Friday, March 6, 2015

My Little Helper : Jeput Udang Untuk papa

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Jeput - Cucur

Orang teranung tak sebut cucur ye.. Kita orang panggil je'put.
Tak kisah apapun ramuan nya.. Contoh, je'put pisang, je'put bawang




Pic bulan 12 tahun lepas, sebelum banjir.
Orang sibuk nak buat cucur udang untuk papa dia..
Dia pon sibuk nak tolong.
Jangan bila besar malas duk dapur dah.. 

Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

23 comments:

idzwa kamaruddin said...

rajin ;) bagus nyer..

Tengku Fauziana said...

RAJIN ASYA..

Cho Zila said...

orang kampung akak panggil jemput...

suhailah hamid said...

Bagus fasya, moga rajin ke dapur smp besar nnt ye :)

suhailah hamid said...

Moga fasya rajin tlg mama smp ke besar nnt ^^

Kopiolimauice said...

hehehe betul2 jgn dah besar malas tlg mama sudah la ye..

Tihara said...

akak panggil cucoq
sebab akak mix pahang n perak ^_^

Bbwana adienia said...

amboi, rajinnya fasya..boleh la tolong buat untuk aunty..hihi..

eima said...

Si fahim yg rajin nolong...nolong sbb nk main lebih..budak2 kan suka main tepung2 ni....


Bgs asya ...rajin

Diana Rashid said...

dah besar mesti rajin nih..mama boleh goyang kaki je sambil tengok tv ok..jangan risau ,Asya ada...:)

mummY daniSha said...

pandainyee dia tolog mama

Khai♥Rin : anies said...

rajinnya anak dara sorang niiiiiii

Puan Kutu said...

org utaqa panggil cucuq.hehe rajin asya..anak dara mesti kena rajin Ke dapur!

- dieyana - said...

kitaorang pun suka jeput ni...paling anak2 suka, jeput pisang..;-))

rajin fasya tolong ibu...moga jadi anak yang solehah!

NzA said...

wah asya masak jemput2 utk papa ye...

LydSunshine said...

Takpe Lya, betul la tu Lya bagi dia tolong. Biasanya kalau anak nak tolong tu jgn larang. Kalo larang nnt takut mematahkan semangat dia.

Org pahang pon panggil jemput.

AnneRaini said...

arghhh stresssnya dah lama tak mkn jemput2.

Ibu Lala said...

Akk org utara panggil cucuq. Rajin asya ni ikut mama dia.

Fifi Nadhrah said...

boleh geng dengan ufairah.. sibuk nak tolong.. tak bagi nanti taku die pk macam die tak boleh buat.. bagi jela.. walaupon lepas tu.. kite kene kerje keras nak kemas..

Aisy Nasiha said...

Ai ikut gen mama la ni ya.. rajin masak..bagus Fasya

Fiza Rahman said...

Rajin asya buat jemput² ☺

nik ros said...

asya budak rajin :)

Yana Yani said...

kalau saya, saya sebut cekodok aje! hehe
rajin anak dara ni, boleh buat menantu ni =)