Monday, October 17, 2016

Dear October, I'm going to make you AWESOME

Assalammualaikum & Salam Sejahtera
Ada je ni haaa... tak kemana pom😊
Dah pertengahan Oktober pom…
Baru merajinkan diri nak update..
Entah kemana semangat tu hilang…
Maybe kerana faktor keletihan & kurang sihat..

Oktober…Bulan yang penuh makna..
Bulan yang menyatukan saya & papa Fasya sebagai pasangan SAH & HALAL.
Cepat sungguh masa berjalan…
Menyusuri alam perkahwinan dari alam remaja sehingga dah matang kini..
Alhamdulillah…

Oklah… macam biasalah…
Simpan kenangan kat sini dulu untuk tatapan masa depan ;-)

Dah besar sangat anak dara mama. Beza umur 8y zaman mama & zaman sekarang ni. Mama baya2 ni memang selekeh giler... tak reti nak dress up.. yang reti main..main..dan main sampai comot. Kalau nak kemana pom, koboi je... pakai apa yang di capai. Tapi budak sekarang kemain kan.. yelah zaman kita dlu mak-mak kita duduk rumah je. Pakai apa yang ada.. Mak zaman sekarang lak, banyak rujukan.. banyak pengaruhan media sosial .. Mesti nak jaga penampilan anak supaya sedap mata memandang selalu.

Breakfast...Taste fasya ni ala-ala orang tua sikit..
Roti canai + teo o suam atau teh tarik...
Mama lak dah hampir 8tahun kot tak makan roti canai.. kalau makan pom,rasa sikit-sikit je. Kes nya, awal mengandung sebelum koma dulu... dia punya selera makan roti canai melampau sangat! Sekali makan 3biji+ teh tarik.. Bayangkan sehari adalah dalam 2-3 kali makan.. Purata sehari hampir 10biji gak makan.. Fuhhhh dasyat ! Lepas tu koma lama... sampai deliver Fasya... habis pantang.. Bila bau roti canai pom rasa nak muntah. Sekarang je ok.. dah boleh bau-bau.. cuma kadang2 rasa macam muak sangat.

In nature....
Lama giler tak lepak pantai...
Family in law ajak piknik.. kita apa lagi..
Plannya beday Fasya bulan 11 nak celebrate tepi pantai. Tapi tak tau lah , takut cuaca tak menizinkan. 

Sempat hadirkan diri pada hari ko-ko sekolah Fasya..
Sebolehnya, saya akan cuba untuk hadirkan diri di setiap event yang melibatkannya kat sekolah.

Eksited ngetest gadjet baru.. Nak beli go-pro mahal sangat..
So, kita pakai yang budget je.. Walaupon murah...
so far so good fungsinya.. oklah tu..
Cuma still belajar guna settingnya biar sesuai dengan keadaan.

Ehhh... Caldina pom nak jugak la!

Sampai plok utusan ni... suh rajin-rajin skit update blog.
Alhamdulillah..walaupon sikit..tapi syukur ;-)

L.O.V.E,
Lya Afrina

13 comments:

mama tisya said...

mee udang ke tu..beso udang nye..bli sjcam ke?

Lynda Che Lah said...

lama juga tak berkunjung..
harap Lya sihat je

Anis Azalea said...

Caldina umur berapa pulakkk...
Happy anniversary Lya dan suami..😊

idzwa kamaruddin said...

Haiii Lya ;)

Mummydearie said...

Dah lama tak baca tentang Caldina. Ada juga terselit di sini rupanya...

Betul tu, Lya. Budak sekarang dengan kita dulu-dulu jauh berbeza walaupun pada tahap umur yang sama. Akak pun dulu-dulu, kalau nak keluar takdalah sibuk membelek muka depan cermin. Sarung aje apa ada dan keluar. Betul-betul perangai budak-budak ^_^

Amboi, 3 keping roti canai sekali makan? Kalau akak pun dah 'insaf' dah tak mahu makan roti canai lagi ^_^

Cikna said...

Beza anebesery kita sebulan je ye... Selera cikna sama cam fasya pastu buh kuah banjir mmg heaven..;-)

Chekgu Azrine said...

cantik gambar fasya pakai tudung tu...

NanyFadhly said...

Bergaya comel lotey Fasya. Tulah, masa Nany kecik dulu pun pakai selipar cap ayam ajer gi mana2. Hahaha~ mak duk rumah, ayah pun keje kampung biasa ajer. Nak makan pun mencabar..inikan pula nak bergaya kan. Tapi ALhamdulillah..masa merubah segalanya. Semoga apa yang kita corakkan pada anak-anak kita akan mendapat redha dari ALLAH SWT. Tak tau pulak dulu Lya pernah lalui stage koma. Huhuhu...semoga sentiasa sihat yer Lya... take care. :)

dear anies said...

betul..zaman sy bdk2 mmg selekeh ya amat..tp x laa smpi kotor sbb mmg tau kalau kotor = rotan hahaha... kdg2 g jln2 tgk anak2 yg br drjh 6 dia punya fesyen ngalah kite hahaaha

Rosmiza Ali said...

Lama x singgah sini.. Semoga Oktober menjadi bulan yang indah buat Lya sekeluarga! Aminnn.. ^_^

hainom OKje said...

Ohhh....jadi muak ye Lya. Kadang mmg cenggitu kan. Hakak pernah gak satu masa dulu. Makan kupang rebus dengan sos banyak sangat sampai tengok kupang pun loya hihi...

Untungkan bebudak sekarang Lya. Tak perlah rezeki dia. Dulu kita tak merasa

Atie Yusof said...

Oktober dah nak habis.. hihi..alahai pic fasya yg 1st tu nampak dah anak dara sngt.. so cute!.. kita dulu2 umur 8 tahun siap main kt tanah lagi..haha

Nina Mads said...

kejap je dh masuk bulan 11 kan.. sedap tgk udang besar tu
zamana bdk2 skrg semua dh pandai dress up haha dlu selekeh