Friday, August 15, 2014

Love Is Friendship

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

A friend is someone who understands your past,
believes in your future,
&
accept you just the way you're

Where you find true friendship
You will find true LOVE

16.08.2003 - 16.08.2014

Alhamdulillah, esok 11 tahun usia percintaan kita.
Terima kasih sahabat kerana hadir disaat diri ini terjatuh.
Terima kasih sahabat kerana terus teguh bediri disisi ini.
Terima kasih sahabat kerana terus bersabar dengan diri ini .
16.08.2003 akhirnya persahabatan menjadi cinta.
Mengenalinya pada saat diri ini tidak sempurna.

Aturan Allah SWT sungguh indah & terbaik buatku.
Jika bukan kerana lumpuh & berkerusi roda saat tu, mungkin kita saling tak mengenali.
Kini diri ini mula memahami, disebalik segala ujian perit dalam hidupku ini kerana Allah SWT ingin memberi seorang pelindung buat diriku. Terima kasih kerana terus menjadi sahabat saya dan bersabar sehingga saya mampu berjalan semula serta melamar (26.10.2006 sah sebagai isterinya) kerana ingin menjaga saya yang sakit. Walaupon dia mampu untuk memilih.. Tapi diri ini tetap menjadi pilihannya. Terima kasih sahabat terbaik ku kerana sudi menjagaku sebaiknya. Walau keadaan diri ini sering menguji dirimu, tapi dia terus setia disisi. Walaupon hidup bersamaku, seringkali menguji mu sahabat..Namun kau terus sabar & tabah menghadapi rintangan bersama. Terasa hilang segala kesakitan ini. Terima kasih juga kerana tidak putus asa mencari penawar untuk penyakitku.  Ya Allah, satukanlah hati kami selamanya & ketemukan kami semula di akhirat kelak.

**semua pic diatas sekitar tahun 2012-2013 .
Dah sah menjadi isteri kepada sahabat sejati saya**
Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

38 comments:

Aisy Nasiha said...

Haha... comella korang ni. Akak tgk muka tak berubah pun.. teruskan kegembiraan dan kebahagiaan korang ya. Smpai ke anak cucu dan ke syurga.. alhamdulillah

Fiza Rahman said...

Alhamdulillah. Selamat ulangtahun percintaan buat lya & hubby ☺

Zuraida Rahim said...

Tahniah Lya.. moga hubungan kalian kekal hingga ke syurga..

nuyui a.k.a miss YUI said...

sweet =)

Khai♥Rin : anies said...

HAPPY 11th ANNIVERSARY LYA & FAIN!!

ieda immi said...

salam dear ..
huhuhu rindunyeeee
insyaallah kembali berblog

lya , sweet both of u !
insyaallah semoga sentiasa bahagia , dilindungi allah dan didalam baraqah oleh allah swt .. aminnnn

Adinda Baizura Mazlan said...

Blogwalked!

http://cerita-adindabaizuramazlan.blogspot.com/

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Lya..trsentuh hati kak atie membaca coretan ini.Semoga kebahgiaan korang hingga ke Jannah.Aaminnn

LydSunshine said...

;) sweet sngt. happy anniversary percintaan.

Myra Jay said...

Sweet...

Korang memang couple yang awesome..

Susah senang bersama selamanya :D

salwana nordin @ che'wa said...

alhamdulillah..semoga kekal hingga ke syurga..amin :)

Nor said...

Semoga berbahagia hingga ke jannah... sweet couple.

::NureeN:: said...

moga kekal bahagia hingga ke jannah, amin...
sahabat sejati, segala mslh kongsi bersama, tiada rahsia kan.. kita sama lya :)

amirah said...

wow...sweet...happy friendship day..

Chekgu Azrine said...

semoga berkekalan hendaknya

Falsya said...

sedih pulak falsya bile baca..disaat kite diuji oleh Allah, ketika itu la kite tau hati budi pasangan kite..alhamdulillah, lya dpt jodoh yg terbaik dari-NYA..semoga hubungan lya and hubby akan kekal hingga ke jannah..amin3..

Mummydearie said...

Indahnya kenangan. Seorang sahabat yang akhirnya bergelar suami sendiri :)

Semoga ikatan perkahwinan ini diberkati dan berkekalan hingga ke jannah.

mummY daniSha said...

alhamdulillah...lya beruntung dikurniakan suami yang betul2 syg lya...kdg2 terpk, kalau sy sakit sanggup ke suami jaga sy mcm suami lya ...alhamdulillah semoga lya sihat selalu di samping family tercinta

Ena said...

Amin..

Kehidupan adalah sebuah ujian utk menjadi bekalan di akhirat kelak.

eima said...

fain mmg lelaki yg paling aku rasa ... sentiasa bersabar dan berkorban utk lya ... tak penah lagi aku jumpa dan kenal lelaki cam fain .. lya sgt bertuah .....

AnneRaini said...

Alhamdulillah dikurniakan suami yang sangat baik dan tidak pernah mengeluh menjaga lya...semoga lya terus bahagia hingga ke jannah.

Mama Myja said...

happy anniversary and selamat hari raya !!!!

rajin2 singah and comment kat blog mamamyja eh.

buby

lia said...

semoga Lya & Fain kekal bersama hingga ke Jannah... InsyaAllah... akak sgt bangga dgn hubungan kalian...

TunSha Ayunie said...

alhamdulillah :) seronok bila menganggap suami sebagai sahabat sejati...

Tihara said...

semuga bahagia till jannah lya, insha Allah :)

qisha chott said...

Lya sangat bertuah...akak doakan semoga lya, fain dan asya kekal bahagia hingga ke akhir hayat..insha Allah...Ameen :)

Adlin Mohamad said...

11 thn mengenali hati budi masing2 ..happy annivesary dear

ayu Ismail said...

Semoaga berbahagia hingga ke Jannah

Amanda Suria said...

Happy anniversary Lya...

~aSHa~ said...

tahniah lya....semoga hingga ke jannah ye yang....

~aSHa~ said...

tahniah lya....semoga hingga ke jannah ye yang....

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

happy Anniversary dear friend ...semoga kebahagiaan ini terus mnjadi milik kalian hingga ke jannah ...amin :)

kayyana said...

sweetnye... happy anniversary lya.. semoga bahagia till jannah okeh..

are_lin@yu said...

alhamdulillah semoga berkekalan selamanya buat lya dan suami ;-)

ros_reeza said...

Alhamdulillah..dah menginjak ke 11 thaun.. moga berbahagia selamanya :)

Rosmiza Ali said...

Indahnya jalan cerita yang Allah atur untuk Lya.. Walapun byk kali diuji, tapi semuanya akhirnya tetap menjadi indah dengan adanya 'sahabat' yg setia di sisi menemani.. Mieza doakan agar cinta & kasih sayang kalian berpanjangan hingga je jannah.. In Shaa Allah.. Amin..😊
Rosmiza Ali Official Blog™

sal ya said...

perancangan Allah tu yang terbaik kan lya?!

Mimi Azirah said...

dialah sahabat dialah suami