Sunday, March 1, 2015

Setahun pun berlalu.....

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

01.03.2015.....
Kini setahun pun berlalu kenangan itu.
Peristiwa yang hampir meragut nyawa & hampir jua memusnahkan impian kehidupan.
Sesungguhnya,.. setiap yang terjadi ada hikmahnya...
Ternyata kehidupan hari ini semakin tenang dijauhi bayangan kenangan itu..

Inilah kehidupan...
Selagi kita hidup, ujian itu tidak pernah putus.
Dan..kita sendiri tidak jangka apa yang akan berlaku & menimpa kita...
Usah tangisi lagi.. yang berlalu..biarkan ia berlalu...


01.03.2014 - kenangan dirempuh pacuan 4 roda dari arah depan.
Rasa macam mimpi.. saya ingat lagi waktu melambung...semuanya sekelip mata.
Kejadian ini jugak meninggalkan kesan ke atas diri.
Syukur alhamdulillah, masih dipanjangkan umur..
Dan kes saya di mahkamah hingga ke hari ini masih berjalan.

Syukur... kerana Allah SWT memberi peluang  semula untuk 2 perkara ini 

Ya Allah...permudahkanlah diri ini untuk mengharungi liku-liku kehidupan. Tiupkan kekuatan dalam diri ini agar terus tabah & sabar untuk menerima ujian yang mendatang. Jadikan diriku seorang yang cekal & kuat.

Photoshoot untuk website ofis last week.

Sekian....
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

20 comments:

Puan Kutu said...

setahun dah berlalu ye lya..syukur masih diberi nikmat hidup bersama org tersayang..

semua biru.cantik!

Puan Kutu said...

setahun dah berlalu ye lya..syukur masih diberi nikmat hidup bersama org tersayang..

semua biru.cantik!

Najib Ariyan said...

setahun baru lagi... saya pernah ada kes kena langgar tahun 2004... bertahun tahun baru settle kes... sebab tu tangan saya tak lurus lagi dan saya menghidap athritis sepanjang hayat... apa boleh buat... takdir... mesti ada kebaikkan disebaliknya...

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah...makin sihat dn ceria lya....punyalah lama kak nur x ikut prkembangan lya....byk yg tertinggal rupanya...moga dpermudahkan segalanya lya.

Puan Awin said...

syukur alhamdulillah...allah masih panjangkan umur lya utk bersama insan tersayang....

mamabeauty said...

Alhamdulillah, tidak semua orang diberi peluang kedua bukan.

InysaAllah ada hikmahnya

AnneRaini said...

minta dijauhkan ye lya benda2 mcm ni. takut bila ingat balik.

eika_jps said...

ALHAMDULILAH DAN SYUKUR MASIH DIBERI NIKMAT DAN PELUANG BERSAMA ORANG TERSAYANG....MUNGKIN SEMUA YANG TERJADI ADA HIKMAH....

Bunda a.k.a KN said...

Semoga Lya terus sehat dan berbahgia dalam menempuh kehidupan masa depan....aamiin..

Diana Rashid said...

Alhamdulillah..mai ni semua sentiasa doakan semoga Lya sihat dan panjang umur..:)

mummY daniSha said...

Alhamdulillah, lya sihat kembali....semoga lya terus sihat di samping family tercintaa

Qaseh Vee said...

wpun dah setahun berlalu , tapi kemalangan seperti itu bukan biasa . sis yg membaca ni pun dah ngeri . lagilah lya yg melaluinya ... alhamdulillah dah sembuh ... kes mahkamah mmg selalu lambat settle .

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam lya,
Alhamdulillah lya dah sihat & dapat meneruskan kehidupan dengan suami & anak
moga uols sentiasa happy & dalam lindungan Allah AMIN

SalbiahM said...

Alhamdulillah..akak dah sembuh sekarang

Khai♥Rin : anies said...

terasa kejap je kan ms berlalu...hrp2 nnt keputusan memihak kepada lya. aminnn

Kopiolimauice said...

sat je masa berlalu kan..dah setahun moga Lya diberi kesihatan yg baik n dapat membesarkan anak ajaib tu ye ;)

~Aida@MommyJauhari'sMedina~ said...

Semoga terus dikurniakan kesihatan yang terbaik..semoga terus success dan bahagia..Baju corporate opis kita samalah yunk (color)..boleh geng..hihihi

ros_reeza said...

Setahun dah berlalu. Alhamdulillah akak diberikan ketahanan yang kuat.. Moga akak sentiasa diberikan kesihatan yg baik..

Aisy Nasiha said...

Apa yang lepas jangan dikenang.. haha bak kata orang2.. lepas ni insyaAllah yang baik2 je akan berlaku...kita doakan banyak2

Yana Yani said...

allah tak uji hamba dia lebih dari apa yang hamba dia mampu tanggung
semoga lya terus kuat menghadapi hari mendatang ye
comel pakai uniform, cam bukan mak orang =)