Tuesday, November 8, 2016

Double Celebration

Assalammualaikum & Salam Sejahtera..
Baru sempat nak mengadap blog...
Last week outstaion seminggu...
Penat!! Balik dari outstation, settle kerja-kerja rumah dulu..
Terima kasih buat semua sahabat yang ada meninggalkan komen kat entri sebelum ni..
Dan terima kasih atas doa kalian untuk saya sekeluarga...

Sehari sebelum saya outstaion, sempatlah belanja papa Fasya makan sempena birthday dia..
Kebetulan hari kejadian tu hujan lebat, kilat, petir...
Plan nak dinner dekat lain..sekali tutup..
Adalah beberapa jugak restoran yang nak singgah... tapi tutup..'
Kalau dah tak ada rezeki kan??
Last... ke Secret Recepi je.. Sebab terkejar nak balik rumah untuk packing barang...
Sekali bila dah balik rumah.. diuji lagi meter rumah terbakar kena petir..
Berejam jugak bergelap sebelum TNB datang...
Sudahnya dalam pukul 1am++ baru sempat packing barang..
Serius penat time tu...
Ohh...pasal hadiah surprise untuk papa Fasya kat entri sebelum ni..
Memang dia baca blog saya & dia jumpa hadiah tu...

31.10.2016


03.11.2016

Merupakan tarikh yang amat bermakna buat saya..
Tarikh yang menukar status saya bergelar seorang mama..
Status yang tidak pernah saya bayangkan atau impikan...
Tapi pada tarikh ini untuk tahun ni, 
saya tak ada disisi Fasya untuk meraikan ulantahun kelahiran ke-8 dia..
Sedih jugak.. tapi komitmen kerja nak buat macam mana...
Semua pic ni papa Fasya whtsapp pada saya...
Serius rasa sebak !
Sebenarnya saya dah plan cantik-cantik nak celebrate birthday dia 4hb...
Beberapa hari sebelum nak celebrate tu, saya ada tugasan luar..
So terpaksa cancel semua perancangan tu...
In shaa Allah... 11hb ni nak celebrate simple2 dengan family..
Kadang-kadang..... hati terluka bila memikirkannya...
Saya tak dapat melalui moment sama seperti ibu-ibu mengandung lain..
Saya tak berpeluang pakai baju mengandung... 
merasai pengalaman beli persiapan baby, merasai pengalaman BF ... 
menjaga saat Fasya membesar dan banyak lagi...
Sepanjang mengandung mama Fasya ni sleeping beauty ( koma).. haha
Sebab tu, sejak saya semakin sihat memang saya berazam nak buat apa saja..
Saya tak nak terlepas setiap moment pom dengan dia...

03.11.2016... sebelum ke school

Balik school... papa bawa Fasya jalan-jalan..
Birthday girl just request Donat Big Apple & roti canai.. haha
Hadiah dari papa... bithday girl pilih sling bag biru yang dia pakai tu..

Ni hadiah dari mama balik dari KL... 
Sempat ke Ikea beli lampu ni..
Dah lama dia nak... 

Satu perkara yang saya belajar.... 
budak-budak tetap budak-budak.. Kita fikir jika kita belikan sesuatu yang hebat & mahal anak akan suka.. Tapi silap.... anak-anak tak pandang pada harga.. Adakalanya kita belikan sesuatu untuk anak memuaskan hati kita, tapi bukan anak. Bila tanya Fasya nak hadiah apa... tahu apa dia nak??? Dia cuma nak beli dekat kedai Eco RM2.. Haaaa..memang syurgalah..macam-macam boleh pilih!.Ada satu lagi yang dah lama dia nak sangat, pensil colour Faber Castle besar siap boleh pakai sling tu.. Saya plan nak beli pensil colour ni untuk surprisekan dia..

Love,
Lya Afrina

20 comments:

mama tisya said...

oh lampu ye ..ingtkn bantal bunga ..cantik

Asha Lya said...

Moment paling indah brsama kluarga trsyg, da bsr da fasha..moga jdi ank yg dpt mmbahagiakn kluarga

el said...

asya pun faham kut mama dia bz
takpe ada masa lg kita celebrat sama2 kan
tu dia request roti canai dari besday girl
hhihihi

Unni Anje said...

comelnya...moga jadi anak soleha

dear anies said...

awat mai KL xhabaq ceqqq? ;-)


happy asya smpi ke telinga dpt hadiah yaaa

dear anies said...

setuju statement yg last tu... mereka belum mahir guna/pegang duit dan menilai harga...asalkan cantik dan penuhi keinginan mereka dah memadai...

Dalila Zakaria said...

Bestnye celebrate birthday sama2..
Rasa bonding sngt kn..
Tak pelah Lya xde pengalaman tu semua masa mengandung..
Rezeki masing-masing kan..

Adam said...

Hujan tu ada rahmat nya.

AnneRaini said...

happy belated besday fasya.

betul jugak tu lya, kite punyalah nk bg brg grand2 sbb besday setahun skli kan tp diorg kata nk kedai rm2 je.. hahaha layan.

Ann Ishak said...

happy belated birthday fasha, semoga kekal sihat, berjaya dalam pelajaran & lot of love from both parents

Chekgu Azrine said...

Happy birthday falsya..auntie punya birthday pun bln 11...hehhehe

norhidana miswan said...

suweet sgt gambar mkn kek tuh....

mmg comei lampu ikea tuh...
kadang kite ni hadiah tu tak kisah dpt ucapan dpt kad ke dpt coklat pun dh rasa hepi bila ada org ingat bday kite

eima said...

happy birthday fasya dan papa fasya ...
semoga lya terus sihat untuk asya

Lya Amie said...

Comel je fasya, semoga membesar jadi anak yang solehah ;)

εïзmummyHazaεïз said...

Happy birthday si cantik fasya..

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed said...

dekat2 bday papa n fasya ye..leh celebrate sama2..=)

hainom OKje said...

Nak buat macam mana ye Lya.... tak pe, insyaallah tahun depan boleh le celebrate sama sama. Mak tak de pun, balik tu dapat hadiah....seronok jugakkan Fasya

Kopiolimauice said...

Sedih nye ye InsyaAllah fasya faham mama dia cri rezeki

Nina Mads said...

kalau ke ikea berjam2. hehehe. semoga lya dan keluarga berada dlm keadaan sihat dan bahagia. jgn sedih2 psl kejadian hitam tu. lya ptt syukur diberi peluang tgk asha membesar ☺😊

CikNaa said...

lampu tu ciknaa pun berkenan.. hahaha.