Tuesday, October 28, 2014

Throwback Feb & Mac 2014 : Asya & Pra Sekolah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Entri ni saya dah draft awal-awal haritu. Patutnya entri ni saya schedulekan pada tarikh lain. Tapi disebabkan ketidak sempatan nak draft entri untuk minggu ni, terus publish je. Problem kat PC, lepas install kapersky anti virus.. habis file xleh buka. Gerammm sangat! Dah la semua pic fasya dari kecik simpan kat PC. Eyh.. xpaham la dengan kapersky niiiiii.. Ok la.. terobekkk je la.. Kenangan sekitar feb-mac 2014. Aritu kan eksiden.... xsempat nak simpan kenangan ni kat sini.
FEBRUARI 2014
  03.02.14

Sebelum eksiden..
hampir setiap pagi suka selfie dengan fasya.
05.02.14
 Asya nampak tiuttt sangat
06.02.14
Eyhh.. ada lagi

10.02.14
Asya nampak kelakar sangat time ni
pakai baju main sauk je ni

11.02.14
Aktiviti dekat trafic light
12.02.2014
Merahnya....
Pic last selfie bersama mama pagi-pagi sebelum mama eksiden
16.02.14
Posing ayu
owhhh.. ni pic last asya berbaju sekolah yang mama semoat snap sebelum eksiden

****************************

MARCH 2014

Mac... bulan yang merubah segalanya dalam kehidupan mama asya...
Kesemua pic bulan Mac ni di snap oleh papa asya untuk tatapan mama kat hospital

17.03.14
Alahai papa.. edit pic fasya sampai macam ni.
Nok yang ori....

18.03.2014
Tunjuk hasil kerja dia kat school

19.03.14
powwww papa...

20.03.2014
Report harian dari papa...

Tak banyak kenangan yang tercoret pada Mac 2014. Yang ada kenangan yang amat pilu & menyakitkan untuk diingatkan. Sebenanrnya tak pernah cuba nak ingat pon.. tapi sebab diri ini yang mengalaminya, memang kenangan tu terus membayangi diri. Paling menyeksakan... saya harus melalui hari-hari jalan tempat saya kemalangan. Sebab itu satu-satunya jalan. Lalu je kat selekoh tu, terus terbayang tiba-tiba datang dari depan & terus rempuh. Tapi sekarang dah makin OK. Tapi tipu la,, sesekali dia datang.. Tuhan aje yang tahu rasa tu. Lagi-lagi bila asyik nampak je kenderaan yang melanggar saya tu. Lagi rasa macam... ntah..... Ok.. what past is past......

Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

29 comments:

idzwa kamaruddin said...

takpe awak..boleh aje kiter rasa semua tu selepas trauma berlaku cuma jgn biar ia memudaratkan ye...

semoga awak terus kuat dan kuat dan kuat ye...saya gembira tgk awak dah sihat semula dan semoga terus berbahagia ye..

suhailah hamid said...

Ye lah kan..sue pun fobia jg sbb pernah eksiden masa kecik. Ingat smp skrg. Nk build up blk self confident takes time.

Smg mamaAsya terus kuat semangat :)

Kakzakie said...

Detik-detik ini akan jadi kenangan indah buat Asya..

εïзmummyHazaεïз said...

Kiut asya.. Tgk lya dulu berisi sikit kan.. Comel pipi.
Kena byk sabar. Buat aktiviti lain yg boleh lupa kejadian tu, walaupon sekejap

Allene said...

asya pandai tngkap gambr...

Rosmiza Ali said...

Ujian yang Allah turunkan untuk setiap hambanya berbeza2.. Ujian untuk Lya, didatangkan dalam bentuk sakit.. Untuk orang lain, lain pula ujiannya.. Mieza pun ada ujian Mieza sendiri.. Sakit memang sakit tapi kena tabahkan diri hadap semua.. Apa pun, ingat selalu..Allah bagi kita ujian ni sebab Allah tau kita mampu harunginya.. Allah sayang kita Lya.. Alhamdulillah, syukur sangat sebab terpilih jadi antara insan terpilih diduga dengan ujian yang berat macam ni.. ^^,
Rosmiza Ali Official Blog™

Naemah Umi said...

comel je asya bertudung...ini la kenangan yg disimpan utk tatapan dia kan :D..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Lya..kak atie doakn semoga Lya tabah ya...

Sura Mohd said...

rasa puas hatikan dapat abadikan cerita dan gambar2 kat blog buat kenangan..suka tengok anakdara tu bergambar..pandai pulak tu buat muka..Asya kalau buat muka masam pon comel..:)

Asha Lya said...

Syukur juga slmt kan.Allah masih sygkn lya

AnneRaini said...

kenangan..pahit atau manis mmg susah nak lupa... Rajin lya amik gmbar..sy ni baru sekali amik gmbr dgn anak gi sekolah..haha

NzA said...

banyak kenangan bila kita teliti balik gambar2 tu...moga hari esok menjanjikan yg lebih indah.....

Tihara said...

akak faham lya. kita akan rasa phobia
macam akak sekarang phobia tengok treler tu..sebab accident bulan 4, tayar treler hempap kereta..alhamdulillah takde kecederaan teruk,semua selamat..
tapi kalau selisih dengan treler memang rasa ngeri sangat..

Nafira usof said...

tersenyum tengok gelagat Asya..
patutlah mamanye x jemu2 snap gambar Asya untuk kenangan.

ComelComot said...

semoga sis tabah harungi kehidupan seharian..

Falsya said...

Alahaiiii nomeynye fasya pakai tudung..

Lya..stay strong okayh..mmg ssh nak lupakan perkara mcm tuh..nak2 pulak mmg peristiwa tuh peristiwa yg menyakitkan..sesiapa saje pun yg penah eksiden rasenye ssh nak lupakan ape yg jd kat diri sendri..

el said...

alhamdulilah gembira tgk lya dah semakin bahagia skrg..aah jgn diigt yg dah lepas..go on for ur new life with asya and papa asya...

Yana Yani said...

kemalangan? kena godek cite lama untuk mengetahuinya ni
saya singgah sini dari blog senyum-senyum
biasa kenangan seperti tu memang susah nak dilupakan
harap terus kuat

p/s-follow sini#1774

Mrs Little Voice said...

Itu semua dugaan hidup. Memang kita tak alami boleh ckp je...tp awak yg merasai saja tahu apa yg awa rasa.

Kak Ali hrp awak tabah hadapi semua dugaan..besr ganjarannya nanti.

Selagi boleh happy...kita happy...Kak Alin doakan awak sihat selalu besama isya yg comel tu....

Permatabiru said...

semoga kenangan pahit itu berlalu sahaja..

Mar Mansor said...

saya tak ingat pertama kali saya baca blog ni..entri yg awak dah sedar dari koma rasanya..
semoga terus kuat menghadapi apa jua ..
nasib saya pon saya tak tahu..

Khai♥Rin : anies said...

alolololo comei je asya dgn tudung biru tu...

Diana Rashid said...

Asya ni mesti manja dengan Papa dia..kan??

Chekgu Azrine said...

Let bygone b bygone..inshaAllah..
Semoga sis trs sihat ye..
Ceria selalu sis

Ann Ishak said...

makin besar, makin cantik asya ni :)

eMMe said...

Lya, tabah kan hati, kuat kan semangat, Ya Allah, kalau Me jadi Lya, me lom tentu segagah n secekal Lya.. Tuhan je yg tahu hati dan perasaan kite bile terbayang detik itu... InshaAllah Lya, moga Allah sentiasa Lindungi Lya sekeluarga.. sama sama kita...

Didie Kamila said...

Be strong..:)

Aisy Nasiha said...

alhamdulillah Lya masih diberikan peluang utk terus bersama anak dan suami tersayang.. kenangan dan pengalaman akan mematang kan kita

Mummydearie said...

Rajin sungguh Lya dua beranak berwefie bagai. Akak ni kalau takda masa senggang, takdalah nak capai handphone mahupun kamera. Malas jek kerjanya.

Yalah, Lya... yang mendengar pun masih teringat inikan pulak yang mengalaminya. Memang mimpi ngerilah. Mujurlah segalanya dah berlalu dan Lya dah beransur pulih akibat kemalangan itu.

Oh, ya apa jadi pada tuntutan? Berjaya dapat apa-apa tak?