Monday, November 5, 2012

Raikan "D.I.A" di Teratak Geliga Western Food

Assalamualaikum & Salam Sejahtera 

Selamat memulakan kerja semua... Saya di pantai timur dah masuk hari ke 2 bekerja. Rasanya kebelakangan ni, blog sangat2 terabai... Disebabkan macam-macam perkara berlaku + masalah kesihatan. Saya mohon ampun maaf andai terlewat membalas kunjungan. Saya bw slow2..xdelah memaksa diri. Ok la, berbalik pada tajuk,pada malam 31.10.2012 sempena ulangtahun kelahiran Fain yang ke-28 saya just belanja dia makan. Suh dia pilih nak makan ape.. Nak raikan birthday boy kan... eyhh.. boy ke?? Kek memang xde la... Tapi, apa yang penting sy dah wish kat dia 3x.... 1x via sms...tepat kul 12am, 1x via Facebook...in advance la. awal beberapa jam ... dan paling special wish face to face la.. Hehe... Kali ni birthday boy request nak makan lambchop.. Tapi, punyalah lewat, gara-gara Adam&Hawa, lepas habis citer tu kul 10.30pm baru bertolak ke restoran ni.

Pic pembukaan... mestilah asya. Ekceli ade sejarah 4 tahun lepas yang x dapat saya lupakan. Seperti y ramai tahu, sepanjang mengandung dulu saya habiskan masa di hospital. Dari koma..sampai ke sedar... hinggalah ke tarikh 30/10/2008... masa tu kemain saya berpujuk rayu dengan doc utk bagi saya keluar dari wad.. Semuanya kerana nak bersama Fain meraikan ulangtahun kelahiran yang ke-24 time tu. Akhirnya, dengan belas ehsan doc, saya boleh gak balik ke rumah. Dapatlah saya bersama Fain detik 12malam (31.10.2008) tu. Menghabiskan masa bersama.. Sampailah keesokkan harinya, saya terus kena warded sampai bersalinkan asya... Hanya 3 hari selepas ulangtahun kelahiran Fain, saya bersalinkan asya dalam keadaan yang x disangka pada 3.11.2008. Walaupon proses kelahiran saya agak komplicated, sebab selain tahan sakit bersalin.. saya harus tahan sakit akibat jarum2drip ubat kat kaki+tangan...dan badan dipenuhi wayar. Namun, syukur...kerana Tuhan permudahkan segalanya.. Terima kasih pada yang wish birthday asya kat entri sebelum ni. ;-) Majlis simple-simple asya selamat disempurnakan pada 3.11.2012,, insyallah, lepas2 ni saya share pic tu. Kali ni just celebrate dengan family..

Pilihan birthday boy..... lamb chop.. &
 untuk saya just garlic bread+mushroom soup.

Amboi..berseleranyer dia makan.
Tapi..saya sangat happy bila dapat happykan orang tersayang

Note untuk awak , pembaca & penyokong setia blog saya:-

Saya doakan awak sentiasa dimurahkan rezeki.. Dirahmati Allah Swt & apa yang penting awak mesti lebih kuat daripada saya ..sebab kekuatan saya datang daripada awak ;-) Saya tahu apa yang saya buat ni mesti x dapat balas semua budi awak menjaga saat saya sakit. Ya... 6 tahun awak menjaga saya dengan penuh kesabaran. Saya harap, awak akan terus bersabar dengan saya hingga ke akhir nafas saya ye... Masa saya lumpuh, awak berkejar antara kerja & uruskan saya. Time kerja, pukul 10am, wajib awak balik rumah untuk mandikan saya & asya (asya dalam perut).. Awak dukung saya & letak depan TV. sebab masa tu saya dag giler layan cerita INTAN.(citer ni dari saya belum koma...sampai sedar koma..sampai bersalinkan asya.. x habis2...ishhh..bayangkan, berapa bulan citer ni?). Terima kasih kerana sudi abadikan diri untuk menjaga saya. Kadang-kadang saya rindu lak waktu tu. Teringat time saya kena tanam dalam pasir pantai, macam2 kt berusaha semoga saya sembuh . Teringat time2 pagi, sebelum pegi kerja, mesti awak akan basuhkan dulu muka saya, gosok gigi saya & salinkan pampers saya. Dan, saya pon ingat semasa musim durian, awak dukung saya dalam keadaan lumpuh ke Kijal, semata-mata nak makan durian. Eyhh... tetiba memori saya banyak ingat perkara lama... Sebab tu saya terus tulis sini.. Ini satu petanda bagus untuk saya bila dapat ingat banyak peristiwa lama. Tapi... saya xboh ingat perkara yang menyedihkan..... Apa-apa pon tqvm sebab hadir dan meberikan kebahagiaan buat saya.

Untuk dia... hey!
Harap dia suka.. saya beli ni sebab saya tahu hp awak rosak teruk..
Kesian tengok awak.. lagi satu, saya pon tension bila nak bercakap dengan awak asyik kena jerit-jerit je sebab sound hp awak dah rosak. Saya tahu apa yang saya berikan ni xleh membalas budi awak ... 
*
*
*
*
*

Ketahuilah wahai lelaki , apabila kamu berkahwin bermakna kamu akan bersama dengan makhluk yang tersangat hebat dan keras kepala .. - Ustaz Azhar Idrus :)

Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

68 comments:

izan mama mia said...

mmg terbaik ..

Mamamya said...

happy belated b'day fain... :) semoga sentiasa dilimpahi rahmat dariNya... amin.

sayu rasa hati baca nota tu..akak doakan smga lya akan terus sihat n bahagia bersama insan2 yg lya sayang...b'tuah lya di'anugerah'kan seorg suami sgt sabar... ^____^

wanie amerie said...

semoga besday boy dipjngkan umor & dimurahkn rezeki selalu..amin..
muda lagi rupanya besday boy tu..hehe

Huda said...

Wow!! Kita terharu, terharu sangat, kalau lah kisah awak berdua ni boleh di dramakan..serius best!!

Che Rosliza Che mat said...

Wah! untung fain dapat telefon jenama samsung...s3 ke lya....mesti fain suka....

inazamri said...

sedapnye tengok lambcop fain makan tu.Segala suka duka tetap segar dlm ingatan.Semoga terus jalani kehidupan yg lebih baik disamping fain dan buah cinta korg berdua si asya cute.

mamashikin said...

lya..sy pernah mkn kat sini...sedap jugak kan..tp ramai org la..
insyaallah nti sy gi kemaman lgi..sy nak jumpa lya lah..heee

LydSunshine said...

So sweet la... Entry ni dan hadiah yg Lya beri tu. Dah contact ke blum wartawan2 yg cari Lya tu?

Lya Colours said...

kenapa muka asya macam nak nangis tu

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

terharu baca entry ni..besar pengorbanan fain utk lya...semoga kalian akan terus bahagia dan dpt tempuh ujian dan dugaan dgn penuh sabar

syawalsimpsons said...

sangat2 touching...bufday en asbeen minggu depan pon sue tak tau nak buat pe..kkikkikikik/...

:: Mrs.Eady :: said...

sweet~

Allene said...

terharu.... ohw... hubby u sangat strong. and he love u soooooo much. Dear, u kekuatan dia. :)

Nafira usof said...

Zura suka sangat baca kisah cinta Lya n Fain.. rasa cam istimewa sangat insan bernama Lya n Fain nih..
doa zura moga Lya n Fain akan kekal bahagia hingga ke syurga..amin..

Happy belated birhtday buat Asya.. moga jadik anak yang membanggakan papa n mama dia..

take care Lya..

rieda_ffya said...

wah...phone baru...samsung lagi tuh....best2..

Nyue said...

heheheh.....bahagia nya akk...wow hp samsung..bestnya...hehehehe

Dhiera nadhirah said...

wow.... best ye dapat hp baru! macam sedap je tengok dia makan lamb chop tu~

Dhiera nadhirah said...

wow.... best ye dapat hp baru! macam sedap je tengok dia makan lamb chop tu~

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

moon rasa sebak dan terharu baca entry nie...

besar sungguh pengorbanan en suami yer.. sanggup bersabar dengan dugaan..

selamat hari lahir moon ucapkan..semoga kalian sentiasa gembira bersama :)

Qhaifa Nur said...

susah senang bersama LYA...
sokongan suami/anak kekuatan LYA kini..

are_lin@yu said...

penuh suka duka pahit mahit cerita dear..moga bahagia hingga ke akhirnya ya ;-)

♥MAMASYAZA♥ said...

mmg kita akan rasa happy kalau berjaya happykan org lain kan, tambah2 org yg kita syg. wow bestnye fain dpt tipon baru

kayyana said...

touchingnye bc ucapan awak ni lya.. pengorbanan seorang suami.. sesungguhnya fain bersama awak kerana Allah SWT..=)

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

semoga korang bahagia selamanya...

amin....

Mrs Velentine said...

dpat hp....yeah..mesti dia suka

Fieza79 said...

sesungguh nya fieza sgt tersentuh..

hepy besday to fain..moga dikurnia kan kesihatan yg berpanjangan dn murah rezki..amin

kinara kinatara said...

terharu sangat kak..meleleh air mata..:)

adakah lagi lelaki macam suami akak:)

ieda said...

touching !

eMMe said...

Lya, jodoh kamu dengan dia.. syukur la.. moga bahagia ke akhir hayat..
take care!

Rasp said...

sungguh suci dan ikhlas kasih sayang both of you sis....

and semoga both of you plus asya berbahgia hingga akhir hayat....

Chekgu Azrine said...

sedihnya baca..semoga berbahgia ye frend!!

mama_umar_maryam said...

Allahuakbar..semoga jodoh kekal hingga ke syurga..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wowwwwwwww bestnye hadiah tue...

mummY daniSha said...

terharunye baca...beruntung lya dapat huby mcm fain...susah dan senang bersama..

Cik Nur said...

mahu sini, hilang segala serabut kerja bila tgk senyuman asya..!

buah hati cinta pengarang jantung dan segala2nya bagi Lya dan suami.. :)

semoga dipanjangkan usia ya..
bukan senang mahu cari org yg sanggup susah dan senang bersama kitakan Lya..

Awak wanita yg bertuah..!

Kesuma Angsana said...

nice sharing ler... apapun KA doakan yg terbaik for u ye

Cik Siti said...

wah..bahagianya...so sweet...

Salina@IbuAqil said...

Happy Birthday buat insan yg bertuah kerana memiliki insan2 instimewa dlm hidupnya..
Lya & Asya.. ;)
Semoga dipanjangkan umur & dimurahkan rezeki..
Amin!!!!!!!! ;D

fiqkbe said...

so sweet sis & hubby ;) pasni xpyh jerit2 lg masa call hubby ;D

Haryati Faizal said...

alhamdulillah...
beshkan bila dpt membahagiakan org yg kita syg...

Chic Na said...

knp muka asya tu mcm nak nangis je (pict 3). hehe..

wpun mcm2 dugaan, Alhamdulillah sampai sekarang lya sekeluarga terus bahagia & InshaAllah sampai bila2. :)

MamaBalqis&Faiha@ZaJ said...

Lama x menyinggah di sini....x terucap kata tp lya adalah insan yg bertuah...dlm tabah mghadapi dugaan sakit....disisi yg lain lya dapat insan2 yg cukup menyayangi dan membahagiakn lya.

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam lya...
sweetnye lya ni..
Bertuah fain kerana Isterinye Lya..
Beruah Lya Kerana suaminya Fain..
Bertuah asya kerana mama & papa dia adelah lya& fain.

Semoga allah makbulkan doamu syg..

amin :)

kasihredha said...

Bestnya..sure suami happy kan.
Pengalaman Hidup lya Sungguh hebat...sure lya org yg hebat, sb Allah cuma akan mguji org2 yg disayangi.

Miza Yusof said...

Terharunya baca kisah cinta akak dengan suami :') Sangat-sangat menyentuh hati dan perasaan :)

Misz Mieza said...

Happy tengok kebahagiaan awak sekeluarga.. Semoga senantiasa berada di bawah lindungan & kasih sayangnya.. InshaAllah..

Eh Lya, ada gambar kita kat asrama ? Time bila tu ekk? Tak ingat langsung dah.. Nanti post kat blog tau? Pastu jangan lupa roger saya.. Boleh saya cilok wat memori.. Hehe.. =)

Cikgu Ma said...

moga dirahmati Allah ^_^

Liza said...

Moga hububngan Lya dan suami bahagia selamanya. Selamat ulang thn perkahwinan..

Gieyana said...

Bestnyer celebrate mkn western..sy suka gk celebrate cmni walaupn kecil2an kan...:-)

IntaNBerliaN said...

seronok baca entry ni... nmpak sgt happy family.. :-)

♥fatenn meera♥ said...

kak lya, i'm crying..huhu..sesungguhnya akak lah org bertuah kerana memiliki abg fain..susah nak dapat lelaki macam ni skrg kak..saya dah lama follow akak..just silent reader..

sal ya said...

siapa lagi tempat kita nak bergantung kalau tak suami kan?

Kunang-Kunang said...

Happy birthday pada asya dan fain. Semoga dikurniakan Allah segala keberkatan dalam menjalani hidup.

Yatie MS said...

jealous dgn lya... dapat suami yg betul2 menyayangi dan menjaga lya tak kira apa keadaan lya tika tu... hebat betul cintanya terhadap lya... harap2 suami akak dan juga suami2 yang lain pun camtu jugak... aminnnnn....

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Nampak sedap papa Asya makan.. :)

Happy Belated B'day buat Asya..moga membesar dengan sihat menjadi anak yang solehah & cemerlang dunia akhirat..

Deqla manjew said...

Tacing giler deqla baca...betol tu just ingat sweet moment je k..yg sedeh2 xmo la ingat...deqla doakan moga lya sentiasa bahagia bersama fain dan asya..mmg hepi dpt hepikan org yg kite syg...deqla tumpang hepi sama! hihi

Nens Collection said...

owhh..sweetnyer lya..mest fain suka bangat dpt phone baru..hehe
semoga cinta lya hingg syurga..aminn

neni suka plak petikan dr ustz.azhar tu..hehe..setuju!

lya..gambar neni biasa neni edit kt photoscape ajek..suka buat gambar ala2 gittu.." cinema " die punyer mod gambar tu..

wan nurul hezrina said...

nurulpun ngah kumpul wit nak beli tuk hubby hp..hehe..banyakkan jasa fain,..sayang kat isteri tercinta..banyak yang kamu lalui bersama..sedih dah terharu baca entry nie..

ct rahani said...

tetiba rasa sayu lak baca note utk dia tuh.. syukur lya dikurniakan suami yg sgt2 baik macam fain nih.. semoga lya n fain kekal bahagia hingga ke syurga.. amin..

Kella said...

syahdunya...
tidak terluah dek perkataan...
:')

intan_blur said...

happy bfday utk suami..tsentuh bc coretan tuh..
smoga kalian sntiasa dirhmati

dya bunga said...

happpy belated bufday utk husband lya..:)

PinkUmmi said...

tabik spring

Che Rosliza Che mat said...

Happy Cr tengok kebahagiaan lya...Semoga kekal hingga akhir hayat..

Cik Aini said...

insyaallah..moga bahagia stiasa jd milik awk selamanya LYA..amin :)

9n0L4 said...

moge Allah menjage kasih sayang kalian. :)

Dayana Bahar said...

Semoga korang bhgia hingga ke akhir hyt....

C'Jai said...

Sanah helwah untuk fain..moga bahagia bersama lya dan asya...:-)