Wednesday, June 5, 2013

School Holiday : Mini Piknik @ Pantai Chendor

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Selamat pagi semua ! Semalam saya MC sebab kurang sihat. Disamping berehat kat rumah, saya ambik peluang BW. Alhamdulillah, rasanya semua dah terjah... harap-harap xde yang tertinggal. Disamping tu, ambik peluang draft entri. Sempena cuti sekolah ni, saya tak de bawa asya kemana-mana pon, sebab saya sendiri bz dengan kerja. Nak cuti pon payah. Rasa gak sedih & kesian kat asya sebab x dapat bawak dia kemana-mana. Satu lagi sebab saya & asya sendiri kurang sihat, jadi tak berapa bagus kot jalan jauh. Takpe la, sampai masa nanti mama bawak asya jalan ke tempat-tempat impian asya . Kata asya dia nak kutip stoberi...maknanya kat CAMERON HIGHLAND la tu. Satu lagi tempat yang dia nak pergi sangat LEGOLAND.. Siap ada tabung untuk ke LEGOLAND tu. Mama kata, tiket LEGOLAND mahal sangat, kalo nak pegi asya kena kumpul duit. Jadi pantang ada syiling atau orang bagi memang dia masuk tabung. Secara tak langsung dah melatih asya untuk menabung & saya nampak ianya sebagai satu usaha asya nak mencapai impiannya. Mama bangga dengan asya ! Tapi, sempena cuti sekolah ni sempat la bawak dia piknik kat pantai dan bawa dia tengok wayang citer EPIC. So hari ni nak story aktiviti berpiknik, iaitu aktiviti pertama asya sewaktu cuti sekolah.

24.05.2013 @ Pantai Chendor

Piknik kali ni bersama family in law, iaitu MIL , family adik Fain & anak sedara Fain.
Kami bertolak ke pantai selepas solat Jumaat. Sampai je terus cari port. Ni memang port febret saya sebab ada buai tayar tu. Budak-budak suka main..

Menu piknik disediakan oleh mak mertua & adik ipar saya.
Saya.... tukang ngapppp je.. Hehehe. Bertuah punye nantu!

Yang paling best, ayam BBq.
Memang sedap!

Perapan ayam bakar dari mak mertua saya. Siyes...memag sedap rempah homemade ni.Dulu  buat BBQ dengan geng2 ofis pon mak mertua yang buatkan rempahnya.
Memang ofismate saya puji, rempah MIL saya memang sedap.


Mee Kari lak adik Fain yang buat.
Kuah kari memang kawwww lah


Sementara cuaca teduh layan anak-anak kecik main pasir dulu


Dan pic mama & asya ni spontan.. Anak sedara main snap-snap.
Kebetulan kena tangkapan yang molep plok

Aksi comel asya..
main lompat-lompat

TIBA-TIBA

Hujan ponnnnn turun....
Lari laju-laju.. Selamatkan budak-budak letak dalam kete

Mujur ada payung, leh halang daripada terkena ayam yang sedang dibakar tu.
Dah la nak hidupkan bara api susoh bebenor

Duduk la dalam kete sampai hujan serik.
Hehehe

Berhenti je hujan... terus berlari menuju ke pantai.

Suka sangat dia leh berendam dalam air

Papa & asya tengok apa ntah time ni

Asya buli papa. yeahhhh!

Apa lah yang happy sangat 2 beranak ni?

Puas berendam... main pasir

Time main molek..molek je..
Kalo time gaduh... mula la berperang habisan

Asya comel..
tapi, mama sayu sokmo tengok muka asya

My Cute Little Girl 

Chenta HATI saya...
keh..keh..keh.... selalu hensem di HATI saya

Yeaaayyyy!!!!!
Dah puas berendam... kita balik dulu !!!!!!!!!!!

**huhu,,,tersilap scheduled entri zati & din nikah hari ni...esok publish semula ye**

Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

35 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

wahhh....

deq's qienz said...

bestnya dapat gi piknik ramai² kan..yg plg pntig anak hapi..itu tujuan sbenaq kalo kite gi jenjalan :)

nuha ahmad said...

alahai mama ngan asya sama comel hihi baju pic last tu kelass tawww hehe

Acik Erna said...

assalam LYa..asya memang anak yang comel..kenapa ibunya sayu tengok muka anak yang comel dan bijak ni

syawalsimpsons said...

nampak seronok sgt dua beranak tu yee

Khai♥Rin : anies said...

alamak! ni yg rs nk berpicnic jg niii

Nad MamaZN said...

Comey jek asya ni ;)
Zakwan pun cuti ni tak kemana2 ksian plak ke dia huhu

amirah said...

bagusnya kalau asya pandai menabung liya..lama2 nnti dia dah terbiasa la kan...nak wat camtu gakla untuk ahmad

Sidratul Muntaha said...

to put smile in kids face same goes to put smile in our heart..
mmg seronok klu dapat membahagiakan anak2..
haih..
aku bila ntah nk bwk budak2 tu berjln
bz kenduri dah 3 minggu
lps tu sakit
minggu ni nak buat tester kuih raya plak
huhuh
xkeje lebih..
duit mkn and belanja budak2 xde plak..
hihiihh

Tina Othman said...

Bestnya g piknik

Tgk ayam perap tu menariknya perapan dia, nak resepi boleh

Bahrain Ramlan said...

wah..bestnya cuti skolah pg berpiknik...aku tak ada g mana2x..dalam rumah je..haha

Masya said...

nanti kongsikanlah resepi perapan tu.. sy selalu pakai bwg putih, bwg merah.. sos bbq saja huhuhuhu

Nafira usof said...

Terengganu memang best!!
kat mana2 aje ade pantai yang best~
rindunyeeee.

izan mama mia said...

mandi laut lepas hujan mmg best..teruja tgk keseronokan asha..

ct rahani said...

tu la untung duk ganukan lya.. byk pantai cantik2.. x tau nk ke mana tuju je ke pantai.. mesti sonok.. hehe..

comel je pics lya ngan asya tuh.. dua2 comel.. :)

Orked said...

wahhhhh!! besnya asya piknik

byk btl makanan

Tuan Juhaida said...

Comel asya.bestnya berpiknik n main pantai.terliur plak dgn ayam bbq tu.sweet sgt pic candid asya n mama hihi

Yumida Huda said...

sronoknye asya
bez picnic mcm ni kan
lama dh x berpiknik
jauh pulak tu dri sanak saudara
merantau d tmpt org

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam LYA..
Waduh pantai...
ade bbq ayam pulak. dgn mee kari..dgn org2 tersayang...
mmg pakej lengkap.. hihi..
so sweet asya..suka pantai ye..;)
bagus lya..didik asya menabung dari kecil..

patut le cari entri nk komen takdo..ehehe..takpe2 tunggu esok..

*berderet komen lya masuk..tenkiu tau sudi terjah semula entri2 lama.. hihi..mmg ada entri yg cma disable komen.. saje utk cuci mate je..huhuh*

Syima ~Mama Kyra~ said...

Nmpk perapan bbq tu mengiurkan..sonok betul asya berendam :)

Sayangku Zie said...

Pndai dia menbung yerr
seronok piknik mcm ni...

eita said...

seronok kan...

dah lama tak berpiknik macam ni

Amanina Mads said...

bestnya..happy family :)

Mimi Azirah said...

Metiahnye...seronokkan berpiknik dgn fmly...sy nih pun dh lme xbwk ank ank jln2...bz

Cho Zila said...

inilah xtvt yang akak teringin buat tapi tak terbuat2.. entah bilaler gamaknyer... pergi piknikni kena ramai2kan baruler bestkan..

Kakzakie said...

Kalau di pantai timur pantai dia memang cantik-cantik Lya. Untung siapa yg tinggal di sana.

intanfirdaus247 said...

seronok asya..hehe..yang perapan ayam bakar memang nampak sangat sedap...:)

LiYa HaNiF :: said...

hehehe nak resipi perapan ayam tu hehe... cam sedap je.. :)

Deqla Manjew said...

wahh syoknye... sedap smua menu yg ada..biasanya kalo hujan blk je.. tp sanggup ye tunggu smpai habis hujan pas tu sambung blk..mesti x puas lagi sbb lom berendam kan...hihi..

dya bunga said...

dya pun nk minta resepi perapan ayam tu..nampak sedap..hehe

dya bunga said...

dya pun nk minta resepi perapan ayam tu..nampak sedap..hehe

Haryati Faizal said...

Seronok tgk anak2 hepi kan lya

Lynda Che Lah said...

Lya..ayam bakar menarik..tgk ada yang minta share resepi perapan..pls tolong share :)
baru lah sempat menjenguk Lya...Rindu :)

mama aryan said...

seronoknya dapt piknik ramai2 macam ni kan

wan nurul hezrina abd halim said...

perghhh perapan ayam bakar kemain sedaplagi tgk ingat ayam masak sambal tadi.hehe