja2 terkutuk ni.

{sorylahhh terOVER kat sini}

agar menjadi pengajaran yeaaa...CiM ni ala2 agen perisikan rahsia. semua dihujung jari tau, takbleh nak sembunyi. WATCHOUT!

ainnoraini said...

mintak jauhkan kita benda2 mcm ni...selalu ingat pada Allah..

aReLaN said...

skandal skang makin parah.macam2 ada.hmmm..tapi bukan suma salah laki2.kedua2 pihak mesti ada menyumbang ke arah tu.minta dijauhkan...

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

mintak jauh kita smeua...tapi memnag benda nie banyak terjadi....

iizza said...

pernah juga terjadi dalam hidup rakan terdekat sy..yang lebih menyedihkan skandal terjadi selepas hidup mereka senang..dulu masa susah bukan main berkepit diorg..dh hidup senang macam-macam skandal silaki buat..dan lebih menyedihkan sekarang dibiar jer wife dia makan hati..dia duk layan si skandal...ishh geram jer ..

♥MAMASYAZA♥ said...

minta dijauhkan dari perkara yg pelik2

anisalya said...

take care lya. mmg sekarang ni macam2 skandal ada. semoga kita sentiasa dilindungi daripada skandal2 ni.

eintan nurfuzie said...

skandal?erm..dulu masa memuda cik en pun ada gak..tp xde la tahap berlebihan..
tapi klu dah bersuami beristeri bertuang danberkasih.. mintak jauhkan la.. klu nk pasangan kit ajujur..kita kena jujur dulu...

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

Nauzubillah...
mintak dijauhkan tp itula dunia zaman skrg ni,
bkn die nk pk seblm buat, kl die pk manakn terjadi..
berdoa & bertawakkal ajelah kite ni hrp2 tak diuji ujian yg mcm tu.. hrpkn dpt somi blh jd pembimbing ke syurga tp diheret sama skali ke neraka..

Arina Shamsul said...

nauzubillaminzalik....

9n0L4 said...

perempuan pun same naik jugak dgn lelaki. ade jugak kawan main cinta dgn suami org. mcm² skrg ni.

Deqla manjew said...

mintak dijauhkan perkara2 mcm ni jadi dlm rumah tngga kita kan..dulu kat opis ada scandal laki dgn bini org.. x patot betol..skali kantoi malu sndri trs yg pompuannya benti keje..huhu..

ct rahani said...

mintak dijauhkan dgn semua tu.. amin..

Wanieys said...

dunia akhir zaman.....hurmmm xtau la nak kata mcm mana :)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

skandal?? pernah melihat situasi ini dan pernah berada dlm situasi ni..

ermm...
xsuka.

ieedaz @ mama_isha said...

mmg byk dh jadi mcm ni skrg kan..moga kwn lya tu tabah yer..
hrp2 dijauhkan la dgn semua ini..

Izan Ishak said...

nauzubillah... mintak2 dijauhkan dari keluarga dan saudara yg terdekat...

izan pun pernah juga tgk kawan yg dah kawen yg buat skandal ngan org bujang. skrg ni dah bercerai pun ngan suaminya tu. pastu suaminya plak yg ada skandal konon nak balas dendam atas perbuatan isterinya dulu.

Masya said...

nauzubillah.. mintak dijauhkan...

Che Rosliza Che mat said...

Bahaya nie....mintak di jauhkan...

Solehah Shamsuddin said...

kdg2 skandal ni yg bleh bahayakan diri sendiri dan keluarga jgk.harap2 kehidupan solehah dijauhkan dr perkara2 mcmni.