Saturday, November 3, 2012

Doa Buat Anakku

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

NUR FASYA AFRINA
SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KELAHIRAN 
YANG KE-4
3.11.2012


Doa buat anak mama tersayang :

Ya Allah…,
Didiklah anak-anakku menjadi insan yang Engkau redhai
Engkaulah pelindung iman dan taqwa mereka
Moga mereka ceria di dunia dan di akhirat......
tiadalah daya upayaku
Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim
Biarlah wajah anak-anakku sentiasa tenang seperti mereka sedang tidur,
Pada hari mereka mengadapMu nanti,
biarlah wajah mereka
Sebersih sesuci masa kecilnya…
tidak seperti wajah-wajah mereka yang engkau ancam dengan nerakaMu
seperti yang diceritakan dalam KitabMu,
Berilah pada mereka kitab amal mereka ditangan kanan mereka
Ku mohon padaMu ya Allah ya Rahman,
Pilihlah anak-anakku menjadi insan yang mewarisi Syurga Firdaus Mu,
Peliharalah aqidah mereka di dunia yang penuh fitnah ini….
Pandanglah wajah mereka dengan belas kasihanMu…
Moga mereka sentiasa dalam redaMu…
Ya Allah Ya Ghafur, Ya Arhama Rohimiin,
La ilaha illa anta, Subhanaka inni kuntu minazholimin.
La ilaha illallah, Muhammad Rasulullah. 
Aamiin

Alhamdulillah.. walaupon mama terasa bagaikan mimpi. Tp mama harus terima hakikat, bahawa baby mama ni makin menuju kedewasaan. Sayang mama, syukur alhamdulillah... kerana keajaiban dariNya kita mampu berkongsi suka duka bersama. Sayang... hari ni asya dah 4 tahun! Asya makin dewasa..namun kenangan sewaktu membawa asya ke dunia terus terpahat di hati mama. Terasa bagaikan baru semalam . Sayang, setiap kali ulangtahun kelahiran mu mesti mama akan cerita sejarah kelahiran asya supaya asya  selalu ingat & menghargai keajaiban yang diberikan Allah swt buat kita berdua. Siapa sangka... sewaktu mengandungkan asya dulu, mama dalam keadaan koma.. begitu juga asya kat dalam perut mama. Dan, sewaktu itu juga asya hampir dikorbankan demi menyelamatkan nyawa mama yang kritikal.. Tapi kuasa Allah swt mengatasi segalanya... Siapa sangka...disaat asya hampir dikorbankan.. Kekuasaan Allah swt telah menyelamatkan asya & terus membawa asya kedunia untuk mama & papa. Asya adalah kemanisan yang paling indah.. Sayang mama.. apa-apa pun sejarah lepas kita, kita harus kenang & ingatinya supaya kita tak lupa diri & sentiasa ingat padaNya. Asya sayang, mama mendoakan semoga anak mama yang satu ini membesar dengan baik. Dan mama pasti anak mama sangat kuat & tabah.. kalo tak.. mcm mana asya terus bertahan waktu dalam perut mama dulu kan?? Mama mendoakan kejayaan di dunia & akhirat buat asya. Ya Allah, jauhi anakku ini dengan segala godaan & hasutan dunia yang boleh menyesatkannya... Asya... mama sentiasa sayangkan asya. Selamat hari lahir yang ke-4 sayang!

UPDATE 9.23 AM
Pic pertama diusia 4 tahun... Bagun je tdo.. terus ambik gambar ni.. Comot-comot pon, tp maintain cun dimata mama. Tahun ni celebrate just dengan family je.. tak panggil kawan-kawan, sebab saya & fain x bape nak sihat sepenuhnya lagi. Harap semua kawan-kawan memahaminya....

Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

48 comments:

Misz Mieza said...

Selamat Hari Lahir yang ke-4 Asya! Semoga Asya membesar menjadi anak yang solehah dan taat pada perintah Allah dan patuh pada papa dan mama.. InshaAllah.. =)

Aisy Nasiha said...

Selamat hari jadi Asya.. Teruskan jd anak yang baik n rajin ye....smoga cpt bsar

pnsusu said...

happy birthday asya..semoga menjadi anak yg solehah....amin

rohayu osman said...

hepi bufday... semoga menjadi anak yg solehah.. insyAllah.. amin..

kinara kinatara said...

comel..macam mama dya..hepy bday asya...sayang asya..jangan nakal2 ya..jage mak abah k..huhu:)

Chic Na said...

dah besar asya. happy birthday. moga jd anak yg baik. :)

ieda said...

eppy bday asya sayang !
semoga segala doa mama dan papa asya menjadi kenyataan ..
insyaallahh
dan semoga asya menjadi anak yg solehah ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Selamat hari ulangtahun yg ke-4 asya..auntie doakan semoga asya berjaya di dunia dan akhirat..semoga asya panjang umur murah rezeki dan sentiasa bahagia disamping mama n papa tersayang...

asya comel sangat2!:)

shuhadaothman said...

happy birthday asya comel! besa nnti jaga mama ngan papa ye :)

Puan Kutu said...

selamat hari lahir asya.semoga allah makbulkan segala dosa mama..:)

Haryati Faizal said...

selamat ulangtahun kelahiran asya...!
semoga sentiasa di bawah lindunganNya, menjadi anak yang solehah....yang boleh menggembirakan hati kedua orang tua...

Huda said...

Happy Birthday Asya...Semoga Asya terus membesar menjadi anak yang sihat, solehah dan taat pada ibu dan bapa..:)

Nyue said...

happy besday to you..
happy besday to asya..
happy besday to you..

semoga cepat2 besar2..blajar rajin2...jadi anak yg solehah :)

mummY daniSha said...

rasa nak nangs je kalau baca n3 lya ni...huuuu...epi besday asya...semoga jadik anak yg solehah,amin

Aine Ainun said...

Alhamdulillah...4 tahun da Asya..
semoga jadi anak solehah n bijak...Amin

Cik Nur said...

Ameen..!

Selamat Ulangtahun kelahiran Asya sayang..!

Moga dimurahkan rezeki dan dilindungi ALLAH selalu ya..!

Nazayiena said...

hepi besday asha,semoga sentiasa sihat dan jadi anak yg soleh.

mama aini said...

assalam lya..maaf mama lambat lawat lya..`hepi bezday buat asya`..semuga jadi ank yg solehah..amin..ehem arini pun bezday mama..wah mama berkongsi tarikh yg sama dgn asya.. :)

ieja amieja said...

salam lya..
selamat ulangtahun asya..moga menjadi ank yg solehah nnt dan semoga termakbul semua doa2 mama..
sedih baca kisah asya..semuga dia sentiasa dilindungi olehnya..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Iya.HAPPY BIRTHDAY Asya!!semoga membsr dgn sihat,jadi anak yg solehha & membanggakn kedua ibubapanya.
Aminnnn

are_lin@yu said...

sedih ayu baca..sesungguhnya asya anugerah yg sangat berharga buta akak kan ;-)..semmoga asya terus mnjadi permata hati kesayangan keluarga..semoga mnjadi anak yg someh buat mama n papa nya ;-)

Zie said...

Heppy birthday asha.. ingat pesan ibu... ibu adalah segalanya

inazamri said...

lum mandi lagi ta[i asya tetap cute kan.Bila besar nnt asya jaga mama n papa baik2 tau

inazamri said...

epi bday asya sayang.

♥ Cmª shIemª ♥ said...

alhamdulillah...sanah helwah asya..
terharunya baca kisah lya dan asya...
alhamdulillah..asya,lya & fain kuat..

moga allah terus mmberi ketabahan dan rezeki yg mencurah buat lya sekeluarga..

tahniah asya! turning 4! ayu gitewww :)

Dhiera nadhirah said...

selamat hari lahir asya.. semoga panjang umur dan murah rezeki~

Karukord Jagau's said...

alhamdulillah...membesar dgn sihat....

hepy besday ye...

IntaNBerliaN said...

happy bzday asya :-)

Cik Aini said...

selamat ulang tahun Asya syg..
moga Asya membesar sebagai ank yg solehah,membanggakan mama dan papa..

luv u Asya..muahhh3x

erkk..Asya nk adiah x?hihihi

etuza said...

selamat hari lahir tu adik tu ya

Cinta Misteri said...

Happy Birthday asya, jaga Mama & Papa baik2 yeaaa. skang ni u kena jadi big girl :)

rieda_ffya said...

happy besday asya...semoga terus menjadi anak yg baik dan solehah...

Che Rosliza Che mat said...

Happy Birthday Asya...Semoga sihat dan ceria selalu..

m.u.l.a.n said...

happy birthday asya..!!

mama aryan said...

hepi besday asya..moga terus membesar dgn sihat,menjadi anak yg solehah berjaya didunia & di akhirat ye sayang..

Ain Dzaya said...

heppy best day asya..tgok tu mama dah berdoa yg terbek untuk asya.. :)

Ain Dzaya said...

heppy best day asya..tgok tu mama dah berdoa yg terbek untuk asya.. :)

QasehnyaRania said...

selamat ulangtahun ASYA..
ciksu doakan yang terbaik buat asya sekeluarga;)

jadi anak yg baik yer ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

singgah malam jenguk asya family :-)

Mamamya said...

hepi belated b'day asya sayang... semoga menjadi anak kebanggaan mama/papa yer... bijak & cemerlang di dunia n akhirat insya'allah.amin.

LydSunshine said...

Comel plak gmbr baru bgn tido tu. Manade comot pun. Alhamdulillah dah 4 tahun umur asya. Semoga membesar dengan sihat dan menjadi anak solehah kebanggaan mama dan papa.

Salina@IbuAqil said...

Happy Belated Birthday syg ku Asya..
Moga Asya dirahmati dunia akhirat..
Menjadi anak yg cemerlang kebanggaan mama papa..
Menjadi hambaNYA yg taat..
Aminnnnnnnnnnnnnnnnn!! ;D

sal ya said...

happy belated ye asya sayang...

Deqla manjew said...

Happy belated besday asya syg...comelnye asya...sweet sgt bile senyum...

wan nurul hezrina said...

hepi belated buffday asya=)nurul doakan asya sihat sokmo dan menjadi gurl yang baik=)amin

intan_blur said...

happy belated bfday syg..
jgn nakal2 ye,,
smoga jd ank yg soleh

Dayana Bahar said...

Jgn nkl nkl yer asya.. be a gud girl...

9n0L4 said...

comey nyeeeeee baby asya. mmg tak berubah la muke die. :)