Monday, May 13, 2013

Ya Latiffu Ya Kahfi

 Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Salam Isnin semua ! Saya tak tau nak citer pasal ape. Tapi saya taip je apa yang terlintas sekarang ni. Mulanya nak up entri sport day asya.. Tapi, ada banyak pic lagi nak kena resize.. Biasalah saya, pic peseng tuler pon sampai snap berpuluh-puluh kali. Nok wak gane, bagaikan satu kepuasan snap2 pic anak ni. Terapi buat diri saya juga. Pastu nak up entri gi Kuala Terengganu last week pon, pic x transfer lagi. Lening, masa 24 jam cam tak cukup je. Aihhh.

2011
Asya yang copy paste hidung papa dia..
Ngeh..ngeh..ngeh

Nak stori sikit berkaitan asya. Sebenarnya stori buat diri sendiri juga & buat asya baca bila dewasa nanti.Insyallah, moga dipanjangkan umur. Amin..Amin.. Berkaitan kesihatan asya, ni lah satu perkara yang melemahkan jiwa raga saya. Hingga sekarang mamapapa masih berusaha untuk merawati asya, x kira cara moden atau kuno, asal tak langgar hukum Allah Swt. Mama happy bila tengok asya sihat & ceria. Macam hari sport day asya aritu, suka mama tengok asya bersemangat. Mula-mula bimbang gak takut dia sakit. Tapi alhamdulillah, dia ok je.. Dan dia boleh buat semua yang kanak-kanak lain buat. Cuma satu perkara yang buat mama susah hati, dalam keadaan asya sihat walafiat, tiba-tiba sakit teruk... dan tiba-tiba sihat. Mama susah hati dengan keadaan asya ni. Tapi mama tahu anak mama ni memang kuat sangat! Tuhan kurniakan kesihatan yang baik untuk mama kebelakangan ni ada hikmahnya, rupanya mama perlu menjaga asya. Memang kebelakangan ni, asya kerap jugak tak sihat. Tapi mamapapa dah buat yang terbaik untuk merawat asya. Lepas ni, asya kena jumpa 2 pakar lagi.. Bulan 6 & 8. Tak pe la sayang.... macam yang asya kata.. Bila sakit, tarik nafas perlahan-lahan & hembus sambil dalam hati menyebut " Ya Latiff..Ya Latiff"..

## Dengan izin Allah perbanyakkan membaca Zikir Ya Latiff sebagai penawar perbagai penyakit atau terkena sihir##

Ditaip : 12.05.13 @11.33pm

 Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

51 comments:

mamaRIFQY said...

asya baby dan anak yang kuat lya ! percayalah ! asya mesti boleh bertahan sampai bila2 demi mamapapa die...amin

inazamri said...

maaf lya,akak lama tak jengah ke sini so byk terlepas cerita.Asya sakit apa?

~aSHa~ said...

rindu saat mrk masih kecik kan kan..

Cik Nur™ said...

pandai asya.. :)

Nur doakan Asya sentiasa sihat dan sentiasa berada dalam lindunganNYA..

sebagai ibu, Lya jgn henti doa yg terbaik buat dia. Ingt Lya, Allah sentiasa dalam sangkaan kita.

Maka wajiblah kita bersangka baik, moga semuanya akan menjadi baik... jgn biarkan syaitan amik kesempatan atas kelemahan kita..

apapun, Kita ada ALLAH...

mama lieyna said...

Allah.. sakit pun ujian Allah.. moga asya n lya kuat hadapinya...

Anak2 eina pun copypaste hidung bapak diorang, hehe..

Khai♥Rin : anies said...

insya allah..asya akan sihat dan ceria sentiasa..
aminnnnn

Nad MamaZN said...

Thumbelina yg sgt comel
Penyeri keluarga suka dan duka
Moga trus dilindungi Allah
Dikurniakan kesihatan yg baik dan ceria selalu
Sabar byk2 k lya n hubby

Rosmiza Ali said...

Asya sakit apa Lya?

Kakzakie said...

Penawar segala duka Asya ni kan Lya. Moga terus diberi kesihatan yg terbaik...

dhiera said...

semoga asya sentiasa diberi kesihatan yang baik~

lia said...

akak pon kalau tgh sakit, selalu baca Ya Latiff & doa nabi yunus...

ieda immi said...

bagusnya asya ingat semua tuu ye ..
sabar lah ye lya .. bila lya sabar , asya akan kuat juga ..

insyaallah setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya , kalau lya x kuat mana biasa lya bersama asya skrg kan .. ( aisyyy dah macam filem indoo lakk ekke )

amirah said...

harapnya lya dan asya sihat2 je la ye..siannya kalau si kecik kita sakit kan. rasa mcm nak transfer je sakitnya pd kita. auntie amie doakan asya sihat2 aje..aminn

mama aryan said...

salam lya...

akak doakan moga asya diberi kesihatan yg baik,bagus asya pandai berzikir mcm tu,mmg anak yg baik lah asya ni

Z ie said...

insyaa Allah zikir yang menyingkir segala kelmahan..

syawalsimpsons said...

geram tgk asay time tecik, cumill sangat

Qhaifa Nur said...

moga asya sentiasa dirahmati Lya...

Deqla Manjew said...

kagum dgn semangat asya.. in shaa Allah dear, krn semangat asya tu la dia bisa bertahan hingga sekrg..mudah2an kekal semangat tu dlm dirinya.. deqla doakan moga asya sentiasa sihat dan ceria di samping lya sekeluarga ye..

Rasp said...

iye lah sis..
bila anak2 kita sakit...
kita lah yg risaukan...
ikhtiar pelbagai cara...
asal tak lari dari landasan islam...

aunty doakan smoga asya sihat sentiasa ye sayang....

nea lopah said...

betul tu..kdg2 nk bt n3 tu tergendala sebab nk resize gambar, nk pilih gambar, touch up2 lagi. hehehe

Fiza Rahman said...

Smoga asya biberi kekuatan dan semangat yg tinggi utk melawan penyakit yg datang. Dan smoga sihat2 selalu ya.

Haryati Faizal said...

asya sakit pe lya??? byk kali lya citer tp rsnye lya tak citer pun sakit pe....

Ibu Lala said...

Asya kenapa. Asya ok ke. Risau pulak dengar. Hope everything will fine.

Cho Zila said...

hanya Allah yang maha penyembuhkan.. berdoa hanya padaNya... moga Asya baik2jer...

kayyana said...

semoga asya sentiasa sihat dan aktif.. biar mama pun happy kan..

wan nurul hezrina abd halim said...

banyakkan zikir2 yang banyak sungguh khasiatnya..hidung papa=)cumil sungguh asya

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

olo tomei la asya ni...asya sentiasa ceria...auntie doakan asya sentiasa sihat k...

Allene said...

lin baca zikir ya latiff masa tidurkan hafidh... tp tak thu la berapa bnyk. baca sampai penat... =)

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

what happened to your doter? result dah tahu ker???sorry la lama x terjah belog

rinduan citarasa said...

in shaa Allah dgn iziNya.
ikhtiar tanpa jemu pasti DIA mendengar

ANIM said...

sentiasa ingat, Allah bersama kita. ingat DIA waktu kita susah dan waktu senang...
moga asya terus membesar dengan sihat

rohayu osman said...

mudah2an... semoga asya dan mama senantiasa sihat walafiat untuk papa...

Chekgu Azrine said...

Comei.asya...semoga trs aktif gini ye asya

Ummi Iman said...

Semoga Asya diberikan kesihatan dan kekuatan oleh Allah. Take care.

Amanina Mads said...

asya dh pandai.. nanti dia mesti selalu igt pesan lya :)

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

begitulah hendaknya...doa ibu sentiasa mengiringi anak2 setiap masa disamping berzikir...jangan pernah mengeluh dalam situasi ini...

takut nanti aura negatif singgah keanak..apa yang keluar dari mulut ibu itu sebagai satu doa...sentiasa berfikiran positif..

Che Rosliza Che Mat said...

Asya budak yg sangat kuat....bila nok jumpa asya ya...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam Lya..
InsyaAallah..semoga asya,lya & fain diberikan kesihatan yg baik oleh allah ta'ala..
bersabarlah dgn setiap dugaan yg menimpa..

you are super great mom :)

teruskan berzikir :)

Orked said...

anti doakan asya sihat2 selalu..

are_lin@yu said...

moga tak da pa2 dgn kesihatan asya ya...

shark said...

ank segalanya, semoga ank kite sentiasa dilindungi Allah s.w.t :)

iietamalek said...

sabar yer..

usaha untuk mengubati itu mesti ade.

semoga asya sihat...

Fifi Nadhrah said...

moge asya makin sihat..

inshaAllah.. doa adelah senjate paling kuat untuk kite orang islam.. same2 kite doakan asya ye..

Ain Dzaya said...

semoga asya terus kuat dan sihat..supaya dapat hidup ceria seperti kanak2 lain..

Ain Dzaya said...

semoga asya terus kuat dan sihat..supaya dapat hidup ceria seperti kanak2 lain..

Ain Dzaya said...

semoga asya terus kuat dan sihat..supaya dapat hidup ceria seperti kanak2 lain..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Moga Asya sentiasa dibawah lindunganNya...

Cinta Misteri said...

aunty CiM doakan asya membesar dgn sihat. asya ank yg kuat, strong girl sgt, kecil2 dh tahu bgaimna nk melawan rasa sakit. proud of u.

9n0L4 said...

asya mesti kuat punye mcm mama die. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

semoga asya sentiasa sihat dan ceria selalu...anak harta dunia akhirat yg xder nilainya

deq's qienz said...

Ya Latif maksudnya Yang Maha Melembutkan..kalo dihembuskan di umbun anak..insha Allah lembut hati dan budi pkertinya dia..hehee