Thursday, September 20, 2012

Feeling Ber-anak Dua

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Masih lagi sesi untuk mengupdate cerita yang tertangguh... Feeling ber-anak dua... yela, saya ni ade sorang je anak.. Inilah satu-satunya pengubat sukaduka saya suamisteri.. Bukan tak nak lagi anak.. dan bukan kerana tidak bersedia, tapi kerana risiko yang mungkin saya hadapi kalau saya mengandung. Kalo dulu, saya berjaya pertahankan asya.. Tapi, untuk sekarang... saya tak berani ambik risiko tu sebab saya fikir, saya ada anak yang betul2 perlukan perhatian mamapapa.. Kalau apa2 terjadi pada saya, apa nasib asya nanti.. Itulah yang harus saya fikirkan. Mungkin orang tak faham... Saya pernah mengandung selepas asya, pon x dapat diselamatkan & saya sakit teruk. Jadi, doc memang x bagi saya mengandung demi keselamatan saya & anak yang bakal saya kandungkan.. Tapi, saya cuma percaya kepada keajaiban Allah swt, seandainya ada rezeki untuk saya.. Insyallah, semuanya dipermudahkan.. Haaa... kalo cakap bab ni, memang akan meleret sikit. Fullstop!

Last weekend, memenuhi kehendak si dara untuk main air kolam.. Tapi kalo ikut permintaannyer nak ke kolam besar tu. Tapi ye la, kat sini cuaca x menentu, so papa dia pamkan kolam ni & main je kat laman rumah..

Eyh... tetiba asya dah ade geng.. Ekceli ni eril iaitu cousin asya ( anak kepada adik Fain ).
Masa Fain ke rumah MIL, eril nak folo Fain balik rumah. 
Katanya nak main dengan asya..

Seronokla asya sebab ade geng. 
Kalo tak main sorang-sorang je.

Pose comel dari asya & eril

Haha.. kantoi gigi eril sebatang tu

Kalo perasan seluar yang eril pakai tu gilr punyer..
hehe..lawak giler time ni.. Terpaksa pinjam seluar renang asya nih.

Pose kaki "misha omar"

Selepas melayan kerenah dia orang main-main air ni.. Siapkan dia & petang tu bawak bermain kat playground.. Itu lah, terasa macam beranak dua lak hari tu.. Kebetulan ade berjumpa kawan lama masa kat playground tu, terus dia tanya, anak dah dua ke...? Kebetulan muka asya&eril ade iras.

amboih..amboihhhhhh
macam couple lak ni....

Melayan anak-anak bermain.

pose comel dari 2 budak kiut ni..

Alahai..syoknyer kalo ade anak sepasang kan.. rasa complete
Tapi apa-apa pun dah bersyukur sangat2... 
kerana tetap diberi peluang untuk menjadi mama buat asya.

Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

62 comments:

kasihredha said...

InsyaAllah..
comeyyyyyyy

Misz Mieza said...

Sekurang2nya Lya ada Asya.. MM ni taktau ler bila nak ada anak sendiri.. Tengok orang semua dah ada anak, teringin jugak nak main ngan anak sendiri.. Huhu..

munna said...

comel eril pakai seluar gegirl.... anak kak munna klu mandi kolam mcmni berjam-jam pun takpe

Yaya Azura aka Naz Azra said...

selalu jugak saya feeling gitu
tapi lps tu sdpkan hati balik..saya dah ada sorang,apa perasaan mereka yg belum punya anak.kita dah bertuah sebenarnya kan,
btw gambar berpimpin tangan tu so sweeet...

Makbed said...

Amik anak angkat ke... takleh?

MAkbed tau kesah awak ngan asya tu. JAngan la. TAkut plak .

Cinta Misteri said...

Alhamdulillah, at least lya masih ada asya. CiM ada 2 org ank, both boys. Then slalu ada 2 lg cousin diorg also boys.

CiM pun slalu bukak kolam kt laman on weekend. Lg slamat bila ank2 main air dlm kwsn umah kita

Kunang-Kunang said...

Salam Lya,

Tak aperlah Lya sekurang2nya Allah dah kurniakan sorang anak utk Lya dan suami. Bayangkan mereka yg tidak mempunyai anak langsung.

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Happy Asya ada kawan bermain...
sweet jer gmbr diorg berdua berpegang tgn tu...mmg best klu ada anak sepasang ni..lily masih menanti...~

izan mama mia said...

seronok tgk gelagat mereka kan lya...samalah kita,..untuk mengandung lagi mmg boleh tapi risikonya saya tak mampu,..kesian pada mia...syukurlah kita punya permata nan seorang,..sekurang-kurangnya kita ada seorang anak dan telah bergelar mama....pasrah.

Deqla manjew said...

amboi...sweetnya asya dgn sepupu dia..mcm couple pulak tgk...hikhik

IntaNBerliaN said...

seronoknya tgk 2 org budak comel nih... eppy je :-)

inazamri said...

insyaallah kalau ada rezeki dan diberikan kesihatan yg baik pastinya akan ada lagi sorg nnt.Apapun tetap bersyukur kan kerana dianugerahkan seorg anak yg comel manja si asya tu.

Huda said...

Yang penting dah ada anak kan, bersyukur pada Tuhan..Iallah mana tau kalau ada rezeki dan dipermudahkan Tuhan satu hari nanti.

eB said...

xper lah lya. rezki kiter len2... yg pntg kiter masih mampu menjager & bsrkan permater hati berharga yg ader dpn mater.
dr pn dh bagitau eB mtk ikat pasnih sbb eB dh fragile sgt. eB sentiasa berdoa moga dipermudahkan sehgala urusan kami. aminnnnnnnnn...

lya tc yer...
gayer drg cam kembar plk :)

Rozita said...

Akak pun ada feeling cam awak jugak. Terasa rasa nak lagi anak, namun apakan daya...cuma ada sorang jer. Apa apa pun, akak tetap bersyukur, Allah bagi akak peluang merasai peluang menjadi seorang mama.

lieyalatif said...

amboi2...syoknye asya main air...cantik baju mandi asya lya....kalerpul..bekenan lieya ngan kaler tu heheeheh

insyaallah lya, moga ade rezeki lain lepas ni...yg penting kesihatan lya kene diutamakan okeh....mungkin lya boleh amik anak angkat buat peneman asya.....ape2 pun lya jaga diri okey....jgn sedey2 ingat perkara lalu....lya bertuah juga sbb dikurniakan asya dlm kehidupan...

Yana Libra said...

teringin ke kak..xpelah, skang ni xde rezeki lagi kan :)

LydSunshine said...

:). Syok layan Lya berangan. Saya senyum sorang2 je bila baca. Indah kan kalo apa yg kita impikan dapat kita miliki. Kalau Lya nak feeling ada anak 2 lagi, Lya kena selalu2 pinjam Eril bawak balik umoh. Kehkeh.

Apa2 pun Lya, ada sorang tu pun Lya mesti dah bersyukur sangat kan? Sbb ramai lagi pasangan nak anak, tapi sorang anak pun belum dpt. Saya ni plak, bila pregnant dan alahan cenggini gayanya, saya rasa macam nak ada anak sorang je. Huhu.. Tapi harap2 perasaan ni hanya sekejap je. Mungkkin lepas dpt anak nanti, dah lupa pasal alahan ni.

Nens Collection said...

hehe..comel je 2 2 mandi swimming pool..hehe, yg x menahan kaki misha tu..ekeke

mmg best kan kalo dpt sepasang camtu..tp sume rezeki Allah..yg penting bersyukur ats rezeki yg dilimpahkan..;)

are_lin@yu said...

asya dah nak adik dah ni kot..hehe

eima said...

tak pe ... jgn sedih asha kan ade ....sorg pun tak pe .... aku nk komen lelbih pun tatau nk ckp ape ... hmmm

Chic Na said...

okla ada gak anak buah utk berfeeling2. hehe..
InshaAllah ada rezeki dapatla tu. :)

Lya Colours said...

wah seronok asha bermandi-manda

Allene said...

amboi... rapatnya diaorang....

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

asya happy yer mandi kolam...comel jer dorang mcam 2bradik pun ada hehehe..

Kakzakie said...

Kalau boleh memang teringin nak ramai anak tapi kita lebih bersyukur kalau nak bandingkan ada lagi yg belum dikurniakan langsung Lya...

Cho Zila said...

syukurlah apa sahaja pemberiannya.. akak juga dulu ingat tak dapat anak langsung .. sekarang dah ada dua walaupun dua orang perempuan, orang tetap bertanya tak nak anak lelaki pulak.. mesti nak tapi kita tahu keadaan diri kitakan... so syukurlah itu ketentuan Allah ...
tapi memang tengok orang ada anak sepasang mcmtu cam teringin kan...
yang penting asya bahagia dengan kasih sayang dari dua orang yang disayanginya...

permatabiru said...

seronoknya asya dapat mandi kolam..my baby hari2 nak ajak mandi kolam..belum ada kesempatan..

Haryati Faizal said...

alamak kiutnye budak tecik dua orang ni, pandai posing ye...

ieda said...

x per dikk
feeling2 dulu x salah
berusaha dan serahkan pada takdir ok .. inysyaallahh kalau allah izinkan akan adalah nanti ;)

amboi2 asyaaaa .. dah macam couple haaaaaaaaaa .. cute ;))

Kesuma Angsana said...

insyaALlah ada rezki tu nnti, & doakan yg terbaik for u yek

m.u.l.a.n said...

alaaa comel nya main berdua..

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah, dikurniakan seorang anak pun seribu rahmat LYA... kalau diberi rezeki lagi sejuta rahmat rasanya..insya allah ada rezeki juga nanti apa2 pun kena ikut pandangan doc dulu....

|| NaFiRaa || said...

haah lah~ ade iras2 muka dorang.. sepupu kan~ mesti lah ade iras..

comel jek pic 2 orang posing peluk tiang tuh~ :)

dakcik said...

ololo comel berbikini..seksi auwwww..huhuhu

xpe lya, Allah Maha Mengetahui segalanya..ade hikmahNya nanti..:)

Imah Dinor said...

sayu dgr kisah lya ni..semoga allah permudahkn segala urusan...ada hikmah dsebalik suma ni...so sweet asya...

rieda_ffya said...

cute nye dua2 kat pool..xpe la Lya///maybe bukan rezeki lya...tumpang kasih anak2 buah pon bole ape..tgk tgk muka cousin asya tu ade iras2 fain kan..heee

Chekgu Azrine said...

alolo..chomelnya!!

♥cikmOt♥ said...

takpelah sorangn ke dua...
janji kesihatan lya tu...

asya memang pandai posing tau

LiYa HaNiF :: said...

budak2 sekarang takyah di ajar posing.. pandai je diaorg bila kat dpn kamerakan..


salam kenal yer.. ^_~

LiYa HaNiF :: said...

budak2 sekarang takyah di ajar posing.. pandai je diaorg bila kat dpn kamerakan..


salam kenal yer.. ^_~

Jue a.k.a Ibu 2F said...

takpe sorang pun..jaga asya dengan baik...
amanah yang allah bagi ..betul tak??
suka tengok asya posing

JaSSNaNi said...

amboi... dah berCOUPLE ye... :) cute sangat... eril pakai skirt ke tu.. opsss... :)

ieedaz @ mama_isha said...

samela kite byk entry tertangguh :)

sukela pic yg pegang tgn sesama tu...cute!

Alin Marlini said...

dah boleh ler tu..asya mmg dah besar pun

Arina Shamsul said...

Alololo..tomeinya budak dua orang ni..pose pun menarik :)

Saya pun baru nak pasang angan2 ber-anak dua dear..hihihi

Dilla Ady said...

alolololo...chumels dua2!!

tak tahan gelak bile si aril tu pakai skirt asya ye..sok diorang da besar tunjuk gambar aril ni tau lya..konpem aril tersipu2 malu...huhu

Ena said...

^_^

InsyaAllah.. mana tahu kan.. Kuasa allah lebih mengatasi segalanya..

Gieyana said...

sweet lak pics yg amik dr belakang berpegangan tangan tue..:)

yg pentingnya Lya happy with family although kdg2 ada suara2 sumbang bertanya kan..:)

Cik Muda said...

macam kembar dah...huhu~

eMMe said...

Kalau kata tu adik Asha pun, mesti org percaya... hehehe...
kalo de rezeki Lya, pasni dpt boboy lak kan...InsyaAllah..
perasan gak yg cousin asha pakai skit tu, hehehe.. tergelak skejap tadik!

dya bunga said...

happynya asya ada kwn

sal ya said...

mmg kalau dia sorang bosan sikit. ada kawan happy je nampak mukanya.

kayyana said...

comel je kan.. klu perhati btul btul bru nampak seluar yg cousin asya tu pakai ada skirt gitu... hehehehe..

Puan Kutu said...

syukur walaupun lya ada asya sorang,lya pernah rasa nikmat ada anak wpun banyak dugaan yg dh lya hadapi masa mengandungkan asya dulu.asya permata terbaik buat lya n suami..:)

fikirkan org lain yg nak anak,tp tak dpt mengandung,bila kita bandingkan dengan org lain,kita akan rasa lebih bersyukur dan bahagia sbb nasib kita sebenarnya lebih baik dr org lain tu..

sy ada sedara yg berbelas2 tahun kawen tp smp sekarang tak ada anak.pernah mengandung berkali2 tp mmg masih tak ada rezeki smp sekarang.berat mata memandang berat lg bahu memikul..

sy tau lya seorang yg tabah.asya seorang pun adalah kebahagiaan yg tak terhingga kan?

pnjg plak komen.hehe

Cik Aini said...

bestnya tgk Asya ngan Eril berendam..rs mcm nk join sma lah =)

**semua tu dugaan Allah tuk Lya..kalo mmg ditakdirkan rezeki Lya cuma Asya seorng siapalah kita nk mghalang kan..tp semua tu kj Tuhan,selagi kita x putus2 berdoa,mcm2 keajaiban boleh berlaku.Insyaallah..
sekurangnya Lya masih ada Asya sbgai pngubat duka lara Lya :)

Masya said...

comelnya asya dalam gambar.. asyik senyum jer... itu tandanya dia gembira walaupun dia sorang jer.. lya xmoolah sedih² yer...

mama aryan said...

comel je gambar berpegang tangan tu..
insyaAllah andai rezeki,mungkin berpeluang lg,Allah lebih mengetahuikan..

mama aini said...

assalam lya..ank mama pun seorang sahaja..doktor tak benarkan preg.ada risiko..hu2x..syukur alhamdulillah ada seorang anak..jgn ambil risiko utk preg.lagi kalau ianya membahayakan nyawa kita..hu2x..

wan nurul hezrina said...

takper lya.bersyukur ada asya sebagai penyeri hidup lya..Allah maha besar dia tahu hikmah disebaliknya..

Solehah Shamsuddin said...

bestnya tgk ble org yang ada anak ni. teringin nak jadi ibu. tapi solehah lmbt lg nk kwin...

9n0L4 said...

bile asya kawen nnt, dpt la sepasang anak. hehe.