Tuesday, February 19, 2013

Tercipta Untukku

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuat ku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
Yang tak mampu kuungkapkan
Kepada dirimu

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku

Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu
Sepanjang hidupku

Aku ingin engkau slalu
Hadir dan temani aku
Disetiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku

Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh ragaku
Ku ingin kau tau
Kuslalu milikmu
Yang mencintaimu

Wahh.. agak jiwang entri saya hari ni. Lagu Tercipta Unttukku amat memberi maksud yang mendalam buat saya. Sebab bait-bait lagu ni amat menyentuh hati saya. Lagu inilah yang saya ter-dengar sewaktu kelahiran  asya. Tiap kali dengar lagu ni, mesti air mata menitis.. Sebab liriknya amat kuat & amat kena dengan apa yang saya lalui waktu tu.. Saat hampir kehilangan asya.. tapi kuasa Allah swt... Asya tetap tercipta untuk saya. Dan ada satu lagi lagu selepas sedar koma dulu, saya suka dengar lagu  "Ruang Rindu-Letto", pon seakan mengambar situasi saya waktu tu yang menharapkan kehadiran asya. Tiap kali saya pasang lagu tu, mesti dapat respon dari asya, iaitu tendangan dari dalam perut.


Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

44 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

sweets~

Nurulhuda Abdul Latip said...

Sweet sangat lya!!

Nad MamaZN said...

Huhu
Lagu feveret saya jugak tu
:)

Nens Collection said...

nens suka tgk cara lya didik asya..bagus sgt dan penyabar..rs nk mintak tips je dr lya..sbb nens ni panas skit tau..kalo nens leh sabar 5 minit,hubby nens 10 minit..huhu..naseb la hubby nens ni sabar jgak orgnyer..huhu

syawalsimpsons said...

mmg penuh makna..

Bintu.Zulkiffli said...

Saya pun suka lagu ruang rindu ^^ Best2...

Comellah mama asya & asya... Saya doakan kebahagiaan akak sekeluarga.. Biarpun saya belum berkahwin tetapi saya tersentuh membaca setiap post akak berkenaan keluarga... terutamanya tentang asya yang kian membesar...

Asya sangat bertuah kerana ibu bapa dia sangat sayangkan dia ^^

Kakzakie said...

Begitulah kebesaran dan kekuasaan Allah yg tidak ada tolok bandingnya Lya. Syukur moga terus mendapat limpahan kasih berpanjangan...

lieyalatif said...

sweet n touching la lya...takpe2, lieya paham perasaan lya heheheeheh....

kemain manje asya dlm pelukan mama die yeak.....

LydSunshine said...

Sekarang ni kalau Asya dengar lagu ruang rindu tu dia ada respon tak? Saya selalu nak tau, kalo lagu yang selalu kita dengarkan kepada anak masa dia dlm kandungan, bila dia dah lahir dia kenal tak lagu tu.

Nyue said...

wahhhh..kasih syg seorg ibu terhadap anaknye..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam lya..
huhu..sentimental btl entri ni...
terkesan& terharu..terjiwang pun ade :p
ila turn asya yg bc,mesti dia lg terharu..
you such a great mother lya.. 
Alhamdulillah..

are_lin@yu said...

jelas nampak kasih sayang yg terbina..betuah asya ;)

Deqla manjew said...

terharunye tgk ksh syg antara lya dan asya.. sweet sgt tau... suka lagi ni..besttt...=)

Qhaifa Nur said...

perasaan Lya dengan akak tak jauh beza..punyai sorang saja gegurl..itulah tempat curahan rasa..teman berborak juga

lelamaisara said...

cantiknye gambar dalam n3 ni..suke lak tgoknye.....:)

fiqkbe said...

huhuhu touching lak bca entri jiwang ni :P

N.Aima K said...

suka lagu tu...!sob !sob

Imah Dinor said...

alhamdulillah kita sama2 dpt merasai kekuasaannya....

Nafira usof said...

tersentuh plak hati ini..:)

moga Lya n Asya terus kuat untuk memberi kekuatan antara satu sama lain..

Asya dah sihat?

Take care lya~

diana said...

menyentuih hati lirik nya...:)

Puan Mimi said...

sweetnya gambar2 tu.. pose yg sangat2 menarik.. teringin nak bergambar macam tu dengan mykids

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

so sweet!!!

Mrs Velentine said...

sweetnya kamu dua beranak

Haryati Faizal said...

alhamdulillah... syukur dgn setiap kurniaan Allah...

Chic Na said...

suka lagu ni. :)

Cik Aini said...

comel!
moga bahagia selalu Lya :)

Hamizah said...

ur life banyak memberi inspirasi...buat saya lbh bersyukur dan mengahargai hidup di samping kluarga

el said...

lya..tudung yg lya pakai tu
dia asing ke..tudung n inner..or mmg sekali :)

ieda immi said...

ekkeke memang jiwang lya ! .. ;)

Cik Nur said...

sesuai setiap bait lirik dengan gambar...

:)

D Yatie said...

lagu itu juga memberi makna yang sangat besar buat saya sebab dari encik suami untuk saya.. hehe.. <3

Puan Kutu said...

anak adalah anugerah terindah yg tercipta utk kita..:)

fieda said...

sebak plk tgk gambar ni..betapa eratnya kasih sayang antara ibu dan anak..

QasehnyaRania said...

cantik pic ni lya..
semoga kasih sayang mama dan anak berpanjangan.amin

LiLy @ MaMaQiStInA said...

So Sweet..Anak..permata yang tak ternilai..merekalah segalanye...

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

cntiknya gambar2 ni!:)

QA's ~ mamapapa said...

Slam, LYa..rsanya dh lama sgt xjenguk blog Lya..cantik gambar2 dlm entry ni..ehehe!!klau anak2 akak..lagu yg dorang suka dgr waktu dlm perut..lagu yg sama jgk dog suka layan sampai besar :)

aimi adilah said...

walaupun sy xd anak.. tp sy dpt rse ati akk ketika asya sakit...

keep strong k =)

mama said...

ehem..lagu ni jiwang habis..sob2..

wan nurul hezrina abd halim said...

suka=)

mama aryan said...

sangat comel dua beranak nih..

sal ya said...

siapa lagi yg mampu ubati hati kita yg walang kalau bkn anak2.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sweet sgt pic asya n lya..kasih sayang ibu untuk anak...tersentuh hati nengok

9n0L4 said...

mesti asya pun dgr mase tu kan lya. ;)