Wednesday, October 10, 2012

Drama Di A&W

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Alhamdulillah... kelmarin dapat melakukan kerja-kerja ofis seperti biasa walaupon dalam keadaan sakit sikit-sikit. Dan syukur, dikurniakan ofismate+bos yang amat memahami. Ni la salah satu sebab saya still kekal kat ofis saya ni, walau banyak peluang lain yang baik di luar sana... Sebab kat ofis saya sangat2 flexibel... Kerja dalam suasana bebas tekanan walaupun kerja2 agak stress..cuma stress penat je kot.. Stress dengan orang sekeliling xde langsung. Bukan senang bagi orang sakit seperti saya untuk kekal kerja, melainkan masuk gov.... sakit-sakit pon still dapat keistimewaan kan.. 

Tp saya bersyukur, sebab bos amat memahami keadaan saya sejak dulu, saya rasa..kalo la saya kerja kat tempat lain bila sakit berbulan-bulan dan banyak MC+cuti mesti dah lama kena tendang.. Macam tempat saya kerja semasa saya koma mengandungkan asya dulu, pon... diberhentikan.. Kalo x diberhentikan... saya akan tetap berhenti sebab masa tu saya ingat lepas dah sedar pon, saya akan selamanya lumpuh.. Tapi rezeki asya, dalam pantang dia saya dipanggil kerja kat tempat saya sekarang ni. Semasa interview.. saya cerita kan semua masalah saya & memang rezeki asya, x lama lepas tu saya dapat kerja. Elok-elok habis pantang terus start kerja. Inilah rezeki namanya kan?? Dan lepas tu, bila masuk kerja walaupun selalu sakit, alhamdulillah.. bos sungguh bertimbang rasa. Sebab tu saya berazam untuk kontrol kesihatan saya.. Itulah, bila dah sihat saya akan melakukan sebaiknya kerja saya.. Terima kasih kerana syarikat terus memberi kepercayaan kepada saya.. & saya pon melakukan yang terbaik bila keadaan saya sihat. 

Uishhh.. panjangnyer mukadimah.. ni la kes menulis dari HATI... coret tanpa henti apa yang terlintas di HATI ni... hehe.. Terima kasih ye kawan-kawan yang tak jemu2 mendoakan kesihatan saya.. Saya pasti, sekurangnya salah satu doa yang baik-baik pasti akan dimakbulkan Allah Swt... Berbalik pada tajuk, ekceli ni kisah minggu akhir puasa dulu.. Masa ni asya asyik berdrama... sebab dia x sihat sangat time ni.. SErba tak kena.. Kali ni dia buat hal nak masuk A&W... Tak nak bagi dia mengamuk..folo je.. just minum Rootbeer float je pom.. Sebelum masuk tu, sempat lagi kena tax kat kedai RM2 sebelah A&W tu..mujur dia nak mende2 yang berfaedah la jugak.. xdelah yang mengarut...


Hi kawan-kawan...
nama saya acaaaaa..... masa ni saya demam... 
so inilah masa terbaek nak kenakan mama+papa..
Kali ni dapat menan ABC ni + duk kat meja comel dalam A&W

Tengok la tu muka asya...asyik nak nangis je kerja dia,,
Mujur si papa tu sabar je layan anak dara dia ni..
Ha.. bila besar nanti asya tengok la peel asya ni ye...
Sabar mama+papa layan asya ni.

Mama maintain nak senyum
Tapi si asya dengan muke mashamm cetum dia tu

Ok...
teruskan berfikir....

Masuk sini semata-mata nak maen ni..
ishhhh..  macam kat rumah xleh ye???
Apa-apa pon.. sebagai mana mama bersabar menanti kelahiran mu... begitu gak, mama akan terus bersabar melayan kerenah mu..

Dah tunjuk muker dia..
Bila dia xleh jumpa abjad-abjad ABC yang berpadanan tu.

Dah puass... dekat sejam gak kat sini. Pastu ajak papa keluar. Lepas tu saya nak silau-silau kasut kat Butik Vern, sekali kena sound dengan asya " sudoh..sudoh la tu mama ".. Opssss....! 


~ Dalam H.A.T.I selalu merintih & menangisi nasib diri.. Tapi.... untuk apa ditangisi?? Inikan tanda sayang dari-Nya.. Wake-up LYA ! ~

Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

98 comments:

Si Matatajam said...

Ada la tu yg tak kena tu kan Asya.. Nasib baik la Lya dpt bos baik ye...Alhamdulillah...

kinara kinatara said...

hehe..comel2 je posing dye 2..:)
alhamdulillah kak dapat bos yang baik:)

Misz Mieza said...

sudoh2la tu mama! Asya.. Asya.. Comey jer wat peel.. Sabor jela mama nge papa ye layan kerenaoh anok.. =)

mamalieyna said...

Alhamdulillah syukur dapat jumpa company yg memahami sakit kita..

*huu sian tengok asya tu, budak tak sihat mcm tu la kan...layankan jer..

*herm.. faham perasaan lya, harap sentiasa kentalkan HATI..senyum selalu ye..

sal ya said...

jangan menangis dan merintih sebab lya kena ingat, walaupun lya diuji tapi ada insan2 yang sentiasa sayangkan lya.

Nad @ MamaZN said...

Asya nak lebih2 manja time demam ye...
Bagus nye ofis lya tu...

Chic Na said...

tengah badmood nampaknya asya. huhu.. syukurla dapat bos yg memahami. :)

Nens Collection said...

ekeke..pandai die sound mama die tu..haha..

budak2 kan lya..kdg2 mende depan mata jek x jumpa pastu nk nangis..ammar pon camtu..sabar jelah..huhu

syukur kan lya, ade rezeki kerja situ..nk tggu government bila nk dpt..huhu..cam nens jgak la..duk nunggu..huhu

Sari Yusa Ibrahim said...

Allah itu Maha Adil.. Semoga Lya terus tabah menjalani ujian ini.

Asya, tak baik tau buat mama macam tu, kesian mama...

norhidana said...

heheheh... biasalah tu, kan demam bdn rasa tak sdap, itu psl lah dia nk mengamuk je... tp asya comel bertudung gitu... suke tau

nk cari gk lah pemainan abc tuh kt aiyan tp nk cari yg bsr skit, kalu tak ada kang dia tlan lak

Myra Jay said...

Alhamdulillah rezeki Lya dengan syarikat sekarang..

Lya, walau apapun keperitan yang Lya tanggung, bersabar dan redha, percayalah ada yang menyayangi diri Lya.

Lya wanita kuat dan cekal, dan Lya mampu hadapinya

are_lin@yu said...

siannya asya demam..akak kuat ya,Asya perluka akak,moga akak terus sihat ya.amin ;-)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Badan xsihat mmg nk meragam jer kan...sian asya tuh...xper sbg ibu bapa kita kena sabar banyak2 la layan kerenah mereka ni.....

eB said...

np sampai muker nk nanges tuh? mama dera yer? ha3...

betol la lya...
bukan sumer co akan phm mslh kiter. kalo gov pn sm jugak. dpt bos yg leh tolerate x per... kalo jenis yg lgsg x nk phm, akan bsg jugak. mintak mc kiter diserahkan stiap hari, walopn spital bagi kiter mc sminggu skali... siap markah penilaian kiter mmg sbrrrrr jerk la kan, seolah2 kiter lgsg x bekerja...

eB nih tgh risau sbb kat IJN, drg dh awal2 lagi srh kiter pikir pnjg. & srh merancang seriously a.k.a ikat sbb jntg kiter x kan bolah nk thn. aduyai, berat mater memandang berat lg bahu yg memikul kan... bukannyer kiter x mrancang, cumer utk ikat, kiter blom decide btl2... nmpknyer drg dh suggest pn kat spital. x der pilihan. kena ikat trus...

doa2kan eB yer... eB nk kal lya tanyer experience... sellau kal lya x angkat.. hu3

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Alhamdulillah..dapat bos yang sangat memahami...

Alolo..Asya moody ye..biasalah tu bila tak sihat ada jer yg tak kena..memang kena banyak bersabar dengan kerenah anak2 ni...

lieyalatif said...

tu laa lya, setiap kejadian ade hikmah tersembunyi kan...

comel asya bertudung...bagus asya kecik2 nak bertudung hah....kelako plak tgk asya fed up sampai nangis2 tu tak dpt jumpe abjad heeheheheh

inazamri said...

dah tak sihat gitu la...cantik corak tudung asya.

kayyana said...

biasala lya.. ble budak demam mmg mcm mcm tak kene.. biasalah.. tak sihat kan.. die kcik lg.. kte yg demam pun tak larat nak bangun..hehe.. die masih lagi nak g a&w ngn main.. semoga lya dan keluarga sihat sihat sokmo ye..

dya bunga said...

asya nak manja2 ngn mama dan papa dia lh tu..hihi

PinkUmmi said...

alahai ciannye die...smpi nangis2...

amirah said...

ala siannya dia..

ieda said...

ahhahahaha lucu lak .. duk bayangkan wajah alisya cakap " sudoh2 lah tuu mama .. ekekkeke ;))

Mamamya said...

btl lia...bukan mudah nak dapat majikan/sykt yg memahami masalah kita.. klu ada pun x byk,masih blh di bilang dgn jari... smga lya akan terus gembira bekerja di tmpt kerja skrg.

alahai asya...monyok je muka,ye lah tgh x sihat kan... anak2 ni mmg kita kene byk b'sabar melayan ragam dia.. itulah harta kita dunia & akhirat kan.. :)


***jaga kesihatan n jgn lupa makan ubat ^_____^

rieda_ffya said...

biase la lya..anak2 bile x sehat cam peel nye,..tgk anak sy yg demam ni la..dukung menangis..letak menangis..mulut asyik mintak nak..nak..bagi itu xnak..bagi ini xnak..xtau ape dia nak..sabar lya..

Yana Libra said...

untung dapat bos cmtu kak :)

asya pulak nangis2 pun main tetap main ye..hehe :P

Kella said...

ketabahanmu menjadi motivasi untuk ku lya.. :')

syawalsimpsons said...

cumil la asya ni pakai tudung..lama lak tu pakai..

Nafira usof said...

syukur dapat bos yang sangat memahami dan boleh bertolak ansur.. susah nak carik boss macam tuh kan~

anak2 kalo x sihat selalu buat perangaikan~ kita kena lebih sabar melayan kerenah dorang~

LydSunshine said...

Untung la persekitaran kerja Lya memahami sakit Lya.

Doh bakpe plok nangis gitu. Sebab tak dpt cari huruf. Comel je. Nanti Lya kata, kalo nak jadi doktor takleh selalu menangis. Nak jadi doktor kena jadi kuat.

Deqla manjew said...

asya x puas hati sbb x siapkan abjad tu..biase la kan bebudak..betul lya..utk apa ditangisi? smuanya ketentuan Allah yg punya hikmah di sebaliknya..yg penting insan tersyg sntiasa di sisi lya!

Masz Sidek said...

alhamdulillah bos sekarang baik kat lya...

Asha tak sihat tu sbb dia meragam...

Imah Dinor said...

mst manja sgt asya nikn...betuah lya dpt krj d tempat yg orang memahami...

Cik Nur said...

Memang muka asya nampak jelas dia xsihat... sian dia..

jgnlah sedih pekara yg telah berlaku, redha dan doakan yg terbaik je ye lya..

DIA maha mendengar..dan lagi maha memahami..

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

ololo muker masam cetung pun tetap comel auntie suker...

JaSSNaNi said...

budak2 ni mmg cepat boring.. kalau tak kena ngan mood dia... payah sikit kita nak agak... kena ikut kepala dia je.. kan .. ;) ape pun bersabar je la..

Che Rosliza Che mat said...

pandai betul asya sound...kikiki..semoga lya terus tabah...Allah sayang orang yg sabar...

Allene said...

amboi asya... manja ...

putera said...

Biasala budak-budak. kalau boleh tempat yang ramai orang lagi suka diaorang main.

Kakzakie said...

Kakak percaya Lya kuat walau kakak rasa kalau kakak entah boleh tanggung ke tidak...

Moga terus kuat dan cekal. Syukurlah majikan Lya amat memahami.

Rasp said...

syukur dpt suasana keje yg ok...
boss pun ok kan sis....

alololo cian dia tak sihat ek masa tu...
kita pun kesian gak bila tgk anak2 tak sihat kan sis....

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

syukur alhamdulillah.. dapat suasana keje dan bos yg baik..

hehe..asya nie mesti jenis cengeng.. xdapat buat apa yg dia nk..mesti cepat nangis ye..

Arina Shamsul said...

hehehe..alesya pun sekarang dah dua hari meragam je dear,ada je yang tak kena.

sengaja cari pasal pas tu marah2..sabar jela..hehehe.

Kesuma Angsana said...

jaga diri ye, sentiasa doakan yag terbaik for u!

dakcik said...

dia demam tu sbb dia byk ragam..comel dia pakai tudung..huhu

p/s : sabar yek..berat mata memandang berat lg bahu memikul..

suhaina laui. said...

huhuhu..asya pon pandai sound.....mcm akif jugak dh dpt hajat die trus ajk balik la ;)

Deq's Qienz said...

lorr pakai cantek² tapi nangis pulak..comot la cayang.

Ema Blog said...

hehehe..punya baik asya sound yer..

ct rahani said...

biasa la anak klu demam memang merengekkan lya.. kiter pun kena sabar lebih.. hehe.. manis betul asya bertudung.. cute!

maszmadi said...

alhamdulillah, di sebalik setiap kejadian ada sesuatu yang tersirat untuk kita dari Allah, moga lya sentiasa kuat...

erm, asya asya..... kena layan sesungguh yerk.. hehe

Masni Syafie said...

syukur....dapat meneruskan kerja dan kehidupan yang sempurna... (^_^)v

mama aryan said...

alhamdulillah..lya dpt bos & kawan2 yg baik,syukur juga rezeki utk lya sekeluarga.
asya nak manja2 la tu dgn mama & papa dia tu..

Rosidah Binti Muhamad said...

Budak klu tak sihat mmg byk ragamnyer...

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hehe..asya asya saje nk buli mama dan ayah yerr..

sabar ye lya..awak insan istimewa sbnrnya..jgn merintih..Allah pilih awak utk hadapi ujian ni, mungkin ada ganjaran yg besar Allah telah siapkan utk awak :))

♥ Cmª shIemª ♥ said...

alahai asya.. hihihi... suka nk manje2 ngan papa & mama ye..

wah..ahamdulillah..bagus majikan lya tu.. semoga murah rezeki lya disana..

semoga lya terus cekal ya.. :)

Gieyana said...

cmey asya pakai tudung..bdk2 mmg mcm2 kerenah tp penyeri kan..:-)

mummY daniSha said...

ALLAH itu maha adil kan..lya diuji dgn sakit...tp ALLAH kurniakan keje dan bos yg baik tuk lya...=)

~aSHa~ said...

demam ke...sian nye dia..

comey la asya pakai tudung..comei sgt...nti ajak maisarah pakai tudung ye nak..liat skit anak aunti tu

mamaRIFQY said...

pandai asya taknak bagi mama die shopping..kikiki......mesti papa die sengih je...

CikNana said...

comel la dia..:)

Afasz said...

comey nye dia pakai tudung

Fieza79 said...

comel Asya..bertuding litup..

untung la Lya bekerja dlm suasana yg bebas tekanan dn tkde mslh dgn org2 sekeliling,,,

manja209 said...

comey acaa pkai tudung..T____T

Dhiera nadhirah said...

Allah menguji lya sebab dia tahu lya mampu mengharunginya~ dalam masa yang sama, dia memberi asya yang comel tu~

Dhiera nadhirah said...

Allah menguji lya sebab dia tahu lya mampu mengharunginya~ dalam masa yang sama, dia memberi asya yang comel tu~

Alin Marlini said...

ala tomenyer pakai tudung

mama_umar_maryam said...

btol LYA, jgn nangis sbb rase kenapelah aku..kenape aku..Dia pilih awak :)..
alo comel ustajah kecik tuu

Mrs Velentine said...

comelnye dia nangis..cute/

aimaniman said...

alhamdulillah kan.. dah rezeki la namanya tu dapat boss yang baik, yg memahami.. nasib baik akak kerja kerajaan x da le pengalaman kena tendang ni, tp kerja tensyen juga.. tapi kat mana2 pun mmg ada tensyennya cuma bergantung sama ada kita bijak atau tidak menanganinya...

Cik Aini said...

btul2..
Wake up Lya :)
tu tandanya Allah sygkan Lya..DIAhnya mnguji mngikut kemampuan hamba2 NYA..
take care ye Lya :)

.:fyzz:. said...

Salam lya..insyallah lya akn sihat amin...lma x tgk asya..suwitt sgt bertudung

ieja amieja said...

ank2 akk pun br baik demam..seb baik sorang je asya tu..klu x pening jgk nak melayan kan..ikutkan je..semuga cepat sembuh ye asya..comel dia bertudung..

aReLaN said...

bese la tu budak2 kan.dah ada anak sendiri nanti saya rse lebih kurang je buat perangai.hahaha..pompuan dan kasut serta seangkatan dengannya memang takleh dipisahkan

Yatie MS said...

Lama tak jenguh blog Lya.. busy... Sungguh comel si Asya bila bertudung.. nangis2 pun still nmpk cute.. hehehe...

Cendol said...

haha pandai sungguh asya sound mama dia ye.bagus lah dpt kerja dlm suasana selesa dn semua org baik2 :)
comel asya bertudung

AnneRaini said...

budak2 kalau demam memang meragam semacam...kite pulak tak sampai hati kalau tak bagi apa die nak..yelah demamkan..

m.u.l.a.n said...

lama tak makan kat a&w...

lelamaisara said...

sama mcm alesya kalu tak sihat semuanye tak kena.....

izan mama mia said...

~ Dalam H.A.T.I selalu merintih & menangisi nasib diri.. Tapi.... untuk apa ditangisi?? Inikan tanda sayang dari-Nya.~

aduhhhhh..kekadang rasa malas dah nak lalui semua ini lya...tapi dlm entry kena taip yg best2 jer...hati siapa tahu...

Haryati Faizal said...

comeinye asya pakai tudung....

betul tu lya...teruskan hidup, sakit tu ujian Tuhan, DIA tau lya tabah tuk hadapinya...setiap ujian Tuhan tu adalah berbeza, mungkin DIA uji lya ngan cara begini, yati pulak mungkin dgn cara lain...sabar ye....

mama aini said...

assalam lya..pandainya asya meragam !!!..cute asya pakai tudung..

..::..aRe-Na..::.. said...

alalaaaaaaa,chomeinyerrr asya bertudung heheheeeeee..geram jek tgk...mood x ok kot jap2 menangis tu hehhee..tapi nangis2 pon chomel hehhee

eima said...

hmmm permata hati ....

pnsusu said...

bicara hati..ikhlas dari hati... Menusuk jiwa kami
moga lya tabah menghadapi dugaan....
Alhamdulillah dikurniakan persekitaran kerja yg baik...teruskan usaha

Nyue said...

hahahahh...skan nangis tuu..xpe la layan jer peel dia time ni..nty mesti rindu kan..hehehe

NM02 said...

aloh aloh aloh

meh nak pujuk dia...

Masya said...

anak² bile tak sihat mmg mcm tu lah.. siki² nak nangis.. semua tak kena....

ariana said...

alolo comey nya Asya ngan tudung pink..masyamm cetum pun tetap comey..dekat2 nama ngan anak auntie..Aisya tp panggil Eisya..:)

Che Rosliza Che mat said...

rindu lya....

uNa said...

jalan2 ptg ni,jmpa blod ni..singgah baca entry n follow cni jap..biasa la tu,budak2 memang mcm tu..

sal-nurbeena said...

Syukur sangat2 kerana Lya dapat bos yg sangat memahami. Susah kompeni nak ambil pekerja yg selalu sakit.

Dan Asya...penat dia nak memikir.cian Asya

Rohani Hashim said...

sedihnya muka ha. asya xsehat ke masa ni? sian dia...

zan said...

cemelnya bila nanggis.

zan said...
This comment has been removed by the author.
♥ Cmª shIemª ♥ said...

cma datang menyapu habukkk fuh33.....

semoga lya, asya & fain sihat2 selalu :)

Nazirah Azeman said...

Hi asya,comel pki tudung tuh.btw,sy suke dgn semangat awk.

izan mama mia said...

singgah.. :)

Deq's Qienz said...

sis minta tlg kasi alamat sis gan saya ya..ada gift sikit nak kasi sis. gan kadar segera tau,hihii

9n0L4 said...

haha. dhla mood swing duk main abc tu, awak pulak dileter tgk kasut ehhhh. :)