Friday, December 6, 2013

Tolong Isytihar Darurat ! Seluruh Kemaman Dilanda Banjir Besar 2013


Update Express








Keadaan di Kemaman amat kritikal. Seluruh Kemaman bagaikan lautan. 
Bekalan elektrik, air, makanan terputus. Bantuan yang sampai amat terhad.
Mohon bantuan cepat tiba di Kemaman

78 comments:

Zie Fauzi said...

Ya Allah...teruknya... banyakkan bersabar ye.... berdoa supaya keadaan ni cepat la beransur baik... jangan keselamatan diri dan family baik2 k...

syawalsimpsons said...

bersabar la lya....sue doa moga semua selamat...amiiinnn

Nafira usof said...

Ya Allah.. dasyatnye.
moga semua mangsa dlm keadaan selamat. sabar banyak2 yer Lya. bantuan memang ade. cuma sukar untuk dihantar kepada mangsa2 banjir.

sedih sangat tengok keadaan dlm gambar tuh.
Moga semua tabah hadapi dugaan~

~aYu~ said...

ya Allah... sedih melihatnya. moga tabah menghadapi dugaanNya. kami di sini mendoakan kesejahteraan mereka di sana dan moga musibah banjir segera surut. amin...

munna said...

Ya Allah....dah mcm kat Kuantan... Semoga keadaan kembali pulih dgn cepat

LydSunshine said...

lya, bertabahlah.... tak sangka jadi sebesar ni banjir tu. ramai yg tak sempat nak selamatkan apa2. sebab tak sangka. lya, saya doakan lya selamat. kuatkan diri ye. jaga diri baik2.

Alin Marlini said...

berat mata memandang berat lagi bahu memikul...

Zee Suhaini said...

sabar yer LYA..turit smpati ngan nasib yang meninpa..moga sumernya selamat..hilang harta benda takpe boleh diganti walaupon perit janji orang yang kita sayang selamat..
akan cuba sedaya yang termampu..

Masya said...

ya aallah teruknya.... tak terbayang kalau tengah hadaapi.. sabar yer lya..

cikji said...

Subhanallah,semoga mereka diberikan kesabaran dan keadaan akan pulih seperti sedia kala.

berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul :(

joeayu said...

Teruk jugak di Kemaman. Tumpang simpati LYA. Semoga bantuan sampai dengan cepat.

IntaNBerliaN said...

Ya Allah Ya Tuhanku... sedih saya tengok.. Moga Tuhan permudahkan segalanya...

izan mama mia said...

Ya Allah...dasyatnya...mg lya dan keluarga selamat dan buat semua..yg jadi magsa...mg banjir cpt reda

Suria Lekatlekitgurl said...

semoga hujan berhenti & ada panas utk surutkan banjir & semoga proses penghantaran bantuan untuk mangsa2 banjir di percepatkan. tak payah nak timbang tapis bab2 bantuan ni.. sekarang sangat kritikal. hope pihak yang sepatutnya buat kerja.. buat kerja tanpa libatkan politik. Ini soal kemanusiaan. Semoga semua yang terlibat dalam banjir tabah & sabar dengan Ujian Allah & untuk lya & family jaga diri baik2...

harumankasehvee said...

semoga dipermudahkan urusan . insha allah , ramai yg akan memberi bantuan kemanusiaan ...

ANIM said...

sedihnya lya..
baru habis bicara tentang kuantan..
bersabar dik dengan musibah ini..
moga Allah permudahkan urusan semua yang terlibat

Qhaifa Nur said...

tak sangka Lya salah orang mangsa banjir...Ya Allah teruknya...banyakkan bersabar..tentu ada hikmah sebalik kejadian ini....

Kopiolimauice said...

sy pernah mengalami suasana banjir msa kt kedah thn 2010 mmng sediihhh bekalan makanan susah nk dpt, mesin ATM out of service, penginapan full..mmng merempat kt Masjid jitra je msa tu... smga Lya selamat bersama keluarga ek..take care ;)

Rozita said...

Ya Allah..kesian lya.. jaga diri n family ye..

mama aryan said...

Ya Allah teruknya lya, tak sangka seteruk ni,ingatkan dkt kuantan je yg teruk...moga segalanya dipermudahkan ye lya dan semoga banjir cepat surut

Ain Noraini said...

ya Allah terkata dan tak tahu nak komen apa...agar dipermudahkan segala urusan yg menghadapi kesulitan ketika banjir melanda..

Deqla Manjew said...

ya Allah... teroknye banjir.. smoga lya dan smua di sana tabah menghadapi ujian ni.. smoga smuanya kembali spt sedia kala..

p/s: jgn lupa baca entri di blog aima.. ada bantuan utk kamu lya..

Khamsi Abdullah said...

Sabarlah semua.. Ujian melanda sekadar menegur...kat Kelantan dulu selalu banjir, memang penat,lapar, terputus hubungan. Harap bersabarlah

amirah said...

lya semoga semuanya baik2 aje ye. doa saya supaya bantuan cepatla sampai...aduhaii..

Mummydearie said...

Aduhai, teruknya keadaan. Harap-harap bantuan datang dengan segera. Bersabarlah ya dengan ujian Tuhan. Tak terkata apa-apa walaupun hanya melihat sahaja.

::NureeN:: said...

Ya ALLAH...
mmg teruk banjir kali ni..
moga lya & keluaga tabah ya...
insyaALLAH, bantuan akan smpi secepat mungkin.. amin...

N.Aima K said...

take care lya. kami akan cuba tolong setakat yang kami mampu!

ummiross said...

Ya Allah lizz, memang banjir besar kan kali ni. Ummi doakan lizz dan semuanya selamat dan mendapat bantuan yang sepatutnya. Moga Allah SWT melindungi kalian semua.

Lynda Che Lah said...

AllahRabbi Lya..
Sabar dan tabah dengan dugaan maha hebat ini..Doa Lynda utk kamu sekeluarga..Semoga dipermudahkan segala urusan..dan dilindungi Ilahi

Cik Nur™ said...

sabar byk2 yea Lya..sedih betul tgk keadaan kemaman..teruk jugak yea banjir kali ni...

Kathy R'bain said...

sedih sangat...:'( moga tabah selalu..

Solehah Shamsuddin said...

Semoga banjir di sana cepat surut. Akak, take care ye. Jaga Asya elok2. Solehah akan cuba tolong sedaya mungkin untuk tolong semua mangsa banjir. Doakan semoga usaha ini berjaya ye.

Nazayiena Ayiena said...

Ya Allah,air sampai ke bumbung sudah,semoga bantuan dapat diberikan dgn segera kpd semua mangsa2 banjir.
Semoga Lya dan family tabah menghadapi ujian bencana ini.

BUNDA a.k.a KN said...

Assalam, Ya Allah teruknyer...mudah2an akan beransur pulih sikit waktu lagi...

saniah ahmad said...

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul, dari jauh seluruh rakyat berdoa agar saudara mara di sana dipermudahkan segala urusan, ameen

eika_jps said...

Lyafrina banyakkan bersabar yer...in shaa allah semua akan dipermudahkan dan akan seperti sediakala...

- said...

bersabarlah dlm menempuhi ujian..

moga bantuan cepat dihulurkan ke sana

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

ya allah memang kritikal...lya...
moga semuanyer kembali ok..

Amanina Mads said...

Ya Allah.. sedihnya tgk lya. harap2 semua penduduk selamat walaupun harta benda musnah

CT said...

dah lama x menulis bz agknya dgn banjir..mengemas rumah. xpe yg penting di dulukan..

aziekz said...

Semoga akak dan keluarga..selamat...dan bersabar dan tabah..

Puan Kutu said...

rumah lya terlibat banjir juga ke?harapnya sekarang semua dah ok..kami doakan yang terbaik buat semua di Kemamam dan tempat2 banjir lain

norhidana miswan said...

hrp2nyer lya n family selamat, tak dpt nk bayangkan mcmne kemaman skrg nih... lum kesempatan nk balik kerteh lg nih

mama lieyna said...

Ya Allah.... seramnye tengoook....tumpang simpati.. moga sekarang makin reda :(

Ujian Ilahi...

~ana~ said...

ya allah...semoga awak tabah menghadapi semua ini....takut rasa tgk gmbr tu...mmg betul2 lautan dah jadi nya..

ummiross said...

Lya..ummi doakan yang terbaik buat Lya sekeluarga, moga Allah permudahkan dan mengganti kehilangan dan kesusahan dengan pahala berganda dan rezeki yang baru,amin2x.

ummiross said...

Lya..ummi doakan yang terbaik buat Lya sekeluarga, sedih sangat baca n3 ni. Moga Allah menggantikan yang lebih baik atas kehilangan dan juga pahala berganda atas kesabaran.

Rosmiza Ali said...

Banjir dah surut kan Lya? Memang teruk jugak penangan banjir kali ni.. Umah kakak 100% barang letrik rosak.. Tinggal baju sebakul, yag lain semua kotor kena air banjir.. Air masuk dalam umah smpai 6 kaki.. Sedih dengar.. T_T
http://miezashaklee.blogspot.com

RedRose said...

Allah sis! besarnya dugaan yang menimpa. Doa kami rakyat Malaysia untuk bandar Kemaman dan kawasan2 yang senasib. sabar ye sis. walaupun tahu berat lagi bahu yang memikul...sabar jua penawarnya.

Solehah Shamsuddin said...

Akak, cmne banjir di tempat akak skrg?

ieda immi said...

salam dear ..
memang teruk sgt kali nie kan
huhuhu kesian dan sedih dgn apa yg menimpa ..

miss u so much ..
sorry sgt2 sbb x update hhuh
tq so much sbb sudi singgah blog akk tau .. ;)

Chic Na said...

Alhamdulillah semua dah berakhir..

Syazana Zainn said...

Ya Allah teruknya

Tak sangka seteruk ni

Kuatkan semangat ye awak

Lily@MamaZaraZareef said...

takziah lya..rumah lya pon terlibat ye..moga sabar dan tabah dgn dugaan Allah ni ye..semoga cpt2 suasana kembali reda, n lya dpt kembali ke rumah..kuatkan hati nak bersihkan balik sisa2 banjir tu nnti yel..T_T..saya kat kuantan ni ume bernsasib baik sbb duduk dlm pangkalan tentera..alhamdulillah tak terjejas dgn banjir dan ketiadaan api elektrik..hanya dpt tumpang simpati pada nasib rakan2 yg lain..=((((

ct shah said...

ya allah.teruknya kat sana.

sorry,baru blogwalking sini.salam takziah saya ucapkan.semoga tabah.i'm speechless.:-(

Ummi Hanie Fadzil said...

Salam, saya tumpang simpati.

Moga keadaan semakin pulih dlm masa terdekat

Cho Zila said...

akak doakan juga moga Lya dan keluarga dalam keadaan selamat.. tak dapat membayangkan betapa sukarnya masa inikan... moga Lya dan keluarga tabah menghadapinyer..

aTieYusof Family said...

Ya Allah Lya..
sedih sungguh tgk keadaan banjir di Kemaman ni...besar nya dugaan.. bersabar lah ...:(

Ema Johari said...

Ya ALLAH, habis semua tenggelam... sekrang gelombang kedua kan..jaga keselamatan tau Lya

Khai♥Rin : anies said...

semoga lya sekeluarga tabah menghadapi semua ujian ini...

Amanda Suria said...

Semoga keadaan kembali pulih seperti sediakala...SA simpati di atas musibah yang di alami...semoga tabah yer dear...

lelamaisara said...

Lya sekarang macam mane..sedih dengar berita kat sana...

lieyalatif said...

lya ape kabar....hope lya, asya n hubby sihat yek....

sedey tgk keadaan dan dugaan banjir yg lya tempuhi....hati tuhan ajek yg tahu tgk harta benda musnah kan lya....lya kuat yeak....in sha Allah ade hikmah disebaliknye....nanti bile dah keadaan dah okey, lya update la blog yeak....rindu nak bace cite lya sekeluarga.....

take care lya...

Love Umi said...

bykkan bersabar ye lya..umi tahu lya kuat utk hadapi semua ni...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam LYA..
Salam Takziah buat LYA sekeluarga diatas musibah yang melanda..

semoga banjir kilat surut.

eima said...

sedih sgt ... harap2 semua org kat sana selamat dan cukup mkn dan kesihatan terjamin .../
ingatkan banjir dan semakin surut rupanye gelombang ke 3 pulak ...


Seri Selaseh said...

semoga tabah hadapi semua dugaan ni ye

Rosidah Muhd said...

Salam lya..sepatunya mmg dah kena darurat..tapi ada pertikaian dari pihak atasan..mereka takut pada bayang2 tapi terlupa rakyat yang semakin tertindas di sini..sedih betul tengok..sampai sekarang masih berkesan di hati..

Seri Selaseh said...

kesian orang-orang kemaman. Lepas banjir nanti lagi bnyk dugaan nak kembali hidup macam asal. Tabah la ye orang-orang kemaman.

Seri Selaseh said...

kesian orang-orang kemaman. Lepas banjir nanti lagi bnyk dugaan nak kembali hidup macam asal. Tabah la ye orang-orang kemaman.

Deqla Manjew said...

assalamualaikum lya.. sihat?

Siti Asiah said...

salam Lya...lama xupdate blog, Lya sihat ke?

::NureeN:: said...

lama lya sepi...
nureen nak tgk keadaan lya n family... umah mcm mana lps banjir ri tue?

m.u.l.a.n said...

stay strong lya.. semua ketentuan Allah... kami pon tersangkut kat kuantan beberapa hari balik tengok mak, tok, tokki, aunty, uncle..semuanya pertama kali air naik kat rumah... rumah uncle pon total loss dah beberapa kali kat sg isap..

BUNDA a.k.a KN said...

Salam dari bunda...
Harap semua nya dah kembali pulih..

Syima ~Mama Kyra~ said...

Ya Allah berat sgguh dugaan ini..kemaman dkt dgn laut sbb tu banjir plg buruk..smg org2 kemaman tabah hadapi ujian dariNYA..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Semoga tiada lagi bencana yang sama berlaku..Inshaa Allah..

Che Rosliza Che Mat said...

Ya Allah....dah macam lautan...